جمع‌آوری ۵۰ هزار سند از نقش آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دفاع مقدس
جمع‌آوری ۵۰ هزار سند از نقش آموزش و پرورش خراسان جنوبی در دفاع مقدس

سرهنگ «فلاحی» از جمع‌آوری ۵۰ هزار سند با موضوع نقش آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: این اسناد می‌تواند منبع خوبی برای تدوین کتب و برنامه‌های هنری باشد؛ ضمن اینکه باید مراقب تحریف در حوزه دفاع مقدس باشیم.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی  در بیرجند، دانش‌آموزان را پرچم‌دار عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: جمع زیادی از شهیدان والامقام از دانش‌آموزان بودند که با عشق از همان روز‌های اول وارد عرصه دفاع مقدس شدند.

وی با بیان اینکه مجموعه آموزش و پرورش تأثیرگذار و پایه‌گذار فرهنگ اسلامی و انقلابی و شکل‌دهنده فرهنگ غنی است، بیان داشت: با توجه به ابلاغ بیانیه گام دوم انقلاب، در دوران تحصیل و دانشگاه فرهنگ غنی اسلامی شکل می‌گیرد و در آینده در تمام جهات تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی آشنایی جوانان و نسل نوجوان با رشادت و ایثارگری‌های شهدا در هشت سال دفاع مقدس را مهم دانست و افزود: امنیت و اقتدار کنونی نظام اسلامی ایران مدیون رشادت و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس است که باید به جامعه هدف تبیین شود.

فلاحی تبیین کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکیدات زیادی بر هوشیاری در مقابل جنگ فرهنگی داشته و دارند و هرگاه دولت‌ها و مدیران به دغدغه‌های ایشان توجه کردند، پیروز در میدان کار و عمل بودند و هر گاه غافل شدند، عقب‌افتادگی‌های زیادی را شاهد بودیم.

وی از تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به صورت علمی و مستدل و مستند خبر داد و مطرح کرد: دانشنامه باید در خور شأن و عظمت دفاع مقدس تهیه شود و آموزش و پرورش نیز جایگاه ویژه‌ای در دانش‌نامه دفاع مقدس دارد؛ لذا باید به همه بخش‌های آموزش و پرورش قوی پرداخته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از جمع‌آوری ۵۰ هزار سند با موضوع نقش آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی در دفاع مقدس خبر داد و گفت: این اسناد می‌تواند منبع خوبی برای تدوین کتب و برنامه‌های هنری باشد؛ ضمن اینکه باید مراقب تحریف در حوزه دفاع مقدس باشیم.

انتهای پیام/