شهدا نماد مقاومت و ایثار هستند
شهدا نماد مقاومت و ایثار هستند

آیت‌الله «عبادی» گفت: شهدا نماد مقاومت و ایثار هستند و براساس آیات قرآن زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

آیت‌الله «سید علیرضا عبادی» نماینده ول‌فقیه در خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در سومین یادواره ۲۵ شهید اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی، اظهار داشت: از پیچیده‌ترین مسائل جهان هستی، مسئله شناخت حیات است که این مهم نیز دارای سلسله مراتبی است.

وی با بیان اینکه حیات نباتی در وجود انسان و حیوان مشترک است، بیان داشت: انسان دارای حیات انسانی، عقلانی، علمی، عرفانی، حیات طیبه و حیات الهی است لذا انسان اگر مثل آینه خدایی شود و صفات خداوند در او منعکس، به حیات الهی می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا را یک خواسته انسانی، فطری و الهی دانست و مطرح کرد: شهدا براساس آیات قرآن زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

آیت‌الله عبادی شهدا از جمله شهید «سلیمانی‌»، شهید «چمران» و شهید «صیاد شیرازی» را نماد مقاومت و ایثار دانست و تبیین کرد: امروز در بین مردم، مسئولان و جوانان ما نیز از این افراد ناشناخته هستند که وقتی آزمایشی به وجود می‌آید، همه آن‌ها در صحنه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این مقطع آخرالزمانی که گاهی مرتبه بشر از حیوانات هم پایین آمده و درندگی، پستی و پلشتی بیداد می‌کند اگر در این مقطع خداوند دینش را یاری نمی‌کرد و در این نقطه مرکزی مقاومت در مقابل فساد اندیشه غرب به وجود نمی‌آورد هیچ چیز برای بشر باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: این حکمت الهی بود که بندگان را دوست دارد و این تابلو و پایگاه را گذاشت برای کسانی که دوست دارند به این پایگاه بپیوندند و این یک مسئله بین‌المللی است و کل بشر به این پایگاه دعوت شده‌اند.

آیت‌الله عبادی بیان کرد: خداوند بندگان را دوست دارد و این اراده اوست که در این دنیای کفر آخرالزمانی یک پایگاه برای حیات انسانی و حیات الهی به وجود آورد و شهدا این مسیر را رفته‌اند و کسانی هم که در انتظار هستند

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین حسینی گفت: وقتی مسیر اربعین حسینی باز می‌شود از کشورهای مختلف جهان، شیعه و سنی و سایر ادیان به‌خصوص افرادی از کشورهای غربی راهی کربلا معلی می‌شوند و خواستار عدل، عقل و مصلح هستند.

انتهای پیام/