تکلیف دانش آموزان ، عمل به وصایای شهدای دانش آموز  و تولید علم و هنر متعهد درگام دوم انقلاب اسلامی است !
تکلیف دانش آموزان ، عمل به وصایای شهدای دانش آموز  و تولید علم و هنر متعهد درگام دوم انقلاب اسلامی است !

مراسم جشن آغاز سال تحصیلی هنرستان سمیه در روزشنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ با قرائت قرآن و سرود جمهوری آغاز و سخنرانی دکتر سید جواد هاشمی فشارکی و امیر رمضانی از پدافند نیروی هوایی ، مداحی توسط امام جماعت هنرستان دکتر مجاهدی به مناسبت رحلت حضرت نبی اکرم ص ، دکلمه میثاق نامه هفته دفاع مقدس ، پخش سرود و پذیرایی از همه و دادن هدایا به دانش آموزان و رد کردن زیر قرآن و حاضر شدن در کلاس صورت پذیرفت .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ؛ در آغاز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس ؛ به واقعه ۴۲ سال پیش اشاره کرد و گفت : اغاز مدارس با صدای اژیر و بمب و شکستن ، جیغ ، فریاد ، به زیر زمین مدرسه رفتن ، به حاک و خون کشیدن برخی مدارس همراه بود . و این جنبه تلخ و سخت جنگ بود . اما دفاع مردانه شکل گرفت و تمامی حوزه های دفاع مقدس بی نظیر و متفاوت با همه جنگهای دنیا بود و بسیار درخشان وافتخار امیز بنحویی که وجبی از خاک وظن درچنگ دشمن باقی نماند .

* وی در خصوص جلوه های زیبای دفاع مقدس چنین گفت :  جلوه های زیبای دیگری نیز از مدارس را شاهد بودیم ، بچه هایی که قلک های پول خود را به مدرسه اورده و به جبهه کمک کردند و نامه هایی که مینوشتند و توسط پست به جبهه اورده میشد . ویا دانش اموزانی که کمک به مادران خود در پشتیبانی از جبهه ها داشتند .

* ایشان در ادامه بیان داشت :  یکی از سخت ترین تصمیم گیری ها ، ترک مدرسه و ترک همکلاسی هاست ، که دهها هزار محصل مدرسه رها کرده و بسوی جبهه ها عزیمت کرده و از این میان ۳۶ هزارنفر انها دیگر هرگز به کلاس درس باز نگشتند . آنها مشق خون کردند و گلزار شهدا شد محل زیارت دایمی شان و برخی نیز بعد از سه چهار دهه تفحص شده و پرستوهای عاشق بعنوان شهید بی نام ونشان ، شدند زیارتگاه عاشقان .

*  وی درخصوص حقی که برگردن دانش آموزان وجود دارد ؛ گفت : دانش اموزان براساس حقی شهدا برگردنشان دارند لازم است زندگی نامه و وصیت نامه شهدا را مطالعه کرده و بدان عمل کنند . وپیشنهاد میکنم که یکی از شهدای دانش اموز را انتخاب کرده و در طول سال با اداب و اخلاق وی خو گرفته و در مسایل زندگی بدان توسل جویید که قطعا اثرات بسیار معنوی ای را برزندگانی تان خواهد گذاشت .

*  دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ؛ در انتها در خصوص رسالت دانش اموزان گفت : براساس بیانیه گام دوم انقلاب ، رهبر انقلاب وضعیت علم و پژوهش در پیش از انقلاب را عقب افتادگی شرم آور نام برده اند و برای چله اول انقلاب از یک رستخیز علمی یاد کرده اند که دستاوردهای درخشانی داشته است و برای گام دوم انقلاب جهاد علمی اعلام کرده اند و شما دانش آموزان عزیزان عزیز بایستی  برای اینده کشور ایفای نقش برجسته علمی داشته باشید و اینده درخشان را با گامهای بلندتان بسازید و برایتان در این آغازین روز سال تحصیلی ارزوی موفقیت دارم .

********

لازم به یاد آوری است هنرستان دخترانه سمیه واقع درمحله زاهد گیلانی تهران در خیابان پیروزی ؛ انتهای خیابان طبرسی قراردارد . و از بهترین مدارس دولتی منطقه سیزده واقع در شهر تهران استان تهران می‌باشد. این مرکز به دانش‌آموزان کاردانش در رشته‌ها‌ی حسابداری مالی، خیاطی لباس شب و عروس، کاشی‌سازی هفت‌رنگ، گرافیک رایانه‌ای و هنر فرش، خدمات آموزشی ارائه می‌نماید. مدیریت مجموعه را سرکار خانم دکتر نسا حامدی از مدیران پرتوان و پر انگیزه بر عهده دارد.