چکیده ای از فتنه های سنگین به ظاهر مردمی
چکیده ای از فتنه های سنگین به ظاهر مردمی

در این نوشتار بصورت اجمالی فتنه های ۱۳۵۹ بنی صدر ، منافقین اول در ۱۳۶۰ ، منافقین بعدی در سال ۱۳۷۸ خاتمی ، ۱۳۸۸ موسوی ، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ روحانی و نیز ۱۴۰۱ تشریح شده است.
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

سابقه فتنه در امم پیش از اسلام و در صدر اسلام و پیش از انقلاب با روشها و اهداف مختلف وجود داشته است . پس از انقلاب نیز در سال ۱۳۶۰ ، ۱۳۷۸ ، ۱۳۸۸ ، ۱۳۹۶ ، ۱۳۹۸ رخ داده بود و قرار بود در ۱۴۰۰ نیز بصورت شورش ناشی از انفجار نارضایتی های تورم هفت برابری حسن روحانی رخ دهد که با مدیریت دولت انقلابی ایت الله رئیسی خنثی شد و این طرح با یک سال تاخیر به بهانه مهسا امینی در شهریور ۱۴۰۱ کلید خورد .

یکم : حوادث ۱۴ اسفند ۱۳۵۹

سخنرانی ساختار شکنانه ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری وقت در تجمع مردمی دانشگاه تهران و ایجاد درگیریهای ساختگی وشعارهای تند و حرمت شکنی در ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ ؛ سبب ایجاد تنش در کشور درگیر جنگ تحمیلی شد. وی با منافقین نفوذکرده در دفتر ریاست جمهوری ،با بهره گیری از اهرم های مختلف، و ایجاد انشقاق در صفوف مردم ومعطوف کردن کشور از مساله اصلی (جنگ تحمیلی ) به سمت مسایل داخلی و بهره گیریهای سیاسی و یک حرکت سازمان یافته و از پیش طراحی شده علیه انقلاب اسلامی ایران بود.

راهپیمایی طلاب، بستن بازارهای قم و کاشان برای اعتراض به بنی‌صدر؛ موضع گیری های صنوف مختلف و نهایتا اعلام نتیجه بررسی هیئت رسیدگی به رویدادهای ۱۴ اسفند که قانون‌شکنی بنی‌صدر را علت اتفاقات ۱۴ اسفند دانست. و امام خمینی نیز در سخنرانی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۶۰بیان میدارند : ” قانون معین شده‌است. نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد.” تا اینکه قایله فروکش می کند .

دوم ، فتنه ۱۳۶۰ درگیری خیابانی منافقین اول

بعد از اقدامات تنش آمیز ابوالحسن بنی‌صدر رئیس‌جمهور وقت ، طرح عدم کفایت سیاسی وی ، توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و عزل وی توسط امام خمینی صورت گرفت . بنی صدر و رجوی زنانه از کشور متواری شدند ، و منافقین در روز ۳۰ و ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ علنا از نظام اسلامی خروج کرده و با شورش های خیابانی خسارات زیادی وارد کرده و ترور های مسلحانه زیادی از مردم عادی از قبیل زنان و کودکان ، مسئولین نظام انجام دادند .

 

سوم ، فتنه ۱۳۷۸ :

بدنبال انتخاب محمد خاتمی بعنوان رییس جمهور در ۱۳۷۶ و میدان دادن وی به گروهک های سیاسی و فضای ساختار شکنانه روزنامه سلام و بسته شدن آن ؛ تجمع در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ در خوابگاه کوی دانشگاه تهران و سپس تظاهراتی که منجر به درگیری هایی که منشا هدایت آن گروههای دوم خردادی و طرفداران رییس دولت اصلاحات بود ؛ که منجر به اشوب و حمله به مراکز حساس میشود و نهایتا با راهپیمایی مردم در ۲۳ تیر این فتنه خاموش میشود.

چهارم ؛ فتنه سنگین ۱۳۸۸ :

فتنه ۸۸ به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات و با رمز تقلب در پیش از اعلام نتایج ازسوی میرحسین موسوی و کروبی و….. آغاز گردید و با فریب احساسات برخی از مردم سبب اعتراضات خیابانی و سپس خسارت گسترده به مراکز عمومی ومردمی و اشوبهای وسیع گردید . فتنه ای که سران آن تسلیم رای مردم و قانون نگردیدند و محارب و باغی نظام اسلامی شدند وبه حصر خانگی و خرید عذاب اخوی رسیدند.

