ضرورت رفع برخی تناقضاتی که بر اعتبار جایگاه نماینده ولی فقیه در استان لطمه وارد می کند !
ضرورت رفع برخی تناقضاتی که بر اعتبار جایگاه نماینده ولی فقیه در استان لطمه وارد می کند !

درخبرها متنی را که در پیوست کپی شده ، راجع به نماینده ولی فقیه در استان مطالبی ذکر شده بود ، که سوالات زیر را به ذهن متباد کرد و امید است مسولان مربوطه بدان توجه و رفع نمایند :
حسین اثنی عشری

  •  چطور میشود که یک حجت الاسلام برای آیت الله و مجتهد ( که از سوی رهبر انقلاب حکم انتصاب ولی فقیه در استان گرفته است ) شرح وظیفه اعلام میکند ؟
  • اقای حاج علی اکبری اگرچه رییس شورای سیاست گذاری ایمه جمعه و جماعت هستند ولی مگر نماینده ولی در استان در ذیل این شورا تلقی میشود ؟
  • ازاین جمله اقای حاج علی اکبری :” رسالت اصلی و ویژه نماینده ولی فقیه در استان حفظ کردن صراط مستقیم انقلاب اسلامی در استان است ” واقعا چه چیز مهمی و چه مفهومی برداشت میشود ؟
  • یعنی آیا از این جمله ایشان اینگونه مستفاد میشود که : در استان یک صراط المستقیم وجود دارد و نماینده ولی فقیه می رود انرا حفظ میکند ؟
  • ایا بهتر و وزین تر نبود معرفی وتبیین وظایف نماینده رهبری در استان توسط رییس دفتر رهبر انقلاب اسلامی صورت می گرفت ؟
  • گرچه امام جمعه مرکز استان را معمولا نماینده ولی فقیه در استان بعهده دارند و لکن این مسولیت بخش محدودی از وظایف یک نماینده ولی فقیه در استان تلقی میشود . و نمیتوان از جز ، امکان ورود در وظایف کل را مستفاد کرد .
  • جایگاه نماینده ولی فقیه در استان والا ترین جایگاه در میان تمامی مناصب منتصب به رهبرانقلاب می باشد و علی القایده بایستی نهاهدی یک سر وگردن بالاتر انها را تمیشیت کند . ایا مطلوب آن نیست که ۳۱ نماینده ولی فقیه ، مستقیما در ذیل دفتر رهبر انقلاب اسلامی تمشیت شوند ؟ و شورای سیاست گذاری ایمه جمعه و جماعات فقط به اموری که در عنوان تجلی پیدا کرده ( امام جمعه و امام جماعت ) سیاستگذاری نمایند ؟
  • ایا بهتر نیست براساس قانون رفع تعارض منافع ؛ تناقض همزمانی تجمیع سیاست گذار و اجرا در یک فرد مشخص (همزمانی رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه – امامت جمعه تهران  بودن ) ایشان یکی را داوطلبانه استعفا دهند تا شایبه از این نهاد مقدس بدور گردد ؟

**************پیوست : ******************

در حکم انتصاب حجت الاسلام محمدباقر لائینی مطرح شد:

۲ توصیه مؤکد رهبر‌انقلاب به ‌امام‌جمعه ‌جدید‌ساری

رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی حجت‌الاسلام حاج شیخ محمّدباقر لائینی را به نمایندگی ولی‌فقیه در استان مازندران و امامت جمعه ساری منصوب و وی را به «تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن» و «روی‌گشاده و دست‌مهربان با همه‌ قشرهای مردم» توصیه موکد کردند.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت ا… خامنه ای، متن حکم ایشان به این شرح است: بسم ا… الرحمن الرحیم؛ جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ محمّدباقر لائینی دامت افاضاته، در پی استعفای جناب حجت‌الاسلام آقای طبرسی دامت افاضاته و با تشکر فراوان از زحمات و خدمات ایشان در سال های متمادی، جناب عالی را که بحمدا… از سوابق روشن و صلاحیت لازم برخوردار هستید به نمایندگی خود در استان مازندران و امامت جمعه‌ ساری منصوب می‌کنم. استان مازندران در شمار برجسته‌ترین استان های کشور از جنبه‌های مادی و معنوی است و مردم عزیز و مؤمن و انقلابی آن در آزمون های متعدد در نظام جمهوری اسلامی مفتخر و سربلند ظاهر شده‌اند. جناب عالی با توجه به سابقه‌ حضور و خدمت در آن استان با برجستگی‌های جوانان فداکار و مردم پر انگیزه و وفادار آن آشنایید. لازم است این برجستگی‌ها تقویت و تثبیت و بزرگ داشته شود و در این راه از علمای دین و فرزانگان حوزه و دانشگاه یاری گرفته شود. تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن و روی‌گشاده و دست‌مهربان با همه‌ قشرهای مردم توصیه‌ مؤکد این جانب است. توفیقات شما را از خداوند مسئلت می کنم.

وظایف نمایندگان ولی فقیه از دیدگاه حاج علی اکبری

همچنین روز پنج شنبه مراسم تکریم و معارفه نماینده جدید ولی فقیه در استان مازندران با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری و رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در ساری برگزار شد. براساس گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری، نمایندگی ولی فقیه را از برکات و حسنات انقلاب اسلامی دانست و گفت: از سال‌های نخست انقلاب، جایگاه نماینده امام و ولی فقیه از یک جایگاه خاصی برخوردار بوده و همواره عامل خیر و برکتی برای کشور و مردم بوده است. وی مهم‌ترین وظیفه نماینده ولی فقیه در استان را هدایت عمومی استان در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: رسالت اصلی و ویژه نماینده ولی فقیه در استان حفظ کردن صراط مستقیم انقلاب اسلامی در استان است. رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه افزود: نماینده ولی فقیه در استان‌ها در کنار حفظ آرمان‌های انقلاب، حمایت و پشتیبانی از همه عناصر خدمت گزار در استان را که به نیابت از رهبری انجام می‌شود نیز عهده دار است. حاج علی اکبری ادامه داد: نماینده ولی فقیه در استان با حمایت و نظارت بر عملکرد حوزه اجرایی، سیاسی، فرهنگی، قوای مسلح و امنیتی بسیار اثرگذار خواهد بود و این کار بسیار بزرگی است و امکان خدمات بزرگ و فراوان را فراهم می‌کند. ( منبع : روزنامه خراسان )