حجت‌الاسلام ذوالنوری: کم کاری در نشر ارزش‌های دفاع مقدس خیانت به خون شهداست
حجت‌الاسلام ذوالنوری: کم کاری در نشر ارزش‌های دفاع مقدس خیانت به خون شهداست

باید تلاش کنیم تا پیام دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال دهیم و همه ما این وظیفه مهم را برعهده داریم. دشمن در این سال‌ها تلاش کرده تا روایت دفاع مقدس به غلط جلوه داده شود و هدفش کمرنگ کردن دفاع مقدس برای نسل جدید است.

به گزارش پایگاه خبری ایثارپرس به نقل از فارس، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره «شهادت قلم» که در تالار شهید آوینی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: دفاع مقدس یک خزانه بسیار عظیم است که هنرمندان می‌توانند قرن‌ها از آن تولید اثر کنند.

وی افزود: دفاع مقدس کامل‌ترین تابلو ایثار، گذشت، شهادت، اخلاص و ایمان برای یک انسان دین‌مدار است، باید تلاش کنیم تا پیام دفاع مقدس را به نسل‌های آینده انتقال دهیم و همه ما این وظیفه مهم را برعهده داریم. دشمن در این سال‌ها تلاش کرده تا روایت دفاع مقدس به غلط جلوه داده شود و هدفش کمرنگ کردن دفاع مقدس برای نسل جدید است.

ذوالنوری تصریح کرد: کسانی‌که این روز‌ها فیلم‌نامه‌های دفاع مقدس را نگارش می‌کنند جوانانی هستند که در ۸ سال جنگ حضور نداشتند و طبق روایات و شاهدان عینی دست به قلم شدند، از نویسندگان ۶ اثر برگزیده شده این جشنواره باید تقدیر به عمل آورد و قلم آنها را بوسید که توانسته‌اند اثر فاخر تولید کنند.

نماینده مردم قم در مجلس عنوان کرد: یکی از وظایف ما پرورش هنرمندان در فرهنگ دفاع مقدس است، تا بتوانند پیام جنگ را به نسل‌های جدید و آینده انتقال دهند، هرگونه کم‌کاری در نشر ارزش‌های دفاع مقدس خیانت به خون شهدا است.

وی تاکید کرد: مسئولان مرتبطی که ظرفیت تولید این آثار را دارند باید دقت کنند که در برابر آثار دفاع مقدس کریمانه برخورد نکنند بلکه با حساسیت تمام به ارزیابی این آثار بپردازند زیرا هرگونه اشتباه در این آثار تولیدی باعث می‌شود در انتقال پیام دفاع مقدس انحرافی به وجود بیاید.

ذوالنوری بیان کرد: صحنه‌های دفاع مقدس را می‌توانیم مانند یک اقیانوس در نظر بگیریم، قطعا نمی‌شود آب اقیانوس را خالی کرد اما می‌توان به اندازه نیاز از آن برداشت تا سیراب شد ما نیز برای نیاز جامعه باید از دفاع مقدس برداشت کنیم.

وی در پایان گفت: برای مقابله با استکبار جهانی که هدفش برهم زدن وحدت ملی است، باید از ظرفیت خون شهدا استفاده کنیم و نگذاریم نقشه‌های شوم آنها عملی شود و تنها راه مقابله با آن‌ها انتقال فرهنگ و پیام شهادت و دفاع مقدس است.

  • نویسنده : شفیق فکه، شبکه ایثار
  • منبع خبر : فارس