دانشگاه سوره در مدیریت جدید سوگیری اهداف انقلاب را یافته و ان شالله هنرمندان تعالی بخش برای گام دوم انقلاب را پرورش خواهد داد !
دانشگاه سوره در مدیریت جدید سوگیری اهداف انقلاب را یافته و ان شالله هنرمندان تعالی بخش برای گام دوم انقلاب را پرورش خواهد داد !

در جلسه مصاحبه و ارزیابی ده نفر از متقاضیان هیات علمی دانشگاه سوره که با حضور رییس دانشگاه و رییس دانشکده معماری و اعضای مصاحبه کننده در تاریخ ۱۲ آبان ۱۴۰۱ تشکیل شد، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در ابتدای این نشست در خصوص رسالت گفت :

       *  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در آغاز ضمن تقدیر از تلاشهای رییس این دانشگاه ، بخصوص مدیریت مدبرانه در عدم کشیدن اغتشاشات اخیر به صحن این دانشگاه ، درخصوص رسالت دانشگاه سوره بیان داشت : دانشگاه سوره یکی از مولودهای پس از انقلاب اسلامی در زیر مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی در جهت رسالت تبلیغ از مجرای حوزه های هنری در راستای اهداف انقلاب و نظام بوده ، که بتواند متفاوت با نظام مشکل دار اموزشی باقیمانده از قبل از انقلاب باشد . این دانشگاه رسالت پرورش نسل اینده هنری و فرهنگی و معماری با رویکرد هویت اسلام ناب محمدی درجهت تحقق بخشی اهداف انقلاب اسلامی را دارد . لذا هیات های علمی آن بایستی عمیقا به مبانی باور داشته باشد و دغدغه مند باشد و اهتمام داشته باشد .

       * ایشان در خصوص رسالت رشته های دانشگاه سوره  اظهار داشت : رشته های این دانشگاه مانند روزنامه‌نگاری، نگارگری ،کتابت ،هنر اسلامی ، مدیریت امور فرهنگی، روابط عمومی ، مهندسی معماری و … بایستی براساس پرورش در راستای فرهنگ اسلام ناب محمدی و نیازهای انقلاب اسلامی و هنرمند متعهد بصیر انقلابی بوده و تولید اثار فاخر دینی و انقلابی ، طراحی براساس هویت اسلامی وتسهیل گرفرهنگ اسلامی و دمیدن روحیه مقاومت و ایثار و خلق اثری معنویت بخش ، تامین نیازهای فطری انسانی و بدور از سبک منحط غربی بوده ومبدع سبک دوران انقلاب اسلامی باشد .

* وی در خصوص رسالت دانشگاه سوره تحقق بخشی گام دوم انقلاب گفت : براساس راهبردهای بیانیه گام دوم انقلاب این دانشگاه ان شالله اهتمام به جهاد علمی در تولید و ارتقای دانش هنرهای اسلامی ، برجسته کردن ارزشهای اخلاق و تجلی فضلیت‌های اخلاقی در اثار فارغ التحصیلان ، زمینه سازی و تسهیل گری اجرای اقتصاد مقاومتی ، عدالت و مبارزه با فساد ، متضمن استمرار استقلال و آزادی ، فارغ التحصیلانی دارای روحیه عزّت ملّی و مرزبندی با دشمن ، تولید اثار همسو با سبک زندگی اسلامی و در تقابل با ترویج سبک زندگی غربی باشد . و دانشگاه سوره در مدیریت جدید سوگیری اهداف انقلاب را یافته و ان شالله هنرمندان تعالی بخش برای گام دوم انقلاب را پرورش خواهد داد .

 لازم به یاد آوری است : دانشگاه سوره در بهمن ماه سال ۱۳۷۲ توسط حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تأسیس شد. دارای رشته‌های مهندسی معماری، روابط عمومی (علمِ مدیریتِ چرخه اطلاعات، مابینِ یک فرد یا سازمان، ، با عموم اطلاق می‌گردد. ) ، روزنامه‌نگاری (تهیه و توزیع گزارش‌هایی از تعامل رویدادها، حقایق، ایده‌ها و افراد می‌باشد که شامل «اخبار روز» هستند و حداقل تا حدودی جامعه را آگاه می‌کنند.) ،مدیریت امور فرهنگی ، مدیریت فرهنگی و هنری، نقاشی، گرافیک، صنایع دستی (روش‌های سنتی ساختن کالاها و وسایل)، هنر اسلامی (شامل هنرهای تجسمی خلق شده در دنیای اسلام می‌باشد. هرچند ممکن است این هنرها در مواردی با تعالیم و شریعت اسلام انطباق نداشته باشد ولی تأثیر فرهنگ اسلامی و منطقه‌ای در آن به‌خوبی نمایان است. هنر اسلامی یکی از دوران‌های شکوهمند تاریخ هنر و یکی از ارزشمندترین دستاوردهای بشری در عرصه هنری به‌شمار می رود‌ ) ، کتابت ( کاتِب یا منشی از پیشه‌های پایان‌پذیرفته است و به‌طور ویژه به نویسندگان دوران سده‌های میانه اسلامی گفته می‌شود؛ چه درباری چه آزاد. کاتبان درباری گاه بیش از یک نویسنده عمل می‌کردند و نفوذشان به دانششان وابسته بود. به نویسندگان در «دیوان انشاء» یک دربار، نیز کاتب می‌گفته‌اند.)  و نگارگری (نَقاشی، نگارگری یا رسم، فرایندی است که طی آن رنگ، رنگدانه یا رنگ نقاشی بر روی یک سطح مسطح مانند کاغذ یا بوم ایجاد نقش می‌کند و اثری خلق می‌شود. فردی که این فرایند توسط او انجام می‌گیرد نقاش نام دارد، به‌خصوص زمانی که نقاشی حرفه شخص باشد. ) ، نمایش (تئاتر) و سینما در مقطع کارشناسی است. دوره کارشناسی ارشد در رشته‌های آهنگسازی، صنایع دستی، نقاشی، گرافیک و ادبیات نمایشی .همچنین رشته تبلیغ و ارتباطات در مقطع کارشناسی ارشد مورد تصویب شورای عالی گسترش وزارت علوم قرار گرفت.

دارای تجهیزاتی چون لابراتوار مجهز عکاسی (سیاه و سفید و رنگی)، کارگاه‌های سفال، چاپ دستی (سیلک و باتیک)، چوب، نساجی، بافت (فرش و قالی)، تراش سنگ، تراش شیشه، نقاشی روی شیشه،لعاب، سرامیک، رنگ رزی، جواهرسازی، سایت رایانه، کتابخانه، پلاتوهای نمایش، کارگاه عروسک سازی، نگارخانه و نمازخانه و سالن ورزش می‌باشد.