اقدام مغایر اعتبار ملی در فوتبال ساحلی امارات
اقدام مغایر اعتبار ملی در فوتبال ساحلی امارات

شرحی بر اقدام مغایر منافع ملی توسط بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی درکشور امارات

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

تیم ملی یک کشور نماینده ملت آن کشور بوده ، که در مسابقات بین المللی شرکت میکند . تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در تاریخ ۱۴ ابان ۱۴۰۱ برای رسیدن به دیدار پایانی جام بین قاره‌ای با میزبان ( امارات ) مسابقه داد . درهنگام پخش سرود ملی کشورمان ، متاسفانه بازیکنان ایرانی سرود ملی کشورمان را نخواندند و بعد از پیروزی نیز حالت شاد نداشتند که بسیار تاسف داشت و برخی رسانه های مساله دار نیز با عقده گشایی خود تیترهای نیشدار را درج کردند .

 

نمونه ای از انعکاس خبر بر اساس منافع ملی :

درس وطن پرستی بازیکنان ساحلی امارات به بازیکنان ایرانی: در تصاویر منتشر شده از شروع بازی نیمه نهایی فوتبال ساحلی بین قاره ای، بازیکنان فوتبال ساحلی امارات به شکلی یکدست و پر قدرت سرود ملی خود را خواندند. این درحالی است که متاسفانه بازیکنان تیم ملی ایران در هنگام پخش سرود ملی جهوری اسلامی بیشتر شنونده هستند تا خواننده! (جهان نيوز ، ۱۵ آبان ۱۴۰۱ )

چند نمونه از انعکاس خبری توسط رسانه های مساله دار :

سانسور سرود نخواندن ملی‌پوشان ساحلی در صدا و سیما – بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی سرود ملی را همخوانی نکردند و صدا و سیما پخش زنده را قطع و تصاویر آرشیوی جایگزین کرد.

در افتتاحیه بازی تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و امارات در چارچوب رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی مسابقات جام بین‌قاره‌ای فوتبال ساحلی ۲۰۲۲ که به‌طور زنده از صدا و سیما پخش می‌شد، بازیکنان ایرانی به‌نشانه سرافکندگی از کشتار معترضان توسط رژیم، حاضر به هم‌خوانی سرود جمهوری اسلامی نشدند.

حاشیه دیدار فوتبال ساحلی ایران و امارات

ماتم ملی‌پوشان ساحلی لحظه بالا بردن کاپ

بازیکنان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مراسم برگزاری قهرمانی از خوشحالی و جشن به‌خاطر وقایع اخیر کشور خودداری کردند.

سخن پایانی

بازیکن هایی که با امکانات کشور رشد کرده و در مسابقات بعنوان نماینده کشور حضور یافته اند ، در کمال نمک نشناسی و بی حرمتی به خون شهدایی که در سرود ملی وجود دارد ، و در شرایطی که اشوبهای غیرموجه ( به بهانه واهی یک دختر) و جنایت مکرر آشوبگران در کشور وجود داشته و نظام در کمال رافت با اشوبگران مواجه هست و در این راه بیش از شصت شهید مدافع امنیت تقدیم انقلاب شده است ، لطمه به نماد ملی زده و اعتبار کشور و بی حرمتی به خون شهدا نموده اند و لازم است از پاداش محروم گشته و هیچ امکانات دیگری از کشور برای انها صرف نشود . وبرای بقیه مسابقات نیز بجهت عدم تکرار ان ملاحظات لازم در نظر گرفته شود .

 

لازم به یاد آوریست : فوتبال ساحلی یک از نوع ورزش فوتبال بوده که در ساحل یا در زمینی پوشیده از ماسه ( خالی از ریگ و نخاله)  برگزار می‌شود. شکل زمین آن مستطیل به طول بین ۳۵ تا ۳۷ متر و عرض ۲۶ تا ۲۸ متر است. وخط محوطه جریمه نیز به فاصله ۹ متر از دروازه قرار دارد. مسابقات فوتبال ساحلی با ۵ بازیکن (یک دروازه‌بان) و توپ فوتبال در ۳ وقت ۱۲ دقیقه‌ای برگزار می‌شود.