بیانیه گام دوم انقلاب چراغ تابناک انقلاب و اجرای آن ، تکلیف همگانی و بخصوص جوانان برای گام دوم انقلاب است !
بیانیه گام دوم انقلاب چراغ تابناک انقلاب و اجرای آن ، تکلیف همگانی و بخصوص جوانان برای گام دوم انقلاب است !

در مراسم معاونت مهندسی ستاد کل سپاه پاسداران  در ۱۵ ابان ماه ۱۴۰۱ ، سخنران بین نمازظهر و عصردر نمازخانه معاونت مهندسی ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع : « شرحی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی » بود .که کلیات آن در این گزارش منهای توضیحات تفضیلی آن بیان شده است .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز درخصوص کلیات بیانیه گام دوم انقلاب گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در ۲۲ بهمن ۹۷ خطاب به ملت ایران صادر کردند ، دارای یک مقدمه در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی بوده ،  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هماکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. خطاب بیانیه به مردم بوده ، ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابیست، این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده،  که گذشته و حال را ترسیم کرده و برای آینده ؛ راهبردهای هفت گانه ارایه شده است .

 * وی در خصوص موضوعات بیان شده در مقدمه بیانیه گفت :  در مقدمه بیانیه درخصوص ورود انقلاب اسلامی به دومین مرحله‌‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی ،  پیروزی انقلاب اسلامی؛ آغازگر عصر جدید عالم ،  شعارهای جهانی، فطری، درخشان و همیشه‌زنده‌ی انقلاب اسلامی ، دفاع ابدی از نظریه‌ی نظام انقلابی ، جمهوری اسلامی و فاصله‌ی میان بایدها و واقعیتها ، انقلاب اسلامی؛ مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی ، برای برداشتن گامهای استوار در آینده، باید گذشته را درست شناخت ، آغاز انقلاب و نظام اسلامی از نقطه‌ی صفر ،  تقابل دوگانه‌ی جدید «اسلام و استکبار»؛ پدیده‌ی برجسته‌ی جهان معاصر ، مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل «ما میتوانیم»؛ عامل عزت و پیشرفت ایران در همه‌ی عرصه‌ها می باشد .

ایشان درخصوص  برکات بزرگ انقلاب اسلامی گفت : برکات بزرگ انقلاب اسلامی بسیار گسترده می باشد ، که اهم آن برقرار ثبات و امنیت و حفظ تمامیت ارضی ایران ، موتور پیشران کشور در عرصه‌ی علم و فنّاوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی ، به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و مسابقه‌ی خدمت‌رسانی ،  ارتقاء شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم ، سنگین کردن کفه‌ی عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور ، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه ، ایستادگی روزافزون در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان می باشد .

* دکتر هاشمی فشارکی درخصوص پیشرفتها و دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان داشت : علیرغم همه فتنه ها و جنگ و تحریم ، طی چهل سال پس از انقلاب ، کشورمان با پیشرفتها و دستاوردهای گوناگون در زیرساختهای کشور ، ثبات وامنیت ، حفظ استقلال و ازادی ، مشارکت اجتماعی ، مشارکت سیاسی مردم ، افزایش سطح علمی کشور ، مبارزه با بی عدالتی ، حکومت مردم سالاری دینی برخوردار بوده اند .

* ایشان در خصوص ویژگی های دستاوردهای انقلاب گفت :  رهبر انقلاب در بیانیه صفات خاصی را برای دستاوردهای انقلاب ، شامل چهل سال راه کمال و پیشرفت ، یک چله افتخارات ، دستاوردهای درخشان ، عزت ملت ، مایه مباهات و افتخار ، برکات زیاد معنوی بکار برده اند .

* وی در خصوص چالش های بیرونی کشور اظهار داشت : چالش های بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن ، تحریف ، دروغ پردازی ف وارونه نمایی ، راهزنان فکر و عقیده ، واژوگونه نمایی ، تهاجم به دلهای پاک جوانان ، تحمیل زندگی غربی است .

* ایشان در خصوص چالش های درونی کشور اضافه کرد :   چالش درونی  ، عیوب ساختاری ظف ضعفهای مدیریتی ، بی توجهی به شعارهای انقلاب ، غفلت از جریان انقلابی ، تحیل سراپا غلط برخی غافلان داخلی با منشا خارجی می باشد . که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتّی بی اثر خواهد شد.

* وی درخصوص رسالت و ویژگیهای مسئولان  بیان داشت : طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مقامات ، دلهای مسئولان بطور دائم باید برای رفع محرومیت بتپد ، غفلت از قشرهای نیازمند حمایت، به هیچ رو مورد قبول نیست ، از شکافهای عمیق طبقاتی بشدّت بیمناک ، ممنوعیت مدارا با فریبکار اقتصادی ، ممنوعیت تبعیض در توزیع منابع عمومی ، ممنوعیت میدان دادن به ویژه‌خواری ،تداوم یافتن دفاع از مظلومان و محرومان ، حراست از دستاوردهای انقلاب ، مرزبندی با دشمنان ، دنبال راه حل مسائل کشور در داخل کشور ، عمل به سیاستهای کلان ابلاغی ، بخصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی می باشد .

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان درخصوص راهبردهای گام دوم انقلاب اسلامی را چنین بیان کرد : راهبردهایی که رهبرانقلاب برای گام دوم انقلاب اسلامی تبیین کرده اند ،تلاش و جهاد علم و پژوهش ، ارتقای معنویت و اخلاق فردی و اجتماعی ، اجرای اقتصاد مقاومتی ، گسترش عدالت و مبارزه با فساد در همه زمینه ها ، صیانت از استقلال و ازادی ، حفظ و صیانت از عزت ملی و مرزبندی با دشمن ، رعایت سبک زندگی اسلامی و مبارزه با سبک زندگی غربی در گام دوم انقلاب می باشد . که برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، و بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت ، بعنوان تکلیف همگانی و بخصوص جوانان برای گام دوم انقلاب.و بویژه مدیران ادارات قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ تابناک انقلاب و سوگیردر برنامه ریزی های سالانه ادارات و بخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود .