مصداق عزا داری توام با معرفت ، عبرت آموزی از حوادث دوران امام علی (ع) است !
مصداق عزا داری توام با معرفت ، عبرت آموزی از حوادث دوران امام علی (ع) است !

تبیین مطلومیت های امام علی (ع) در بعد رحلت پیامبر الهی (ص) دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ضمن عرض تسلیت شهادت امیرمومنان ؛ علی (ع) در بخش اول سخنرانی خویش  بیان داشت: علیرغم کلام صریح الهی و نصب جانشینی حضرت علی (ع) توسط پیامبر (ص) در غدیرخم  و بیعت مسلمین با ایشان ، متاسفانه بدعت بزرگی […]

تبیین مطلومیت های امام علی (ع) در بعد رحلت پیامبر الهی (ص)

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ضمن عرض تسلیت شهادت امیرمومنان ؛ علی (ع) در بخش اول سخنرانی خویش  بیان داشت: علیرغم کلام صریح الهی و نصب جانشینی حضرت علی (ع) توسط پیامبر (ص) در غدیرخم  و بیعت مسلمین با ایشان ، متاسفانه بدعت بزرگی گذاشته شده و حق وی غصب می شود و فرد ناصالحی در سقیفه تحمیل میگردد ، مسلمانان کج فهم ، با امام علی (ع) سه جنگ جمل ، صفین و خوارج نهروان  را به راه انداخته و علیه امام می جنگند ؛ بنای سب امیرالمومنین توسط معاویه گذاشته میشود و ۶۰ سال بر منابر به امام معصوم لعن میکردند ؛ با فتنه خوارج ، امام علی علیه السلام به شهادت می رسد ، با خبر شهادت امام علی (ع) درمحراب نماز ، مردم از حضور وی در مسجد متعجب میشوند ؛ پیکر امام بنا به وصیتشان شبانه ومظلومانه دفن میشود و ۱۰۰ سال قبر امام علی (ع) از نظرها مخفی بوده است ! و… همه این موارد از نشانه های مظلومیت آن امام همام در برابر فتنه های دشمنان و انحراف و بی بصیرتی مسلمین می باشد .

وضعیت مسلمین زمان امام علی (ع) در برابر امپراطوری رسانه ای معاویه

دکتر هاشمی فشارکی در بخش دوم سخنرانی خویش چنین بیان داشت : علیرغم ایات الهی در وصف امامت امام علی (ع) و سفارشات پیامبر در حق امام علی (ع) ، مسلمانانی که شاهدعینی جایگاه وجودی و عملی علی (ع) بودند ، نه تنها اعتراض نکردند ؛ بلکه همراه با دشمنان امام  شدند . امپراطوری رسانه ای معاویه با عملیات روانی بر افکار اثر گذاشته و رفتار مسلمانان صدر اسلام سبب بی تفاوتی و حتی همراهی با فرماندهان جنگ روانی معاویه بهمراه می اورد . بعبارتی لشگر تحریف دشمن ؛ مسلمین را به انحراف کشانیده واز امام خویش دست کشیدند و به جبهه نفاق پیوستند . ریشه این رفتار مسلمین جهالت و بی بصیرتی مسلمانان سبب ضلالت و گمراهی آنان شد .

رسالت ما در تطبیق شرایط زمانه با مرور تاریخ صدر اسلام

دکتر هاشمی فشارکی ؛ در بخش پایانی صحبت خویش گفت : امپراطوری رسانه ای معاویه با عملیات روانی ؛ بعلاوه جهالت و بی بصیرتی مسلمانان سبب عدم تشخیص حق و باطل و انتخاب غلط در عدم یاری حق شد و نهایتا ظلالت و گمراهی شان را بهمراه داشت . وهمین رویه ادامه یافت تا اینکه امام حسن (ع) نیز بعلت بی یاور بودن ؛ صلح نامه را امضا نمود و امام حسین (ع) با معدودی توانست قیام کند و نهایتا در عاشورا به شهادت رسید و بقیه امامان نیز با محصوریت داشته وبه شهادت رسیدند و اخرین خیره الهی از نظرها غایب شدند. یعنی امامانی که ارکان هدایت وارکان بلاد بوده و هستند ، مسلمین از حکمرانی انان محروم گشتند . ونهایتا بیش از سیزده قرن مسلمین از حکمرانی صالحان محروم بوده و دچارآسیب ها و مشکلات عدیده شده اند .

وی ؛ همچنین گفت : تکرار این رویه معاویه در عصر حاضر توسط فرماندهان جنگ روانی غربیها وانبوه رسانه ها و لشگر تحریف داخلی و مسمومیت فضای مجازی به مراتب بیش از امپراطوری معاویه مشاهده میشود .و تکلیف ما در این جدال حق و باطل عبرت آموزی از تاریخ صدر اسلام و جهاد تبیین در برابر جنگ ترکیبی دشمنان می باشد . وبایستی از تکرار حوادث دوران زعامت امام علی (ع) در زمان خویش جلوگیری کرد !

 

لازم به یادآوری است ، گردان مقداد یکی از گردان های پیاده لشکر۲۷ پیاده مکانیزه محمد رسول الله (ص) بوده ؛ که در عملیاتهای مختلف ازادی مناطق اشغالی رزیم بعث در دوران دفاع مقدس شرکت نموده و دستاوردهایی را بهمراه داشته و در این راه شهدا و جانبازانی نیز تقدیم انقلاب اسلامی نموده و هیات شهدای گردان مقداد ، متشکل از پیش کسوتان جامانده از قافله شهدا و علاقمندان به رهرویی انان می باشد ، که پس از پایان جنگ تحمیلی شکل گرفته و تاکنون ادامه یافته و برنامه های مذهبی و فرهنگی گوناگونی در طول سال دارند .

این مراسم بیادعزیزان سردارحاج حسین اسدالهی ، حاج محمدحسین شفیع سوری ،محمدحسین عبدالهی و محمدعلی بندلی زاده و با حضور خانواده انان از ساعت ۱۸ و ۳۰ تا اذان مغرب برگزار گردید و پس از برپایی نمازجماعت با صرف افطاری به پایان رسید .