رسالت همگانی در قبال شهدا دارای سطوح مختلفی است / فرهنگ ایثار و مقاومت بایستی درجامعه فراگیر گردد ، تا آینده درخشان کشور را بیمه نماید !
رسالت همگانی در قبال شهدا دارای سطوح مختلفی است / فرهنگ ایثار و مقاومت بایستی درجامعه فراگیر گردد ، تا آینده درخشان کشور را بیمه نماید !

اجتماع پرشور عزاداران حسینی در مراسم سوم شهادت امام حسین (ع) بهمراه تشیع باشکوه پیکر شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس در شب جمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ در مسجد حضرت ولیعصر (عج) نارمک تهران ، بعد از نمازجماعت به امامت حجت الاسلام و المسلمین میرطالبی برگزار گردید . پس از آن مداحی ، سینه زنی و تشیع پیکر شهید گلنام صورت گرفت ؛ سپس دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع « رسالت ما در قبال شهدا » سخنرانی کرد و در انتها حضار سر سفره کریمانه اهل بیت (ع) مهمان بودند .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تسلیت ایام عزای حسینی در خصوص رسالت ما در برابر شهدا گفت: تشیع و شرکت در مجلس شهید نخستین وظیفه کسانی است که از نعمت امنیت حاصل از فداکاری و نثار خون شهدا بهره مند هستند ؛ می باشد .

ایشان درخصوص دومین رسالت عمومی گفت :یاد و ذکر شهید و شهادت دومین رسالت ماست ؛ که دارای فضیلت بوده و اعمالمان را بدان متبرک می کنیم . که به بیان رهبر انقلاب ؛ ” امروز فضیلت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست .”

وی درخصوص سومین موضوع گفت:  توسل به شهدا که امامزادگان عشق و شهادتند ؛ که بیان امام خمینی “شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است .” و توسل به شهدا برای حاجت روایی بخصوص در بن بستهای امور زندگی و شفاعت از آنان کردن ؛ که این یک تجارت نیکوست .

دکتر هاشمی فشارکی بیان داشت : عمل به وصیت شهدا بهترین شیوه گرامی‌داشت مقام و راه آن‌ها است . عمل به وصایای شهدا ؛ تکلیف همه مخاطبان شهدا می باشد و براساس حقی که برگردن ما دارند بایستی بدان عمل نماییم والا در سرای دیگر شرمنده خواهیم بود .

ایشان درخصوص پنجمین رسالت عمومی گفت : با توجه به تهدیدات دشمنان حفظ و ترویج فرهنگ ایثار یک ضرورت اساسی و تاثیر گذار در خنثی کردن فتنه دشمنان می باشد . لذا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ؛ وظیفه عمومی بوده و بخصوص تکلیف افراد مومن انقلابی پرورش جوانان انقلابی با شخصیت شهدایی زندگی کردن می باشد . لذا فرهنگ ایثار و مقاومت بایستی درجامعه فراگیر گردد ، تا آینده درخشان کشور را بیمه نماید !

وی درخصوص ششمین رسالت عمومی گفت :همراهی با انقلاب و نظام بودن و عدم نق زدن و عدم تضعیف انقلاب کردن از تکالیف شرایط حساس زمان حاضر در عمل به وصایای شهدا می باشد، و هر از گاهی بازگشت پیکر شهدا چنین یاداوری است برای ما که راه را بر ما بنمایاند .

ایشان درخصوص هفتمین رسالت عمومی گفت :جهاد تبیین در برابر تهدیدات انحراف و تحریف دشمنان ، که یک تکلیف عینی است و همه افراد بالغ و سالم مکلف هستند ؛ حقایق اسلام و انقلاب و دستاوردهای انقلاب را تبلیغ کرده و مطالب منفی منتشره از سوی دشمن که بدنبال شبه پراکنی و ایجاد یاس و رویگردانی می باشد ؛ را خنثی سازیم .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی درخصوص رسالت غایی اظهار داشت  :علاوه برای دعای تعجیل در ظهور امام مهدی (عج) ؛ زمینه سازی ظهور می باشد ؛ که ما مکلف بدان بوده و راه نجات دنیا از ظلم و جور گسترده فعلی بدان است .