هدف مراسم جهانی علی اصغر، پرورش دهنده جوانان مومن انقلابی و سربازان زمینه ساز قیام امام مهدی (عج) است !
هدف مراسم جهانی علی اصغر، پرورش دهنده جوانان مومن انقلابی و سربازان زمینه ساز قیام امام مهدی (عج) است !

در مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر که با حضور جمع کثیری از بانوان شهر تودشک ، امام جمعه و برخی مسولین شهر در صبح روز جمعه ۱۴مرداد ۱۴۰۱ در بوستان مرکزی شهر برگزارشد. بعد از خواندن سرود و نذرنامه ومداحی ، سخنران پایانی ان دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی ضمن تقدیر از این حرکت والای روبه رشد،گفت : یکی از مصیبت های غمبار کربلا شهادت امامزاده شش ماهه عطشان در روز عاشوراست، که اوج مظلومیت یاران امام و بی یاورشدن امام زمان (ع) را می رساند. وبرگزاری چنین مراسمی ؛ تعظیم شعایر اسلامی است .

وی همچنین ادامه داد:  انچه که ما باید بدان واقف باشیم، اینکه چرا این نوزاد شش ماهه به میدان اورده شد، و اینکه امام حسین (ع) اساسا چرا اهل بیت خود را در نهضت بهمراه اوردند. امام برای اصلاح دین جدشان از انحراف  و احیای امر به معروف ونهی از منکر فراموش شده در جامعه اسلامی  ، ودر مبارزه با حاکم فاسق ؛ حج واجب را نیمه کاره رها کرده و قیام کردند. و با تمام  وجود با ایثار ومجاهدت  با اموال و انفس برای احیای دین خدا به میدان امدند. تا اتمام حجتی باشد برای مسلمانان ان زمان و الگوی مبارزه برای همه اعصار باشد . کما اینکه در انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی الگوی بسیار موثری بود و برمعنویت آن انقلاب و دفاع مقدس افزود .

دکتر هاشمی فشارکی اظهار داشت: درس نهضت عاشورا برای ما ، در ضدیت با استکبار وضدیت با انحراف بوده و همچنین در راستای احیای امر به معروف ونهی از منکر در جامعه مان می باشد ؛ که مادران ایران اسلامی می توانند و بایستی ایفای رسالت نمایند .

ایشان اظهار داشت : به تصویر کشیدن یکی از ابعاد حادثه جانسوز کربلا، بیعت مادران و اعلام آمادگی برای تربیت سربازان امام زمان (عج) بعنوان شیرخوارگان امروز؛ سربازان فردای انقلاب اسلامی بوده و با خواندن نذرنامه خوانی توسط مادران ، فرزندان دلبند خود را نذر یاری امام زمان (عج) و منجی عالم بشریت می کنند . وخود مادران نیز علاوه تربیت فرزندان سرباز امام زمان (عج) ، با رساندن پیام عاشورا به جامعه بشری کمک می کنند .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی در پایان خطاب به بانوان گفت: این نذرنامه شیرخوارگانی که امروز شما خواندید ، اماده سازی فرزند دلبندتان برای یاوری امام زمان (عج) میباشد. و با این نذر نامه ای که خواندید وعهد بستید، نونهالان خود در تراز جوان مومن انقلابی پروش داده و تحویل جامعه دهید، تا هم اینده انقلاب تضمین شود و هم خود جز زمینه سازان ظهور حضرت مهدی (عچ) گردند.

*******************************

پس از مراسم مذکور ؛ نماز جمعه شهر در مسجد جامع شهر برگزار شد و سخنران بعد از نمازجمعه این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع «از نهضت امام حسین ع، تا گام دوم امام خامنه ای  بانگرشی به جهاد تبیین و مسایل روز » بود.

*******************************

شهر تودشک در بخش تودشک از شهرستان کوهپایه و در فاصله ۹۰ کیلومتری شرق جاده اصفهان به نایین قرار دارد. این شهر در سال ۱۳۸۰ از تلفیق نقاط تودشک، تودشکچویه، صادق آباد، رجان، مزرعه نو و مزرعه کهنه و دهکده‌های کوچک‌تر در منطقه (قندی، انگرود، انجیران و لاگزی) شکل پذیرفت.

این شهر در سال ۱۳۸۶ جمعیتی برابر با ۴۲۰۰ نفر داشته‌است.شهرداری این شهر در سال ۱۳۸۰ خورشیدی تشکیل شد.و براساس سرشماری ۱۳۹۵ دارای ۱۳۸۰ خانوار و  ۴۲۷۵ نفر بوده است . و اغلب مردم محلی به مشاغل خدماتی، کشاورزی، قالیبافی اشتغال دارند. زبان مردم تودشک فارسی با گویش تودشکی، نائینی است که با گویش معیار فارسی تا حدودی متفاوت است .این دیار کهن تعداد ۴۹ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی نموده است .

این منطقه دارای آب و هوایی نیمه صحرایی بوده  و خاک آن شنی و قابل نفوذ است و در عمق ۱۵ متری خاک یک قشر آهکی به قطر ۱ تا ۲ سانتیمتر وجود دارد؛ بنابراین خاک این منطقه با وجود آثار شوری خاک فقیری است. در تودشک تقریباً اکثریت خانواده‌ها مالک زمین هستند که البته مقدار آن بستگی به سهمیه آب دارد که عبارتست از ۵/۱ حبه که باعث کشاورزی محدوده‌ای به مساحت ۷۰۰۰ متر مربع می‌گردد.

اثار باستانی و طبیعی تودشک شامل یخچال در سمت جنوب غربی تودشک جهت ذخیره اب در پاییز ، آب انبار تودشک جهت جمع آوری آب ها ، خانه نهنگی ها در هسته اولیه محله تودشکچویه شهر تودشک با مساحت ۴۲۵۰ متر مربع و با قدمت بیش از یک قرن وکوه صلوات می باشد .