پایان مسئولیت ما زمانی است که پرچم اسلام بر فراز قله‌ها زده شود
پایان مسئولیت ما زمانی است که پرچم اسلام بر فراز قله‌ها زده شود

سردار شهید «مهدی باکری» در جمع رزمندگان دفاع مقدس بیان کرده است: برادران مسئولیت ما زمانی ختم می‌شود که ان‌شاءالله پرچم اسلام در دستان شما بر فراز قله‌های اسلامی که تا حال در معرض تاخت و تاز و غصب جنایتکاران بوده، زده شود.

عملیات «مسلم بن عقیل» از جمله عملیات‌های پیروزمندانه ایران در جبهه غرب بود که در مهرماه سال ۱۳۶۱ انجام پذیرفت و طی آن، علاوه بر آزادسازی ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان، بخشی از عراق نیز به تصرف رزمندگان اسلام درآمد.

سردار شهید «مهدی باکری» فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا در خلال انجام این عملیات و به دنبال بمباران گردان‌های المهدی (عج) و شهید مدنی توسط رژیم بعث عراق، در یک سخنرانی ضمن سفارش رزمندگان به صبر و ایستادگی، اهداف و دلایل مقاومت کشورمان در برابر متجاوزان را تبیین و تشریح کرده که گزیده‌ای از این سخنرانی از کتاب «کلام عاشورایی» اثر «اسماعیل وکیل‌زاده» بازنشر می‌شود.

برادران مسئولیت ما زمانی ختم می‌شود که ان‌شاءالله پرچم اسلام در دستان شما بر فراز قله‌های اسلامی که تا حال در معرض تاخت و تاز و غصب جنایتکاران بوده، زده شود؛ بنابراین برای برادران هرگاه مصیبتی وارد می‌شود، ناراحتی اگر داشتید یا عزیزی از دست دادید این‌ها مسئله‌ای نیستند. واقعا همه ما این‌ها را دوست خودمان می‌دانیم و علاقه‌مندیم و برایشان ارزش قائل هستیم. ولی چه‌کار کنیم؟

در عین مظلومیت باید این راه را ادامه دهیم. آیا حسین بن علی (ع) نمی‌دانست که با ۷۲ نفر و زن و بچه که همراه خود برده با لشکریان یزید جنگ خواهد کرد؟ از نظر نظامی و مادی به این مسئله واقف بود ولی او می‌خواست که در تاریخ یک خطی ایجاد کند در عین مظلومیت هدف و راهی که هست را نشان دهد.

زنده ماندن برای حسین بن علی (ع) مطرح نبود. اصلا سازش، سستی و عقب برگشتن و با یزیدیان در یک برهه تاریخی زندگی کردن و به پرچم آنان لبیک گفتن مهم نبود فقط اسلام و حرکت پر خروش تشیع مطرح بود وگرنه همه می‌دانند که در مقابل چندین هزار نفر ایستادن، نمی‌توانند دوام بیاورند. یک روز دوام بیاورند روز دوم نمی‌توانند. خون‌های شهدا این جوانان را پرورش می‌دهد؛ ثمره خون حسین بن علی (ع) این را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/