بزرگداشت شهید همت و شهید رستگار برگزار شد
بزرگداشت شهید همت و شهید رستگار برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهید حاج ابراهیم همت، شهید کاظم نجفی رستگار، شهدای لشکر۲۷ محمد رسول الله(ص) و لشکر ده سیدالشهدا(ع)، با حضور خانواده معظم شهدا، فرماندهان، ایثارگران، رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس با سخنرانی حجت الاسلام مصلحی ؛ سردار حسن زاده و یکی از همرزمان وی و مداحی و نمازجماعت برگزار گردید.

برگزاری بزرگداشت شهید همت در قطعه ۴۰ گلزار شهدا/ مصلحی: امام در روز قدس مردم را پای کار آورد

بزرگداشت شهید حاج ابراهیم همت و شهید حاج کاظم رستگار و شهدای لشکر محمد رسول الله و سید الشهدا در قطعه ۴۰ بهشت زهرا با حضور همرزمان و خانواده شهدا برگزار شد.

برگزاری بزرگداشت شهید همت در قطعه 40 گلزار شهدا/ مصلحی: امام در روز قدس مردم را پای کار آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، بزرگداشت شهید حاج ابراهیم همت و شهید حاج کاظم رستگار و شهدای لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) و لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) عصر امروز در قطعه ۴۰ بهشت زهرا با حضور سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسوال الله (ص) و حجت الاسلام حیدر مصلحی و همرزمان و خانواده شهدا برگزار شد.

سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ در این مراسم‌ اظهار کرد: در این‌مکان بهشتی، همه دور هم‌جمع شدیم تا یاد و خاطره شهدا را زنده نگاه داریم.

وی گفت: شهدای دو لشکر محمد رسول الله (ص) و سید الشهدا (ع) جانفشانی‌های زیادی کردند که امروز در خاطرات همرزمان آنها باقی مانده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: شهیدان الگویی هستند برای جوانان این کشور که باید زندگی آنها را به تصویر کشید.

سردار حسن زاده بیان کرد: امروز رژیم صهیونیستی چالشی که پیش خود دارد، چالش ماندگاری خودش است و مردم با حضور در راهپیمایی روز قدس دشمن را ناامید و مردم فلسطین را امیدوار می‌کنند.

در ادامه حجت الاسلام مصلحی بیان کرد: توفیقی داریم در ماه مبارک رمضان در جمع خانواده شهدا و برای ارادت به مقام شامخ شهدا دور هم جمع شده ایم.

وی افزود: خداوند در قرآن اشاره دارند که شهدا زنده‌اند و در نزد ما روزی می‌خورند. آیا امروز راه شهیدان را می‌رویم. شهیدان همه ما را مدیریت می‌کنند.

حجت الاسلام مصلحی افزود: یکی از ویژگی‌های شهید همت تربیت نیرو بود و وابستگی به دنیا را از خود به طور کل جدا کرده بود.

وی در خصوص روز قدس بیان کرد: به حول قوه الهی انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی را نابود خواهد کرد، و این اتفاق قطعا می افتد.

حجت الاسلام مصلحی خاطر نشان کرد: امام به بدنه ملت توجه داشت، در دفاع مقدس چه اتفاقی افتاد، امام مردم را پای کار آورد و جنگ را تمام کرد، در قضیه روز قدس امام حرکتی زد که مردم جهان را پای کار بیاورد.

وی گفت: امروز روز قدس در اروپا و مناطق دیگر چه اتفاقی می‌افتد، مردم وارد میدان می‌شوند و این مردم کار را به نتیجه می رسانند.

در پایان این مراسم گروه سرود جوانان ناحیه ابوذر اشعاری درباره آزادی قدس شریف اجرا داشتند و سپس مراسم با نماز جماعت و افطاری ساده به روزه داران  به پایان رسید.

به گزارش فارس، شهید همت ۱۲ فروردین ماه ۱۳۳۴ ه.ش در شهرضا در خانواده‌ای مستضعف و متدین به دنیا آمد. او در رحم مادر بود که پدر و مادرش عازم کربلای معلّی و زیارت قبر امام حسین علیه السلام، سالار شهیدان و دیگر شهدای آن دیار شدند و مادرش با تنفس شمیم روحبخش کربلا، عطر عاشورایی را به این امانت الهی دمید.

در جریان عملیات خیبر، هم چنان که نیروهای ایرانی در برابر ارتش عراق مقاومت می‌کردند زمانی که شهید همت برای بررسی شرایط جبهه جلو رفته بود بر اثر اصابت گلوله توپ در نزدیکی‌اش همراه با سید حمید میرافضلی، در غروب ۱۷ اسفند ماه ۱۳۶۲ در محل تقاطع جاده‌های جزایر مجنون شمالی و جنوبی سر از بدنش جدا شد و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

حاج کاظم نجفی رستگار در آغازین روزهای شکوفایی بهار سال ۱۳۳۹ در شهر ری به دنیا آمد. شهید رستگار که تمام عمر خود را در جستجوی رستگاری ابدی گذرانده بود، در حین عملیات بدر، روز پنجشنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۳۶۳ هنگام اذان ظهر در شرق دجله ( منطقه هور الهویزه)  در حال شناسایی منطقه، همراه چند نفر از فرماندهان تیپ سیدالشهدا (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آخرین آرزویش نیز محقق شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

زمان: سه شنبه ۰۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ ازساعت ۱۸ تا اذان مغرب، نمازجماعت و افطار

مکان: تهران گلزار شهدای بهشت زهرا سلام الله علیها میدان یادمان شهدای لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) نبش قطعه ۴۰