آغاز یک جشنواره سینمایی از محل شهادت آرمان علی‌وردی(اخبار ادبی و هنری)
آغاز یک جشنواره سینمایی از محل شهادت آرمان علی‌وردی(اخبار ادبی و هنری)

اولین نشست خبری سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با حضور اصحاب رسانه؛ جمعی از مسئولان این جشنواره و پدر شهید آرمان علی‌وردی دیروز (دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) در شهادتگاه شهید آرمان علی‌وردی برگزار شد.

در ابتدای این نشست، عزت‌الله علی‌وردی پدر شهید آرمان علی‌وردی درباره خصوصیات اخلاقی این شهید سخن گفت. سپس حمید صالحی دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره فیلم عمار‌، گزارشی از برنامه‌های این رویداد ارائه کرد و با اشاره به انتشار فراخوان جشنواره سیزدهم در مهر ۱۴۰۱ گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ آبان خواهد بود و آثار جشنواره دی‌ماه به نمایش عموم درمی‌آید.
بنا به گفته وی، جشنواره سیزدهمین عمار فراخوان «سیزدهمین» دوره این رویداد سینمایی در ۵ بخش «رقابت اصلی جشنواره»، «جوایز مردمی»، «فیلم ما»، «اکران مردمی» و «قصه ما» منتشر شده است و در بخش «رقابت اصلی جشنواره» آثار دریافتی با قالب‌های داستانی، مستند، پویانمایی، نماهنگ، تولیدات تلویزیونی، فیلم ما و فیلم‌نامه و در موضوعات «رویای ایرانی»، «نقد درون‌گفتمانی»، «حافظه ملی»، «جنگ اقتصادی»، «جنگ نرم»، «ملت قهرمان»، «نهضت جهانی مستضعفین» و «فتنه ۸۸» با هم به رقابت می‌پردازند.
سعید خورشیدی مسئول سیاست‌گذاری سیزدهمین جشنواره عمار نیز در نشست خبری گفت: با توجه به رسالت جشنواره عمار امسال «روایت زن ایرانی» به‌عنوان شعارمحوری جشنواره فیلم عمار انتخاب شده است تا به بازنمایی فعالیت‌های گسترده زنان در انقلاب اسلامی بپردازد. سهیل اسعد دبیر سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار نیز در ادامه این نشست، کلامش را با ذکر نام و یاد مرحوم حاج نادر طالب‌زاده دبیر سابق جشنواره عمار و قدردانی از زحمات و تلاش‌های وی آغاز کرد و گفت: برخی دوستان به من می‌گویند شما در جایگاه حاج نادر طالب‌زاده قرار گرفته‌اید که در پاسخ باید بگویم ما وارثان حاج نادر طالب‌زاده هستیم، جایگاه ایشان همچنان محفوظ است. وی با بیان اینکه جشنواره فیلم مردمی عمار دارای ویژگی‌های خاصی است تصریح کرد: یک اصلی در روح این جشنواره حاکم است که این پدیده را از سایر پدیده‌های موجود در عرصه هنر متمایز می‌کند و آن اصل پیوند هنر‌، اندیشه و رسانه است. دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم عمار ادامه داد: مسئله‌ای که به‌عنوان یک دغدغه جدی برای پا گذاشتن به عرصه خدمت‌گذاری در جشنواره مردمی عمار برایم مهم بود بعد بین‌المللی جشنواره است که به‌عنوان یک ویژگی من را به این‌سو کشاند. به نظر من نباید فضای هنری و رسانه‌ای انقلاب اسلامی بعد از ۴۴ سال تنها در داخل کشور محصور شود و یک نیاز اصلی است که این دغدغه‌ها وایده‌ها، طرز تفکر و سبک زندگی و فرهنگ درعرصه‌های بین‌المللی به‌صورت جدی به‌عنوان الگو و مدل مطرح شود زیرا بشریت به یک چنین الگوهایی نیازمند است. در این نشست که دور هم گرد آمده‌ایم خانواده شهدا نیز حضور دارند و همه می‌دانیم که مردم جهان از فرهنگ جهاد و حرکت بی‌توقف ایثار و ازخودگذشتگی و عناصر ارزشمند زیبای اینچنینی محروم هستند. ما موظف هستیم ارزش‌ها و آرمان‌های شهدا را بین‌المللی کنیم.این وظیفه هر انقلابی، هنرمند و هر شخصیت رسانه‌ای و متفکر است. وی خاطرنشان کرد: موضوع جالب دیگری که برایم مهم است مسئله اماکن اکران فیلم‌های جشنواره عمار است اینکه سینما از یک مکان محدود سالن سینما به فضاهای مختلف و وسیعی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی منتقل شود.
در پایان این نشست شهادتگاه شهید آرمان علی وردی با حضور خانواده‌های شهدای امنیت؛ عباس نامجو، قربان محمد دروگرنیّت، علی خرسندی‌نیا، محسن طلوعی، پوریا احمدی و جواد رضایی گلباران شد.