راهپیمایی روز قدس تلاش حداقلی ما در حمایت از فلسطین مظلوم است.
راهپیمایی روز قدس تلاش حداقلی ما در حمایت از فلسطین مظلوم است.

بعد از دوسال تعطیلی راهپیمایی بعلت شرایط کرونا، جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، مصادف با اخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، راهپیمایی جهانی قدس در تهران و سراسر کشور  ۹۰۰ شهر و دهها روستا و قریب نود کشور جهان برگزارشد . سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خلیل الحیه […]

بعد از دوسال تعطیلی راهپیمایی بعلت شرایط کرونا، جمعه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱، مصادف با اخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، راهپیمایی جهانی قدس در تهران و سراسر کشور  ۹۰۰ شهر و دهها روستا و قریب نود کشور جهان برگزارشد .

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خلیل الحیه عضو ارشد جنبش حماس سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه تهران سخنران ویژه مراسم روز جهانی قدس بودند ، سپس قطعنامه راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس سال ۱۴۰۱ قرائت و با تکبیر مورد تایید قرارگرفت . آنگاه نماز جمعه تهران  به امامت حاج علی اکبری در زیر ترنم باران بهاری برگزارشد.

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بیان داشت : فتنه نظام سلطه غرب برای سیطره بر جهان اسلام با ایجاد غده سرطانی رژیم جعلی اسراییل بشدت در حال توسعه برای محدودسازی و نابودی اسلام در حال رشد بود، که با وقوع انقلاب اسلامی و نیز تعیین روز جهانی قدس بعنوان مساله اصلی جهان اسلام، سیر معکوس گرفت و اینک با بیداری جهانی و راهپیمایی مردمی در بیش از نود کشور جهان و تشکیل هسته های مقاومت مسلح و اموزش دیده و مشتاق نبرد در ملل مختلف مسلمان و حتی فلسطینی ها در داخل مناطق اشغالی و راهبرد رهبر حکیم انقلاب اسلامی مبنی بر محو ان تا قبل از ۲۰سال اینده، اکنون محدود شدن و سست شدن پایه های رژیم اشغالی، اکنون در انتظار اعلام جهاد ازادی قدس هستند.

وی درخصوص فتنه بزرگ ایجاد اسراییل جعلی چنین گفت  : ایجاد نطفه نامشروع اسراییل بنا به ادله مختلف بعنوان پایگاه غرب برای سیطره بر جهان اسلام بوده است . راهبردهای غربیها در اشغال نظامی و سیاسی کشورهای منطقه ، برخورداری یک و نیم ملیون نیروی نظامی در یک کشوراشغالی صهیونیستی ، موساد گستره ماموریتی جاسوسی در بسیاری کشورهای همه قاره ها دارد ،ماموریت شابک در چند بخش برای امنیت داخلی اسراییل ،رفتار کشورهای غربی در روابط بین الملل با اسراییل مانند ابرقدرت رفتار میکنند، عدم اجازه تحقیق در خصوص هلوکاست و محکومیت بهمراه داشتن آن علیرغم ادای ازدای بیان ، برخورداری از بمبهای اتمی با کلاهک های ویرانگر، تلاش برای برتری در منطقه و اینکه در منطقه هیچ قدرت بالاتری نباید وجود داشته باشد ، عدم پای بندی به قوانین بین المللی و عدم پیگیری توسط کشورهای حاکم بر سازمان ملل از تخلفات و جنایات رژیم صهیونیستی ، تبدیل کردن رجوع برخی نیازهای منطقه در اسراییل مثل پزشکی ؛داشتن راهبرد از نیل تا فرات برای گسترش سرزمین آن کشور اشغالی بعنوان یک ابرقدرت فرا منطقه ای ، ارایه طرحهای مختلف برای بقا و توسعه رژیم منحوس اسراییل، مانندمعامله قرن توسط امریکا وعادی سازی روابط کشورهای منطقه با اسراییل و…. همه این موارد نشان از یک برنامه ریزی و پشتیبانی گسترده دشمنان علیه اسلام بوده است . و از هنگام تولد این ولد نامشروع امنیت مسلمانان را همواره به خطر انداخته و در راستای نظام سلطه بوده است. لذا نشان دهنده اینست که موضوع اسراییل فقط یک کشور نبوده،  بلکه توطئه ای برای سیطره غرب توسط اسراییل بر جهان اسلام بوده است ، وبه همین دلیل نیز امام خمینی از آن بعنوان غده سرطانی نام برده اند .

دکتر هاشمی فشارکی بیان داشت :  علیرغم همه تلاش استکبار در ۷۴ سال پیش تا سی سال بعد از آن که با روند توسعه ای همراه بود ، با پیروزی انقلاب اسلامی و تلاشهای ایران و نیز اعلام روز جهانی قدس، طی ۴۴ سال گذشته صحنه بازی نبرد تغییر کرده و اسراییل در فشارهای زیادی قرار گرفته و شمارش معکوس نابودی ان اغاز شده است. و «زنده نگاه داشتن مسأله فلسطین » و « شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس » ؛ کم ترین وظیفه انسانی هر آزاده و کف فریضه هر مسلمانی در یاری مسلمانان فلسطینی مظلوم است که بایستی بدان اهتمام داشته باشد . این عمل صالح و ماجور ، منطقا نیز سبب توقف روحیه توسعه طلبی ان رژیم وحشی و دفع تجاوز ظالمان و ستمگران به کشور گردیده و تاثیر به سزایی در نظم امنیتی در منطقه اسلامی از شر غده سرطانی اسراییل غاصب گردیده و نهایتا به وحدت جهان اسلام و تقویت روحیه مقاومت ملل مبارز داشته و مقوم محور مقاومت در تسهیل و تعجیل عملیات ازادی قدس شریف بوده و بازگشتن به دامن جهان اسلام و ایجادتمدن نوین اسلامی در سراسر کشورهای اسلامی را درگام دوم انقلاب اسلامی بهمراه خواهد داشت . ان شالله .