سبک زندگی رمضانی مولد و مقوم سبک زندگی گام دومی است !
سبک زندگی رمضانی مولد و مقوم سبک زندگی گام دومی است !

به گزارش روابط عمومی ستاد و دفتر امام جمعه شهر آبسرد و حومه نماز جمعه در اولین جمعه بعد از ماه رمضان، در تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ در مسجد جامع این شهر ، با حضور فرماندار دماوند جناب اقای طاهرخانی ، معاونین و بخشدار محترم و مسئولان شهر آبسرد شهرستان دماوند، و با حضور گرم نمازگزاران انقلابی و مومن ، به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی باقری امام جمعه موقت اقامه شد. در جمعه این هفته دکتر سید جواد هاشمی فشارکی سخنران پیش از خطبه ها بودند که با موضوع « از سبک زندگی رمضانی تا سبک زندگی گام دومی » سخنرانی نمودند.

?يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذا نُودِيَ لِلصَّلاةِ مِنْ يَوْمِ الْجُمُعَةِ?

عید فطر ، جشن بزرگ پایان دوره یک ماهه

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی در آغاز سخن ضمن عرض تبریک این عید بزرگ مسلمین جهان بیان داشت: عید سعید فطر بزرگترین عید اسلامی است . عیدی که در پایان یک ماه طاعت و عبودیت در ماه مهمانی خدا ، با آداب خاص ؛ برگزار میشود و به پاس ثمره یک ماه عبادات و خودسازی در سبک زندگی با پاکسازی سبک زندگی از امورغیراسلامی و ملبس شدن به والاترین سبک زندگی اسلامی ناب ، پاداش داده میشود و جشن فارغ التحصیلی آن در اجتماعات نماز عید برگزار و بعنوان نقطه عطف تحول برای کاربست در زندگی در دوره ۱۱ ماهه آتی می باشد.

۹ بار درخواست اصلاح سبک زندگی در قنوت نماز عید

وی فرازهایی از دعای قنوت نماز عید را چنین تبیین کرد :  در قنوت نماز عید فطر ازخداوند درخواست میکنیم : ”  از هر بدى که محمد (ص) و آل محمد (ع) را خارج ساختى مرا نیز خارج گردانى … ” !  وَ أَنْ تُخْرِجَنِی مِنْ کُلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِ وَ عَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ‏ همچنین می گوییم : ” و پناه مى‏ برم به تو از آنچه بندگان صالحت به تو پناه بردند .” وَ أَعُوذُ بِکَ [فِیهِ] مِمَّا اسْتَعَاذَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ [الْمُخْلِصُونَ‏] یعنی ۹ بار درخواست دفع و رفع سبک زندگی غیر اسلامی را داریم . در قنوت نماز عید فطر ۹ بار می گوییم : ” و مرا در هر خیر و سعادتى که محمد (ص) و آل محمد (ع) را داخل گردانیدى داخل ساز ” وَ أَنْ تُدْخِلَنِی فِی کُلِّ خَیْرٍ أَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّداً وَ آلَ مُحَمَّدٍ  همچنین ۹ بار در قنوت می گوییم : ” اى خدا من از تو درخواست مى‏ کنم بهتر چیزى را که بندگان شایسته‏ات از تو درخواست کردند.”   اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ خَیْرَ مَا سَأَلَکَ مِنْهُ عِبَادُکَ الصَّالِحُونَ ،  یعنی درخواست والاترین سبک زندگی اسلامی را که اهل بیت داشتند ؛ را داریم .که موارد آن در آیات و رویات ائمه اطهار (ع) آمده و مصادیق سبک زندگی اسلامی در شرایط زندگی امروزی توسط علمای اسلامی تبیین و تشریح شده است .  واین نشانه دهنده اینست که با پایان ماه پربرکت رمضان ؛ دوره بهره گیری از توشه رمضان و جهاد درونی را پیش روی خود داریم  .

سه مرحله تجلی روح عبودیت رمضانی در سبک زندگی

ایشان سپس چنین گفت : ماه مبارک رمضان مقدمات دوره یک ماهه تمرین سبک زندگی اسلامی می باشد . گام نخست ، طهارت در حوض رمضان ، با شرایط جدید و متفاوتی که بوجود می آورد ، فرصتی میشود برای توجه بیشتر به عبادات و تجلی روح  عبودیت خداوند و تابیدن نور رحمت الهی به تشنگان معارفش و غفلت زدگان در زندگی مادی را به جرعه هایی از آب معرفت و رحمت الهی می نوشاند . و گام دوم آن ؛ تدبر در آیات قرآن می باشد ، زیرا بهترین اعمال در ایام مبارک رمضان تلاوت قرآن ذکر شده است ، تلاوتی که با تدبر و اندیشه باشد ، چنانچه خداوند در ایه ۲ سوره انفال می فرماید : “هنگامی که مومنان آیات قرآن را تلاوت می کنند ؛ بر مقام ایمانشان می افزاید”  إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ  و درگام سوم تحول در زی قرآنی ( سبک زندگی اسلامی ) در طول ماه ، در تمامی احکام اسلامی بر اساس  إِنَّ اَلَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّالِحاتِ  ؛ تاکید بر ایمان و عمل توامان شده است ؛ یعنی آن معارف اسلامی در زندگی تجلی یابد .

