مقاومت ، راهبرد انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات بوده و شکست دشمنان در گام دوم انقلاب اسلامی را بهمراه دارد !
مقاومت ، راهبرد انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات بوده و شکست دشمنان در گام دوم انقلاب اسلامی را بهمراه دارد !

در مراسمی که در صبح روز چهار شنبه  ۴ آبان ۱۴٠۱ با حضور فرماندهان ، مسولین حوزه نمایندگی ولی فقیه ، نیروهای رسمی و وظیفه شیعه و اهل سنت در حسینیه ناحیه مقاومت شهر کنارک  (چابهار)  برگزارشد ، سخنران این مراسم دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود ، و ایشان مطالب مبسوطی بیان نمودند .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص احساس تغییروضعیت در جامعه گفت : بعضی افراد میگویند این وضعی است که رای میدیم تغییری نمی بینیم، رییس جمهورهای ما، گرانی، بالا رفتن سن ازدواج، طلاق، فساد، اختلاس، سکوت یا فرار نخبگان، مشکلات شهر و روستا و… اگر انقلاب نشده بود فلان بودیم ؛ چه حکومتی است

*ایشان درخصوص وضعیت جامعه چنین گفت اگر انقلاب اسلامی پیروز و جمهوری اسلامی برقرار نمیشد ، بسیاری از این انبوه دستاوردها و پیشرفت های کشور که شاهد آن هستیم صورت نمی گرفت . زیرا حکومت شاه ، فاسد ، ظالم ، وابسته بوده و بیشتر بدنبال تاراج اموال برای دربار و غارت غربیها بوده ،و البته اندکی نیز کشور رشد می کرد ، ولی قطعا وضعیت کشور خیلی عقب افتاده و وابسته مانند اغلب کشورهای منطقه می بودیم . ضمن اینکه سیاست رژیم گذشته ، اسلام زدایی بود و فرهنگ دینی ما مردم همانند ترکیه و…. بشدت تضعیف شده بود . که الحمدالله نه تنها چنین نشده بلکه علیرغم انبوه تهدیدات و تحریمها کشور رشد فزاینده ای داشته است که جای مباهات و افتخار و شکرالهی دارد .

وی درخصوص هنگامه اعلام جهاد تبیین اظهار داشت  طی بیش از چهار دهه انواع تهدیدات و تحریمها علیه  ملت و کشور شکل گرفته و اینک در جنگ ترکیبی با استفاده از همه مولفه های قدرت علیه کشور و بصورت جنگ تمام عیار ، تمامی باطل در برابر تمامی حق شکل گرفته است . جنگ شناختی توسط لشکر تحریف و انحراف و نفاق جدید علیه کشور در حال وقوع است ولی ملت مسلمان ایران با مقاومت و تلاش در حال گذار از پیچ تاریخی هستند . ودر چنین شرایط حساسی در بهمن ۱۴۰۰ ، رهبر انقلاب فرمان جهادتبیین را صادر کردند .

ایشان درخصوص ادله ضرورت جهاد تبیین گفت : چهار دلیل برضرورت جهاد تبیین توسط امام خامنه ای بیان شده است ؛ نخست تحریف واقعیت ها است . ” امروز یک سیاست قطعیِ رسانه‌های معاند جمهوری اسلامی و معاند اسلام این است که مخدوش واقعیّتها را تحریف کنند ، در تحریف واقعیّتها و دروغ‌پردازی ؛ خبر‌های مربوط به جمهوری اسلامی را با انواع و اقسام دروغ‌ها -دروغ‌های حرفه‌ای ، دروغ‌هایی که نشسته‌اند آمیخته میکنند و چهره‌ی زشت و فاسد رژیم طاغوت را بزک میکنند و آرایش میدهند، و هزاران جنایت و خیانتی را که آن‌ها کردند پوشیده نگه میدارند.”و دوم کتمان کردن نکات مثبت می باشد : “در مورد انقلاب، چهره‌ی امام را، دستاوردهای ۴۰ ؛ پیشرفتها، از نقاط مثبت، نقاط قوّت، مطلقاً نشانه‌ای در این مجموعه‌ی امپراتوری رسانه‌ای غرب شما مشاهده نمیکنید؛ کتمان حقایق.”است و سومین مساله بزرگنمایی ضعف های داخل کشور است ؛ بگونه ای که “یک نقطه‌ضعف کوچک را صد برابر بزرگ میکنند و نشان میدهند.”تا ایجاد بدبینی کنند . چهارمین دلیل نیز وجود دیکتاتوری رسانه ای درجهان مدعی دروغین ازادی بیان است که حتی ” تحمّل اسم شهید سلیمانی را ندارند،.” لذا چاره ای جز جهاد تبیین در برابر هجمه های دشمن ( جنگ ترکیبی همه جانبه – صف آرایی تمامی کفر در برابر حق ) ؛ همانند ویروس همه جا گسترده شده است و جهادتبیین جامعه را در برابر تهدیدات مهلک مصون میکند .

