«بیانیه گام دوم» نقشه جهانی شدن انقلاب اسلامی است
«بیانیه گام دوم» نقشه جهانی شدن انقلاب اسلامی است

سردار حسنی‌آهنگر با بیان اینکه بیانیه گام دوم، نقشه جهانی شدن انقلاب اسلامی است، گفت: این سند برای تبدیل شدن به گفتمان غالب، نیازمند الگوی گفتمانی است.

سردار «محمدرضا حسنی آهنگر» فرمانده دانشگاه جامع امام حسین (ع) صبح امروز (یکشنبه) در نشست «جریان‌های حلقه‌های میانی؛ پیشران حکمرانی مردمی» که در محل ساختمان کوثر ریاست جمهوری برگزار شد، اظهار داشت: از نظر ما بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه جهانی شدن انقلاب اسلامی است. این سند برای اینکه بتواند گفتمان غالب شود، نیازمند الگوی گفتمانی است و ما در دانشگاه با برگزاری دوره‌ها سعی در تبدیل آن به الگوی گفتمانی هستیم.

وی عنوان کرد: از نظر ما در دانشگاه جامع امام حسین (ع) سند بیانیه گام دوم انقلاب نیازمند ترسیم نقشه راه برای نهاد‌ها و حتی قوای سه گانه است و این سند می‌تواند به عنوان یک سند بالا دستی مبنای کار قرار گیرد.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) تصریح کرد: اگر ما با استفاده از بیانیه گام دوم بتوانیم تمدن اسلامی در جهان را در واقعیت تحقق بخشیم، یکی از اهداف این سند عملیاتی خواهد شد. ۱۶۰ مرکز در حوزه‌های علم و فناوری شناسایی شدند که با تفکر آمریکایی شناسایی شدند که در دانشگاه‌های ما رخنه کردند و در حال شبکه‌سازی هستند.

سردار حسنی آهنگر افزود: این قرارگاه‌ها به دنبال آن هستند که اسلام محمدی (ص) را با نفوذ در حوزه‌های علمیه، مساجد و مدارس به اسلام رحمانی تبدیل کنند. ۱۶ هزار سند راجع به این قرارگاه استخراج کردیم. قطار پیشرفت انقلاب اسلامی برای حرکت به سمت تمدن اسلامی نیازمند ریل کامل است.

وی اضافه کرد: ما قرار است یک تاریخ جدید بسازیم و برای آن نیازمند تولید منشور‌های جهان‌شمول هستیم. در این تاکیدات نیازمند تکمیل الگو‌های دانشگاهی هستیم. برای تحقق بیانیه گام دوم دانشگاه‌ها نقش ویژه‌ای در تربیت انسان‌های تراز اول انقلاب، تدوین نظامات و سیستم سازی انقلابی و تولید فکر، علم و فناوری و دستیابی به فناوری‌های نرم و سخت دارند.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دانشگاه‌ها هنوز با افق ترسیم شده فاصله دارند. ما نباید چالش‌های خود را به بحران تبدیل کنیم، بلکه باید به دنبال نگاه فعال باشیم به این شکل که چالش‌های خود را به شماره تبدیل کنیم و از طریق دانشگاه‌ها به دنبال نظام‌سازی باشیم. دانشگاه‌ها باید از تقلید خارج شوند و با الگوسازی برای نیاز کشور گام بردارند.

سردار حسنی آهنگر با بیان اینکه در جمهوری اسلامی زیست‌بوم علم و فناوری حول دانشگاه خوب شکل گرفته است، عنوان کرد: دانشگاه‌ها ابزاری برای حکمرانی هوشمند شده‌اند و ایده‌ای تحت عنوان حکمرانی جهانی در حال شکل‌گیری است. جهان مجازی در حال شکل‌گیری است و نقش مهمی در آینده ایفا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: وقتی اسنپ وارد بازار شد، تنظیم‌گری توسط تاکسیرانی کشور‌ها کم‌رنگ شد. اگر طرح شرکت تسلا در بحث اینترنت ماهواره‌ای عملیاتی شود، بحث شبکه‌ها، کم‌رنگ‌تر ایفای نقش خواهد کرد. انقلاب اسلامی برای شکل‌گیری تحول جدید چه باید کند؟ به عقیده من، دانشگاه‌های ما با دانشگاه‌های تراز اسلامی خیلی فاصله دارند و کاری نمی‌توانند انجام دهند.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) بیان کرد: اسناد بالادستی و بیانیه گام دوم باید مبنای عمل قرار گیرد. دانشگاه‌ها و مکاتب دانشگاه‌های بزرگ در کشور‌های مختلف دنیا را بررسی کردیم و اعتقاد داریم که اگر قرار است نهاد علم، نقش پیشرانی داشته باشد، نیازمند تعالی علمی و معنوی است و اگر مورد توجه نباشد، مانند بسیاری از اسناد که به اهداف خود نرسیدند، به هدف خود نخواهد رسید.

سردار حسنی آهنگر خاطرنشان کرد: نهاد علمی که قرار است به‌عنوان حلقه پیشران باشد، باید مبتنی بر اسلام ناب باشد. مدلی از دانشگاه تراز را در دانشگاه امام حسین (ع) طراحی کردیم و سعی کردیم در همایش اول تقویت الگوی گفتمانی، تمرکز روی نظام مسائل انقلاب اسلامی و تدوین آن‌ها و الگوی تربیت مدیران و مسئولان انقلاب را در حد توان تحقق بخشیم.

وی ادامه داد: همایش دوم همزمان با شهادت سردار سلیمانی بود که شاخص‌ها و سنجه‌های شخصیت ایشان را شناسایی کردیم و تبیین کردیم مدیران مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب چه شرایط و ویژگی‌هایی باید داشته باشند. وضعیت نهاد‌ها و سازمان‌ها در جمهوری اسلامی سازمان‌یافته و جبهه‌ای نیست و کار واجبی که باید انجام شود، این است که با سازمان دادن آن‌ها در تحقق گام دوم انقلاب را با برنامه تحقق بخشیم.

فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) در پایان خاطرنشان کرد: برای جبهه‌سازی باید تدوین نظام‌سازی بیانیه گام دوم را انجام دهیم و برای حل نظام مسایل در سطوح مختلف شبکه حل مسائل تدوین کنیم.