روایت معلم شهید افغانستانی از زبان رزمنده مدافع حرم
روایت معلم شهید افغانستانی از زبان رزمنده مدافع حرم

شهید محمدجعفر حسینی از شهدای مدافع حرم سوریه است که پیش از شهادت به تدریس زبان انگلیسی مشغول بود.

«محمدجعفر حسینی» از جوانان افغانستانی متولد سال ۱۳۶۳ در تهران بود. او در زمره اولین مدافعان حرم افغانستانی داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد. وی با نام جهادی «ابوزینب» به‌عنوان یکی از رزمندگان فاطمیون شش سال در جبهه‌های دفاع از حرم حضور فعال داشت. او اولین بار سال سال ۹۲ و با گروهی از رزمندگان ایرانی به فرماندهی حاج حسین همدانی به سوریه رفت و در آنجا با یگان فاطمیون به فرماندهی ابوحامد (علیرضا توسلی) آشنا شد.

روایت معلم شهید افغانستانی به روایت رزمنده مدافع حرم

علاوه بر این او از فعالان فرهنگی جبهه انقلاب اسلامی در ایران و از اساتید زبان انگلیسی مؤسسه طلوع بود، با توجه به دغدغه‌ای که در زمینه توانمندسازی جامعه مهاجر احساس می‌کرد، اقدام به تأسیس موکب خادمین اربعین افغانستانی‌ها و هیات شهدای گمنام افغانستانی کرد. همچنین مؤسسه طلیعه نخبگان مهاجر را به منظور کادرسازی از جوانان افغانستانی با برگزاری کلاس‌های علمی، فرهنگی و آموزشی تأسیس کرد. ابوزینب در پاییز سال ۱۳۹۶ به شدت مجروح شد و پس از طی حدود دو ماه درمان در بیمارستان تا مدت‌ها عوارض ناشی از جراحت در سوریه را تحمل کرد تا اینکه در روز هفتم دی‌ماه ۱۳۹۸ به همرزمان شهیدش پیوست.

جواد تاجیک از رزمندگان مدافع حرم و از راویان سیره شهدا در برنامه سحرگاهی «ماه من» که در ماه مبارک رمضان به بیان ویژگی و نکاتی اخلاقی از زندگی شهدا می‌پرداخت به سرگذشت زندگی شهید محمدجعفر حسینی پرداخت و روایت‌هایی از این شهید را بیان کرد.