با نشرمعارف شهدا و مطالبه گری وصایای شهدا ؛ بایستی از تکرار حوادث دوران زعامت امام علی (ع) جلوگیری کرد !
با نشرمعارف شهدا و مطالبه گری وصایای شهدا ؛ بایستی از تکرار حوادث دوران زعامت امام علی (ع) جلوگیری کرد !

درنخستین مراسم احیای هيات خيمه گاه در شبهای قدر در جوار مزار شهدای دفاع مقدس ، با قرائت زيارت جوشن كبير توسط كربلايي رسول محمودي و عزاداري توسط كربلايي مسعود كريمي در شامگاه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با حضورعاشقان شهدا در فضای معنوی معطر به شهدا برگزارشد ، سخنران این مراسم دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ، ازمظلومیت های امام علی (ع) و ضرورت عبرت گیری آن گفت .

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی در آغاز سخن ضمن عرض تسلیت شهادت امام علی (ع) بیان داشت: آن امام همام دومین شخصیت انسان کامل و بی نقص ، واجد تمام صفات الهی ، بدور از گناه و خطا ، نخستین مرد ایمان اورده به پیامبر ، حیات بخش اسلام به شمشیر ذوالفقارش ؛ سپرجان پیامبر، نخستین جانشین پیامبر ، نخستین امام شیعیان  ؛ نخستین مظلوم و نخستین شهید محراب می باشد . آیه ولایت ؛آیه اولی الامر و ایات زیادی در شان وی بوده وحدیث نبوی منزلت درخصوص جایگاه خاص وی می باشد.زندگانی ۶۳ ساله امام (ع) با برکات فراوان و فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود.

وی شرایط دوران حکومت علوی (ع) را چنین تبیین کرد : علیرغم امر الهی و نصب آن حضرت توسط پیامبر (ص) و بیعت مسلمین ، حق وی غصب می شود ، مسلمانان کج رو ، با امام (ع) سه جنگ جمل ، صفین و خوارج نهروان میکنند ؛ بنای سب امیرالمومنین توسط معاویه گذاشته میشود و ۶۰ سال بر منابر به امام معصوم لعن میکردند ؛ با فتنه خوارج ، امام علی علیه السلام به شهادت می رسد ، با خبر شهادت امام علی (ع) مردم از حضور وی در مسجد متعجب میشوند ؛ پیکر امام شبانه دفن میشود و ۱۰۰ سال قبر امام علی (ع) مخفی بوده است ! و… همه این موارد از نشانه های مظلومیت آن امام همام در برابر فتنه های دشمنان و انحراف و بی بصیرتی مسلمین می باشد .

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه سخن خویش گفت : چه شد که علیرغم اینهمه ایات و سفارشات پیامبر در حق امام علی (ع) چنین شد! وچه شد که مسلمانانی که شاهدعینی جایگاه وجودی و عملی علی (ع) بودند ، نه تنها اعتراض نکردند ؛ بلکه همراه شدند !‌ امپراطوری رسانه ای معاویه با عملیات روانی چه بر افکار و رفتار مسلمانان صدر اسلام اورده بود ! ریشه جهالت و بی بصیرتی مسلمانان چه بود که سبب ضلالت و گمراهی آنان شد ! ایا تکرار این رویه در عصر حاضر توسط فرماندهان جنگ روانی غربیها وانبوه رسانه ها و لشگر تحریف داخلی و مسمومیت فضای مجازی مشاهده نمیشود ؟ تکلیف ما در این جدال حق و باطل عبرت آموزی از تاریخ صدر اسلام و جهاد تبیین در برابر جنگ ترکیبی دشمنان می باشد .و  با نشرمعارف شهدا و مطالبه گری وصایای شهدا ؛ بایستی از تکرار حوادث دوران زعامت امام علی (ع) در زمان خویش جلوگیری کرد !

ایشان در انتهای سخن خویش گفت : در این شب قدر و در کنار مزار شهدای والامقام ؛ عهد می بندیم که رهروی آنان بوده و ان شالله با عمل به وصایای شهدا ؛ مدیون آنان نباشیم و از سربازان انقلاب ؛ در مهیا سازی بستر و زمینه سازی ظهور امام مهدی (عج) باشیم .

لازم به یاد اوری است ، این مراسم در قطعه ٢٦ شهدای بهشت زهرا(س) ؛در مجاور مزار شهید سيد احمد پلارك برگزار گردید .

راز نیاز در شبهای قدر ،  معطر به شهدا و رهرویی شهدا