باز فتنه و باز فراموشی تا فتنه ای دیگر ؟ هرگز !
باز فتنه و باز فراموشی تا فتنه ای دیگر ؟ هرگز !

در این نوشتار مختصری راجع به فتنه شهریور ۱۴۰۱ و پیامدهای ان تضویح داده شود و سپس بیست مورد پیشنهادی برای مقابله با آن ارایه شده است .
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

سابقه فتنه در امم پیش از اسلام و در صدر اسلام و پیش از انقلاب با روشها و اهداف مختلف وجود داشته است . پس از انقلاب نیز در سال ۱۳۶۰ ، ۱۳۷۸ ، ۱۳۸۸ ، ۱۳۹۶ ، ۱۳۹۸ و قرار بود در ۱۴۰۰ نیز بصورت شورش ناشی از انفجار نارضایتی های تورم هفت برابری حسن روحانی رخ دهد که با مدیریت دولت انقلابی ایت الله رییسی خنثی شد و این طرح با یک سال تاخیر به بهانه مهسا امینی در شهریور ۱۴۰۱ کلید خورد .

اشوبهایی که نتوانست قبل از اربعین حسینی در عراق مانع از رفتن زوار چهار ملیون ایرانی به عتبات شود ، ولی بلافاصله بعد از اربعین در ایران کلید خود تا مانع از دستاوردهای اثر بخش ان شود . درست فردای اربعین حسینی به بهانه سکته دخترکی ؛ بصورت حمله همه جانیه سازماندهی شده همانند پیراهن عثمان کردن کشته سازی ندا آقا سلطانی در فتنه ۸۸ که هشت ماه کشور را به آشوب کشاندند؛ اینبار نیز با اسم رمز مهسا امینی از همه طرف تهاجمات شروع شد و آتش فتنه به چندین شهر کشیده و خسارت به حدود ۱۷ بانک و ۶۰ خودرو امبولانس و اموال زیادی زده شد و ۶۰ کشته و… را نیز ببار اورد . تا اینکه با دستگیری حدود ۱۰۰۰ نفر فروکش کرد .

عثمان را کشتند و حربه معاویه پیراهن عثمانی به بهانه خون خواهی وی بود تا فتنه ای را بپا کند . ندا آقا سلطانی را در سال ۸۸ کشتند و به بهانه خوان خواهی وی ۸ ماه کشور را به اشوب کشاندند و اکنون  مهسا امینی را برای خونخواهی بر نیزه کرده اند مهسا امینی هم پیراهن عثمان است در دست معاویه های زمان و این حکایت همیشگی کار منافقان است که ازناآگاهی مردم ؛ با تبلیغات فریبنده ، در راستای اهدا فپلید خود سو بهره برداری میکنند.

براساس براوردها کمترین جمعیت اشوبگر۲۰ نفر و بیشترین جمعیت حدود کمتر از ۱۰۰۰ نفر بوده و مجموع آشوب‌گرانی که در اغتشاشات در کل شهرهای کشور به خیابان آمده اند کمتر از ۱۰.۰۰۰ نفر ( یعنی کمتر از یک صدم درصد از کل جمعیت ایران) بوده اند .

طی مدت ده روز فتنه ۴۶۰هزار توئیت و هشتگ‌ تولید شده که حتی کمتر از نیم درصد جمعیت ایران هم نمی شود . و سپس به حدود ۷۷ میلیون توئیت و هشتگ مدیریت شده.که با توجه محدودیت اینترنت در ایران مبین آنست که این هشتگ‌ها توسط مرکز سایبری گروهک تروریستی منافقین در تیرانای آلبانی و رژیم صهیونیستی در حیفا و مرکز تعادل در ریاض تولید شده است .

حجم گسترده تخریب‌ها و خسارات وارده از یک سو و حمله به نقاط و مراکز مهم و اثرگذار شهرها از سوی دیگر از حرفه ای بودن و آموزش دیده بودن و سازماندهی دقیق آشوب‌گران حکایت می‌کند.

حمایت پنهانی اصلاح‌طلبان از جریان فتنه را نمی‌توان نادیده گرفت بخصوص مرجع جعلی اصلاح‌طلبان در تحریک مردم کاملاً مشهود بوده است.

بر این اساس برخورد با چنین سازماندهی منسجم باید بسیار حساب شده و دقیق و بصورت نظام مند و نه جزیره ای و در فعالیت مشترک توسط نهادهای اطلاعاتی، امنیتی، انتظامی، قضایی و… بایستی صورت گیرد.