انفجار نور الهی در کالبد ایران اسلامی

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه گفت : بعد از سیزده قرن محرومیت و مبارزه ؛ درکمال ناباوری و بهت جهانیان انقلاب شکوهمند اسلامی ایران ؛ به رهبری امام راحل و پیروی قاطبه ملت ایران و عنایت الهی بساط نطام ظالم و ستم شاهی برچیده شد و نظام مردم سالاری دینی برقرارگردید . علیرغم همه دشمنان بشریت پیروز میدان شد و در طول عمر با برکتش ، با وجوه انبوه فشارها و فتنه ها و جنگ و تحریم ؛توانسته است ؛ مقاوم و پویا راه خویش را شتاب بخشد و دستاوردهای بی نظیری وبرکات فراوانی ،که غیر قابل مقایسه با اقدامات پیش از انقلاب است را بهمراه آورده است .

گام دوم انقلاب اسلامی ، در تکاپوی ایجاد تمدن نوین اسلامی است !

وی در ادامه چکیده ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرده و چنین گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند ، با مضامین دقیق مجمل گذشته ، حال و اینده و تبیین راهبردهایی برای اینده  انقلاب ؛  در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد . این بیانیه  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم اکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده،  که برای اینده انقلاب ؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق» ؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی» ؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود . وانقلابیون نیز بایستی همواره انرا رصد کرده و مطالبه نمایند.

سبک زندگی گام دومی

ایشان  در ادامه بیان داشت :  » سبک زندگی » یکی از توصیه های مهم رهبر انقلاب در بیان گام دوم انقلاب می باشد . رعایت سبک زندگی اسلامی در تمامی شون خانواده ، محیط کار ، اجتماع ، فضای مجازی و …. بایستی مورد اهتمام همگان باشد و همچنین تاکید ایشان ، مبارزه با سبک زندگی غربی می باشد ، سبک منحطی که بنیانهای خانواده و اجتماع را تهی کرده و به بحران بی هویتی و پوچی گری می گرایاند . آنان با روشهای مختلف در حال ترویج سبک مغایر فرهنگ بومی در زمینه مد پوشاک و ظاهر فردی و خانواده و …. می باشند . و سبک زندگی رمضانی مولد و مقوم سبک زندگی گام دومی و باطل السحرکردن سبک فاسد غربی است و بایستی اثر معنوی رمضانی را در طول سال تداوم یابد .

جهاد تبیین در برابر تهدیدات دشمن و زمینه سازی ظهور مهدوی (عج)

دکتر هاشمی فشارکی در انتهای سخن خویش گفت : جدال تمام عیار حق و باطل پیش از ظهور  در جریان است . ودشمنان غربی در راس آن امریکا ، بصورت جنگ ترکیبی ؛ همه روشها و ابزارها را به میدان تهاجم آورده اند و جریان تحریف و انحراف داخلی نیز همسو با دشمنان ، بدنبال قلب واقعیت های جامعه؛ شبهه افکنی ، تهاجم فرهنگی وترویج سبک غربی ، تشدیدمعظلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و…. و در نهایت در یک جنگ تمام عیار خارجی و داخلی، بدنبال مایوس سازی از نظام وانقلاب می باشند ، لذا مومنین نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . دشمنان مانع بیداری اسلامی و مانع ظهورند ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است ، لذا شایسته است همگان اهداف گام دوم انقلاب را محقق سازد . ان شالله  همگی در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته و با عبرت اموزی از تاریخ صدر اسلام و از سربازان بصیر انقلاب بوده ؛ در مهیا سازی بستر و زمینه سازی ظهور امام مهدی (عج) باشیم .

?طبق رسم هر هفته وصیتنامه یکی از شهدای عزیز شهر آبسرد و حومه قرائت می شود،این هفته وصیتنامه شهید گرانقدر حافظ مرشدی  قرائت گردید،مزار این شهید در گلزار شهدای روستای لومان واقع شده است.

?روابط عمومی ستاد و دفتر امام جمعه شهر آبسرد و حومه?

لازم به یاد آوریست : شهر آبسرد زیر مجموعه شهرستان دماوند از استان تهران است. در سال ۱۳۷۵ و با پیوستن سه روستای تاسکین، مرانک و آبسرد به یکدیگر و با مصوبه هیئت وزیران این منطقه به شهر تبدیل شد.

زبان مردمان ۱۰٬۶۴۸ نفری آبسرد ، فارسی و با گویش دماوندی است . وبيش از ۵۲۰ شهید از اين ديار تقدیم انقلاب اسلامی شده و دهها نفر مدال جانبازی و آزادگی انقلاب را دارند .

و دارای محصولات باغی از جمله  سیب درختی ، گلابی، به ، گیلاس، آلبالو ، گردو ، گوجه سبز، هلو،شلیل، زردآلو، قیسی، آلو زرد و انگور و همچنین محصولات ممتاز کشاورزی و کشت انواع گل است.

این شهر در فاصله ۶۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد و اولین نماز جمعه شهر آبسرد و حومه همزمان با ماه مبارک رمضان ۱۳۹۰ برگزار گردیده و تاکنون کانون اجتماع هفتگی مومنان نمازگزار می باشد . در تاریخ هفت آذر ۱۳۹۹ دکترمحسن فخری زاده مهابادی یکی از دانشمندان هسته ای و دفاعی ایران در میدان بلوار ورودی این شهر توسط عومل نفوذی موساد اسراییل ترور و به شهادت رسید .