این فتنه هشت ماهه ؛ نتیجه طراحى و برنامه ‏ریزى بسیار پیچیده سرویس‏هاى اطلاعاتى و دشمنان ایران ودر راس آن آمریکا تحت عنوان انقلاب مخملین با همراهی برخی غافلان و منحرفان بود. رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: «من بارها گفته ‏ام طراح و نقشه‏ کش و مدیر صحنه در بیرون از این مرزها بوده و هست، در داخل نیز با آن‏ها همکارى کردند، برخى دانسته و برخى ندانسته.» . این فتنه با راهپیمایی سراسری مردم انقلابی در ۹ دی ، سبب پایان تعطیلی و خسارت هشت ماهه کشور شد.

پنجم ، فتنه ۱۳۹۶ :

اعتراضاتی که از ۷ دی ۱۳۹۶ از مشهد و شهرهای دیگر به بهانه گرانی های چند برابری ( که بعلت سو مدیریت دولت روحانی حاصل شده بود ) آغاز شد. و سپس با هدایت سفارت خانه های غربی و همراهی گروهکهای سیاسی ورشکسته و میدان داری اشرار ، تبدیل به اشوب های خیابانی و خسارات زیادی برکشور گردید.

ششم، فتنه ۱۳۹۸ :

پس از افزایش ۲۰۰ درصدی یکباره قیمت بنزین توسط دولت دوازدهم ؛ در ۲۴ آبان ۱۳۹۸ اعتراضات مردمی اغاز ولی بلافاصله افراد فرصت طلب ، با هدایت گروههای معاند انرا به اشوب و درگیری و خسارت سنگین مبدل کردند . درحالیکه نهادهایی پیش از آن با این افزایش ناگهانی مخالفت کرده و هشدارهایی داده بودند ولی دولت دوازدهم بی توجهی کرد و بلکه اقای روحانی با خنده تمسخر امیز و خلاف واقع اعلام میکند ؛ خودم هم صبح جمعه متوجه شدم . علی ایحال با مدیریت نهادهای انقلابی بر مدیریت توزیع سوخت ؛ بسرعت این بحران کنترل میشود ، ولی زخم آن برجای می ماند.

هفتم ، فتنه ۱۴۰۰

قرار بود در نیمه سال ۱۴۰۰ نیز بصورت شورش های گسترده ناشی از انفجار نارضایتی های تورم چند برابری سو  مدیریت دولت حسن روحانی رخ دهد که با مدیریت دولت انقلابی ایت الله رییسی خنثی شد

هشتم ، فتنه ۱۴۰۱

اشوبهایی که نتوانست قبل از اربعین حسینی در عراق مانع از رفتن زوار چهار ملیون ایرانی به عتبات شود ، ولی بلافاصله بعد از اربعین در ایران کلید خود تا مانع از دستاوردهای اثر بخش این رویداد بین المللی شود . درست فردای اربعین حسینی به بهانه سکته دخترکی ؛ بصورت حمله همه جانیه سازماندهی شده همانند پیراهن عثمان کردن کشته سازی ندا آقا سلطانی در فتنه ۸۸ که هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند؛ اینبار نیز با اسم رمز مهسا امینی از همه طرف تهاجمات شروع شد و آتش فتنه به چندین شهر کشیده و خسارت به حدود ۱۷ بانک و ۶۰ خودرو امبولانس و اموال زیادی زده شد و ۶۰ کشته و… را نیز ببار اورد . تا اینکه با دستگیری حدود ۱۰۰۰ نفر فروکش کرد .

عثمان را کشتند و حربه معاویه پیراهن عثمانی به بهانه خون خواهی وی بود تا فتنه ای را بپا کند . ندا آقا سلطانی را در سال ۸۸ کشتند و به بهانه خوان خواهی وی ۸ ماه کشور را به اشوب کشاندند و اکنون  مهسا امینی را برای خونخواهی بر نیزه کرده اند مهسا امینی هم پیراهن عثمان است در دست معاویه های زمان و این حکایت همیشگی کار منافقان است که ازناآگاهی مردم ؛ با تبلیغات فریبنده ، در راستای اهدا فپلید خود سو بهره برداری میکنند.

براساس براوردها کمترین جمعیت اشوبگر۲۰ نفر و بیشترین جمعیت حدود کمتر از ۱۰۰۰ نفر بوده و مجموع آشوب‌گرانی که در اغتشاشات در کل شهرهای کشور به خیابان آمده اند کمتر از ۱۰.۰۰۰ نفر ( یعنی کمتر از یک صدم درصد از کل جمعیت ایران) بوده اند .

