رویکرد تقویت کیفی و اثر بخشی بجای تاکید بر افزیش کمی در برنامه های شهرداری
رویکرد تقویت کیفی و اثر بخشی بجای تاکید بر افزیش کمی در برنامه های شهرداری

نشست فرهنگی – شهرداری منطقه ۱۳ تهران – ۲ شهریور ۱۴۰۱

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در این نشست ؛ ضمن تشکراز زحمات مدیریت جدید شهرداری و آرزوی موفقیت در خدمت به شهروندان ؛ بیان داشت : اگرچه افزایش سرانه فضاهای ورزشی و فرهنگی و خدماتی خبر خوبی است ولازم است توسعه یابد ؛ ولی دغدغه ما کمیت این فضاها و تعجیل و سرعت ساخت نیست ؛ بلکه کیفیت فضاهای عمومی و خصوصی شهری و نیز برنامه های فرهنگی است که شهرداری برگزار میکند ؛ که درگذشته دارای معضلات ضد فرهنگی و یا بی هویت بوده است و بایستی این رویکرد اصلاح شود . همچنین برنامه های زیرساختی و برنامه های فرهنگی نبایستی سبب تضعیف برنامه های مساجد و تکایا شود ؛ باید مساجد نقش محوری کالبدی و عملکردی در محلات را داشته و تقویت شوند .

وی در ادامه گفت :  دغدغه ما کیفیت هویت معماری فضاهای عمومی محلات ؛ سیمای بصری محله ؛ سلامت محتوایی ارایه خدمات مراکز شهرداری به شهروندان و سلامت اکیپ های انضباط شهری و همچنین سلامت ظاهری محیط کار ادارات شهرداری می باشد ؛ تا هیچ مفسده ای در ادارات شهرداری باقی نماند .

ایشان همچنین تاکیدکرد : رویکرد جمع اوری و نگهداری همه معتادان و کودکان کار و …. با نگهداری در مددسرا ؛ بدون بازگرداندن به شهر و روستاهای خود ؛ سبب ماندگاری آنان در شهر و مشکلات بلندمدت برای خودشان و شهر میشود . و بایستی این رویکرد اصلاح شود .

دکتر سید جواد هاشمی درپایان اظهار داشت : از رویکرد اقای قالیباف برای افزایش کمی ساخت و ساز شهری بدون توجه به کیفیت و هویت بخشی شهر و محلات برای آمارهای دهان پر کن بسیار گلایه مندیم ، در دوره اقای حناچی که وضعیت بشدت تنزیل پیدا کرد . بایستی در دوره مدیریت جدید اقای دکتر زاکانی از پیامدهای معضلات اقتصادی و اجتماعی برنامه های شهرداری بشدت احتراز شود و یک نمونه مدیریت شهری سالم را برجای بگذارید . و ما برای ارتقای کیفی امور و اعتلای شهر ؛ آماده مشاوره فکری هستیم .

لازم به ذکر است در آغاز اقای دکتر حیدری معاون فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ گزارشی از فعالیتهای اخیر شهرداری منطقه در خصوص افزایش فضاهای فرهنگی دادند ، مانند افتتاح پارک شهربانو ، تبدیل خانه فرش تعطیل شده بع دارالقران و مرکز اسیب های اجتماعی و زنان سرپرست خانواده؛ مرکز پرتو برای کودکان کار؛ از محل ساختمانهای بلاتکلیف شهرداری مانندبالای داروخانه نوید، و دو تای دیگر ؛ تبدیل زمین چمن کنار اتوبان امام علی به خانه کشتی ؛ آماده سازی تالار عروسی مجتمع کوثر جهت ازدواج اسان ، احیای سینما رنگین کمان به موزه ؛ پیگیری برخی مکانهایی که دست هاتف شهر شده برای منطقه تعیین تکلیف شود و برخی برنامه فرهنگی را ذکرکردند . اقای دکتر گرجی ؛ دکتر شریف زاده ؛ برادر موسوی نیز بیانات خویش را اظهار داشتند .