اقدامات متقابل با فتنه گران : جمهوری اسلامی لازم است با توجه تکرار رافت اسلامی در گذشته ؛ لااقل اندکی نیز مانند خود دولت امریکا در برخورد با ترامپ و یا ترکیه در اغتشاشات ویا …. با عوامل اغتشاشات برخورد سخت تری را بکار بندد تا از تکرار خسارت بار ان اجتناب شود . حداقل انتظارت در برای موضوع خسارات وارده  به امنیت ملی چنین است :

  • محاسبه کل خسارات مادی و معنوی وارده به اموال تخریب شده و تقسیم کردن هزینه های بازسازی ان به بانیان و مجریان و حامیان بتناسب سهم وزنی که در فتنه داشتن
  • مصادره اموال افرادی که بنحویی علنا از فتنه حمایت کردند توسط قوه قضاییه ولو اینکه عذر خواهی هم بکنند ولی بایستی سهم حسارات واراده از انان کسر شود و نه توسط بیت المال باز سازی صورت گیرد .
  • اخراج کارکنانی و اساتید و یامعلمانی که بنحویی علنا حمایت کردند
  • روزنامه، مجله و بنگاه های خبری با خبرپراکنی و ایجاد موج هیجان کاذب ، بجای ارجاع به صبوری و قانون
  • بستن اکانتهایی که بهر نحو تحریک افکار عمومی کردند
  • ابطال گذرنامه افراد دخیل در فتنه
  • ممنوعیت فعالیت سلبیریتی ها ؛هنرپیشه ها ، فوتبالیستها و…. که بهر نحویی حمایت تلویحی و یا علنی از فتنه داشته اند
  • مسدود سازی دایمی تلگرام و واتس آپ در کشور و مسدود سازی دانلود فیلتر شکنها
  • مسدود سازی خبرگزاری و سایتهایی که تلویحی و به نقل از جاهای دیگر انتشار خبر تحریک امیز داشته اند
  • با توجه به شیطنت برخی سایتها و نرم افزارهای تلگرام ،اتس آپ ، توئیتر، اینستا ،یوتیوب ، آپارات و ویز(مسیریاب) درحمایت مستقیم ویا غیر مستقیم از فتنه ، لازم است اولا از خدمات ارایه محروم و ثانیا مردم از شبکه های مورد وثوق ایرانی استفاده کنند
  • با توجه به نفوذ سایتهای دیجی کالا، دیوار، اسنپ، فلایتیو و دخالتهای بیجای آنها در حوادث اخیر پیشنهاد حذف نصب آنها نیز می‌شود.
  • تعویض مدیر مسول روزنامه جمهوری اسلامی
  • اصلاح ساختار رویکرد سایت شفقنا
  • محاکمه روحانی نماها توسط دادگاه ویژه روحانیت بخصوص کسانیکه دارای مخرج مشترک همنوایی با دشمنان بیرونی شدند ، مانند : بیات ، علوی بروجردی ، خمینی کوچک ، روحانی سارت برجام ، محقق داماد ، خامنه ای شبه نام ، کروبی و خاتمی از سران فتنه ۸۸ ؛ موسوی خویینی ها ؛ موسوی لاری ؛ انصاری و ….
  • تهیه دهها مستند روشنگری برای افزایش بصیرت مردم
  • ابطال وکلایی که وکالت متهمان را بجز براساس مر قانون ؛با هدف جو سازی سیاسی بعهده بگیرند
  • بهسازی محوطه سازی و مبلمان شهری نقاط حادثه خیز بنحویی که سهل الوصول نباشد
  • مورد استیضاح قراردادن دبیر شورای امنیت ملی بدلیل عدم بیانیه و عکس العمل در برابر حوادث اخیر
  • ابطال گذرنامه افراد دخیل در فتنه
  • ابطال یارانه افراد مذکور که بی نیاز از یارانه اند .
  • و سایر موارد احتمالی دیگر

سخن پایانی

باتوجه به تسلط خوب و بموقع نیروهای انقلابی و امنیتی و انتظامی ؛ بحمدالله تحرکات میدانی عوامل فتنه فروکش کرده و تقریبا امنیت درتمامی نقاط آشوب زا برقرار شده و بنظرمیرسه اوضاع کاملا تحت کنترل است و لذا کشورهای محور شرارت بویژه رژیم‌صهیونیستی و رژیم سعودی و ایادی داخلی انان بشدت عصبانی‌اند. ولی چنانچه ریشه های فتنه خشکانده نشود ، با فرصت طلبی دیگری این چرک عفونی دهان باز خواهد کرد .