طی مدت ده روز فتنه ۴۶۰هزار توئیت و هشتگ‌ تولید شده که حتی کمتر از نیم درصد جمعیت ایران هم نمی شود . و سپس به حدود ۷۷ میلیون توئیت و هشتگ مدیریت شده.که با توجه محدودیت اینترنت در ایران مبین آنست که این هشتگ‌ها توسط مرکز سایبری گروهک تروریستی منافقین در تیرانای آلبانی و رژیم صهیونیستی در حیفا و مرکز تعادل در ریاض تولید شده است .

حجم گسترده تخریب‌ها و خسارات وارده از یک سو و حمله به نقاط و مراکز مهم و اثرگذار شهرها از سوی دیگر از حرفه ای بودن و آموزش دیده بودن و سازماندهی دقیق آشوب‌گران حکایت می‌کند.

حمایت پنهانی اصلاح‌طلبان از جریان فتنه را نمی‌توان نادیده گرفت بخصوص مرجع جعلی اصلاح‌طلبان در تحریک مردم کاملاً مشهود بوده است.

جمع بندی

فتنه ای که در ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ توسط بنی صدر و با میدان داری علنی سازمان منافقین با کشیدن برخی از مردم در تقابل با حکومت مردمی ایجاد کرد ، سبب رشد و نمو و بازپروری فتنه های بعدی با هدایت منافقین نقاب دار در به تقابل کشاندن برخی از مردم علیه نظام گردید.

فتنه ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ ، بدعتی برای ایجاد فتنه ها و حوادث سالهای ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ و ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ شد وبعبارتی ریشه اینان در این بدعت طغیان علیه نظام اسلامی می باشد.

سران آن فتنه های مذکور ، افراد نفوذی در ارکان بالای دولت قرار داشته و در تلاش برای تحمیل خواسته های نامشروع خود بر نظام با تکیه بر فریب افکار عمومی بوده است .

کودتای رنگین (انقلاب رنگین یا مخملی ) در سال ۱۳۷۵ و ۱۳۷۸ (۱۹۹۷ و ۲۰۰۰)، در دومرحله در صربستان ، در سال ۱۳۸۳ (۲۰۰۳)در گرجستان ، در ۳ اسفند۱۳۹۲ (۲۰۰۴)در اوکراین ، در سال ۱۳۹۳ (۲۰۰۵)در قرقیزستان ؛ که همگی با اشوبهای خیابانی علیه دولت مستقر ، دولت طرفدار غرب روی کارآمد . در ایران نیز در چند مدل پیاده شد.

در تمامی فتنه های سالهای مذکور با هوشیاری رهبر امت و بصیرت و به صحنه امدن امت خنثی شدند ، والا سرنوشت کشور را به وضع خطرناکی همانند امروز اوکراین می کشاند.

با توجه به عدم خشک شدن ریشه های این موضوع درجامعه و تلاش دشمنان خارجی ؛ احتمال چنین حوادثی در آینده نیز محتمل است و بایستی تدابیر لازم پیش بینی شود ؛ تا قبل از شکل گیری خنثی شود.

سخن پایانی

علاوه برکودتا و جنگ وتحریم و فشارهای بیرونی ؛ یکی از روشهای دشمنان برای شکست انقلاب ، از درون بوده و هرازچندگاهی به بهانه هایی سرباز کرده است ولی با هوشیاری امام و امت خنثی شده است و قطعا در اینده نیز نسخه بروز شده دیگری را برای اینده کشور تدارک خواهند دید ، فلذا بایستی همه گونه تمهیدات اجتماعی ، امنیتی و زیرساختی لازم پیش بینی شده و پیشگیریهای لازم لازم از هماکنون صورت گیرد .

بر این اساس برخورد با چنین سازماندهی منسجم باید بسیار حساب شده و دقیق و بصورت نظام مند و نه جزیره ای و در فعالیت مشترک توسط نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، قضایی و… بایستی صورت گیرد.

جهاد تبیین یکی از تکالیف عینی مهم و ضروری همه آحاد جامعه است؛ تا با بیان و نشر مطالب صحیح ، مانع از عملیات روانی دشمن در قلب حقایق و فریب افکار عمومی و زمینه همراه سازی در فتنه های بعدی گردد.