ارسال ۶ هزار اثر به جشنواره ملی شعر دفاع مقدس
ارسال ۶ هزار اثر به جشنواره ملی شعر دفاع مقدس

سردار بایرامی از برگزاری کنگره شعر دفاع مقدس در بهمن‌ سال جاری در شیراز خبر داد و گفت: بیش از ۶ هزار اثر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره ۲۰ آبان است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور امروز (سه‌شنبه) در نشست جمعی از نویسندگان، مسئولان فرهنگی استان، اظهار داشت: یکی از درخواست‌های ما بانک سوژه دفاع مقدس است که در این راستا نیازمند حضور جوانان در کنار پیشکسوتان دفاع مقدس هستیم.

وی با بیان اینکه به دنبال سوژه‌های متنوع حوزه دفاع مقدس هستیم تا از تک موضوعی خارج شویم و بتوانیم شرایط بهتری را در این عرصه به جامعه فرهنگی کشور تقدیم کنیم، بیان داشت: مقرر شده در تمامی استان‌ها بانک سوژه ایجاد و سوژه‌ها احصا شود تا بعد در اختیار نویسندگان گذاشته و تنوع حوزه نویسندگی بالا رود.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور  تبیین کرد: در خراسان جنوبی بانک سوژه دفاع مقدس از دو ماه پیش ایجاد شده و قرار است تا پایان امسال فاز اول بانک سوژه به بهره‌برداری برسد و در همین راستا اطلاعات بانک سوژه در حوزه ادبیات پژوهش‌ها، محتویات موزه دفاع مقدس و مورد استفاده نویسندگان قرار می‌گیرد.

راه‌اندازی انجمن نویسندگان دفاع مقدس در کشور

سردار بایرامی از راه‌اندازی انجمن نویسندگان دفاع مقدس در کشور خبر داد و مطرح کرد: پرورش نیروهای کارآمد بسیار مهم و ضروری است لذا امروزه باید جوانان در کنار پیشکسوتان باشند و نوقلم‌ها با پیشکسوتان این عرصه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید از هر طیف نویسنده و شاعر بهره گرفت و نباید فقط به ظاهر توجه کرد، تبیین کرد: نورانی‌ترین نقطه در طول سالیان اخیر دفاع مقدس است که با اتحاد آحاد مردم، مذاهب، فرماندهی امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

دفاع مقدس مورد هجمه دشمن است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور  با تأکید بر اینکه بر اساس بررسی‌های به عمل آمده بعد از اصل نظام و مقام ولایت، بیشترین هجمه دشمنان به سمت دفاع مقدس است، تأکید کرد: دفاع مقدس به عنوان نقطه رهایی مردم ایران از پشت مرزها به همه دنیا است.

سردار بایرامی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، ادبیات دفاع مقدس همه آن بشارت است، گفت: امروزه کسانی درصدد هستند جنگ و دفاع مقدس را سیاه‌نمایی کنند لذا وظیفه داریم راستی‌های دفاع مقدس را بدوت تحریف و غلوگویی و دخل و تصرف بیان و تحریر کنیم.

وی تصریح کرد: دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی که تفکیک و جداسازی کشور است، از هر روشی استفاده می‌کند و توطئه دشمنان و جریانات اخیر برای این است که از ایران قوی جلوگیری شود.

خراسان جنوبی در حوزه کتاب‌های صوتی پیشتاز است

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور با اعلام اینکه خراسان جنوبی در حوزه کتاب‌های صوتی پیشتاز است و کتاب‌های نوشته شده براساس ضائقه جوانان  باشد، افزود: خراسان جنوبی آثار خوبی دارد اما با این وجود ظرفیت استان بیشتر از این آثار نوشته شده است.

سردار بایرامی ادامه داد: آیین‌نامه نظارت بر آثار ادبی و تاریخی دفاع مقدس مصوبه رسمی کشور است و در روزنامه رسمی ثبت شده و الحاقیه آن به نام آیین‌نامه حمایت آمده و ما می‌خواهیم در اینجا کتاب‌ها مورد بررسی قرار گیرد و اگر ضعفی وجود داشته باشد کارشناسی برطرف شود تا تولید خوب ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه سرآمد همه فعالیت‌ها، انتخاب کتاب سال دفاع مقدس است، افزود: در پایان بهمن امسال اختتامیه بیستمین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس را دنبال می‌کنیم که پنج هزار عنوان کتاب به دبیرخانه آن می‌رسد.

برگزاری  کنگره شعر دفاع مقدس در بهمن‌ماه

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور اضافه کرد: با اینکه حدود ۲۰ میلیون برگ سند وجود دارد تاکنون کتابی مبنی بر نقش هر استان در دفاع مقدس نوشته نشده است و با پیگیری‌های انجام شده امسال این مهم در شش استان رونمایی می‌شود که نیازمند کمک همه اقشار است.

سردار بایرامی از برگزاری  کنگره شعر دفاع مقدس در بهمن‌ماه امسال در شیراز خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۶ هزار اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده و آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا ۲۰ آبان ماه جاری است.

انتهای پیام/