* وی در خصوص اهمیت جهاد تبیین چنین گفت : در حالیکه دشمن با لشکر تحریف و انحراف بدنبال پیاده سازی مدل اسلام وهابی بنام اسلام رحمانی یعنی اسلام بی خاصیت می باشد و همچنین بدنبال سیطره یاس و نامیدی برمردم و بخصوص جوانان می باشد ، جهادتبیین کشور و ملت را در برابر تهدیدات مهلک مصون می کند و موتور پیشران کشور در برابر امواج دشمنان می باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص روش ایجابی جهاد تبیین بیان داشت : امام المسلمین فرمان فریضه جهاد تبیین ؛ که بر همه فرض عینی و فوری است؛ را در سال گذشته اعلام نموده اند . لذا ما بایستی جهاد تبیین ایجابی داشته باشیم . یعنی به بیان کارهای درست و ارزشمند انقلاب و نظام بپردازیم . به این مفهوم که دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه های مختلف را بیان کنیم . با هدف ایجاد روحیه و امید به اینده در برابر هدف دشمنان که بدنبال سلب روحیه و امید و می باشند .

* وی در خصوص روش پدافندی جهاد تبیین گفت : دومین روش جهاد تبیین پدافندی و واکنشی با هدف خنثی سازی تحریف دشمنان داشته باشیم . دشمن هماکنون دنبال تطهیر رژیم پهلوی ، لزوم زانو زدن در برابر امریکا ؛ تحریف جنگ تحمیلی ، تحریف امام خمینی و تخریب دولت انقلابی ؛ و جنگ شناختی و تاثیر بر باورها در دستور کار دشمنان انقلاب قرار دارد  .

*ایشان درخصوص روش پیش دستانه جهاد تبیین بیان داشت : سوم روش جهاد تبیین پیش دستانه با هدف پیشگیری قبل انتشار ویروس دشمن باشیم .فضا سازی عمومی اقدامات اتی پیش از شروع تخریب دشمنان و قبل ازفعال شدن دشمن داشته باشیم . و صحنه جامعه را اشباه و اقناع سازیم ، پیش از مجال یافتن توپخانه دشمن می باشد . مثلا اگر قرار است، مبارزه با مفاسد اجتماعی یا اصلاحات اقتصادی؛ یا مبارزه با سبک زندگی غربی صورت گیرد،  پیش از ان، فواید ان تشریح شده و ابهامات رفع شده و زمینه شبهه پراکنی فراهم نشود. همچنین مساله سازی در انتخابات سال آتی در دستور کار دشمنان است ؛ که بایستی از هم اکنون تدابیری را فراهم کرد.

* وی درخصوص بسیجی تراز گام دوم انقلاب اظهار داشت :  بسیجی مومن انقلابی ، مسلح به سلاح ایمان و بصیرت بوده و به بنیان گذاری نهاد خانواده انقلابی ، تربیت فرزندان مومن انقلابی ، ترویج ویژگی های جوان مومن انقلابی ، تقدیر از مدیران مومن انقلابی ، اسوه بودن در وظیفه کاری (حیطه مسولیت، نیت، درست کار کردن، سایربخشهای سازمان خویش ، برخورد اسلامی با نیروهای قراردادی،  سرباز، مردم ، ایفای رسالت در حیطه اجتماعی (مبلغ عامل بودن ) ، جذب قلوب برادران عزیز اهل سنت ، مشارکت فعال در انتخابات ، مشارکت پرتلاش در حیطه مذهبی ( مسجد و نماز جمعه) و…. است .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص بسیج تراز گام دوم انقلاب بیان داشت :  بسیج ، حافظ و صیانت کننده انقلاب اسلامی در برابر همه تهدیدات دشمن درگام دوم انقلاب بوده و بالاترین و والاترین نیروی مردمی شبه نظامی توحیدی در جهان می باشد . مقاومت ، راهبرد انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات بوده و شکست دشمنان در گام دوم انقلاب اسلامی را بهمراه دارد ! و بایستی با قوت اهداف و برنامه های انقلاب را دنبال نمود و بسرعت زمینه سازی ظهور مهدوی (عج) را فراهم نمود .