نماز اول وقت رزمنده با اخلاص فاطمیون در معرکه جنگ
نماز اول وقت رزمنده با اخلاص فاطمیون در معرکه جنگ

شهید سید احمد قریشی از فرماندهان مخلص لشکر فاطمیون که سال گذشته به دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی و جنگ سوریه به یاران شهیدش پیوست، در نبرد با داعشی‌ها نماز اول وقت خود را فراموش نمی‌کرد.

درش سید کمال و برادرش سید محمد در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیده بودند، علاوه بر این پسرعموهایش نیز از فرماندهان با سابقه ستاد بسیج کرج و از مسئولان سابق سپاه تهران بودند. «سید احمد قریشی» نیز خود روز‌های جنگ و خون به میدان‌های نبرد دفاع مقدس رفته و با دشمن بعثی جنگیده بود.

نماز اول وقت مرد با اخلاص فاطمیون در معرکه جنگ+ فیلم

سال ۱۳۳۹ در روستای برغان استان البرز به دنیا آمد. مدتی مسوول تبلیغات لشکر ۱۰ حضرت سیدالشهدا (ع) در عملیات‌های عاشورای ۳ و والفجر ۸ بود و عمده سال‌های زندگیش را در میدان‌های جنگ سپری کرد.

وقتی تکفیری‌ها به سوریه حمله کردند او هم به‌عنوان یکی از فرماندهان لشکر فاطمیون به سوریه رفت و سال‌ها در راه دفاع از حرم مبارزه کرد. چند سال بعد، اما به دلیل جراحات ناشی از جنگ تحمیلی و جنگ سوریه در اولین روز‌های مرداد سال ۱۴۰۰ به یاران شهیدش پیوست.

شهید قریشی در سخنانی درخصوص شهادت می‌گوید: خدایا به ما شهادت عطا کن. مقام معظم رهبری در صحبتی برای بچه‌هایی که به سوریه اعزام داشتند فرمودند که اگر کسی در جبهه خودمان، یعنی دفاع مقدس شهید شد که خدارا شکر. اما کسانی که در سوریه می‌جنگند هم اجر مجاهدت و هم مهاجرت را دارند. مهاجر فی سبیل الله جایگاه دارد، حال مجاهد فی سبیل الله هم باشد، شهید هم باشد این اجر مضاعف می‌شود.