مراسم یادبود پدر شهید محمدعباسی
مراسم یادبود پدر شهید محمدعباسی

مراسم یادبود حاج لطف الله عباسی در تالار ترنج بوستان ارغوان نیروی هوایی در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱برگزار شد . دکتر سید جواد هاشمی فشارکی درخصوص آن پدرآسمانی چنین گفت :

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بیان داشت : ویژگیهای بارز آن پدر شهید : خوش خلق، مردم دار، زودجوش، صمیمی و دوست داشتنی، صبوری ، سادگی مقبول، پرهیز از شبهه، سخت کوش، مصمم به شرکت در مراسم فامیل و… اهل مسجد و نماز جمعه ، پذیرای تکلیف ، راضی به رضای الهی بود .

وی درخصوص ویژگیهای انقلابی پدر شهید عباسی بیان داشت : علیرغم اینکه کارمند صنایع دفاع بودند ؛ به فرمان امام در تظاهرات ضد شاه شرکت میکردند و مورد شناسایی توسط ساواک صاعد شده بودند و اتفاقا بعد از انقلاب ان فرد را دیده بود و متوجه شده بود ؛ که وی را تعقیب میکرده است ولی با پیروزی انقلاب فرصت دستگیری وی نشده بود و انرا درخاطرات خود نقل میکند .. پس از انقلاب فعالیت ایشان در مسجد حسنی بیشتر شده و در اردوهای جهادی شرکت می کردند . وقتی فرزند وی موضوع اعزام به جبهه را مطرح میکند ، موافقت کرده و با تیب خاطر رضایت میدهد . و وقتی برای همراهی اعزام وی به جبهه تا راه اهن می ایند ؛ همزمان تابوت های زیادی نیز بار قطار زده میشود ولی قلب راسخ این خانواده خللی ایجاد نمیشود و عجیب اینکه با همان تابوتها باز میگردد . مدتی بعد خود نیز لباس بسیجی پوشیده و چند نوبت عازم جبهه ها میشود . وی هیچگاه نارضایتی بروز نداده و هیچ انتظاری در برابر پدر شهید بودن نداشت و همواره احساس تکلیف برای انقلاب را درزندگانی داشت .

دکتر هاشمی فشارکی بیان داشت : ایشان ؛ در سال ۱۳۱۲  در بصری اراک چشم به جهان گشود . ودر نه سالگی از نعمت وجود پدرش محسن محروم شده و مدد رسان خانواده شده بود . وی فردی مذهبی و کاملا مقید بود . درجوانی به استخدام سازمان صنایع دفاع در آمد و سپس ازدواج کرده و حاصل آن سه فرزند پسر و دو فرزند دختر میباشد . بسیجی حاج لطف الله عباسی رزمنده دفاع مقدس ، آسمانی تر از آن بود که به زمین خاکی تعلق داشته باشد . بعد از ۳۸ سال فراغ فرزند شهیدش در روز  ۲۶ تیرماه ۱۳۹۹  بعلت عارضه کرونا آسمانی شده ، و در ۲۷ تیر۹۹  تشیع و به فرزند بسیجی شهیدش محمد(فرهاد ) ملحق شد و در بهشت زهرا، قطعه خانواده شهدا  ۵۵ ، ردیف ۷۹۱ شماره ۴ (۱۴-۷۹) ماوا گزید . ان‌شاءالله روح بلند آن مرحوم در بالاترین مراتب بارگاه قدسی با سالار و سرور شهیدان محشور و هم‌جوار گردد. فوت و تشیع و مراسم شون بعلت شدت کرونا خیلی مظلومانه بود.ولی مشیت خدا بود زمین گیر نشدند و سرفراز ترک دنیا کردند و قطعا جایگاه نیکی دارند. .خداوند ان شالله سلامتی و عاقبت بخیری خانواده ایشان و بخصوص سلامتی حاج خانم و طول عمر را داشته باشند .

ایشان درخصوص شهیدمحمد عباسی بیان داشت : با شروع جنگ تحمیلی ، محمد( فرهاد) بسیجی مسجد حسنی تهران نو ، مدرسه را رها کرده و عازم جبهه میشود و بعنوان رزمنده یکی از گردانهای پیاده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در عملیات بیت المقدس شرکت کرده و در تاریخ ۱۳۶۱/۰۲/۱۷ به شهادت می رسد. پیکر خونین را پیش از ازادی خرمشهر تشیع میکنند . چند روز بعد با همان تابوتهایی که همزمان به جبهه اعزام شده بود، وی با جامه خونین بازگشت و طی تشیع جنازه‌ای باشکوه  به بهشت زهرا سلام الله علیها منتقل و در قطعه ی ۲۶ ردیف ۶۲ – شماره ۴۷ آرام گرفت. و زیارتگاه دایمی خانواده و دلهای عاشق گشت.