ماه رمضان فرصت بی نظیر در اصلاح سبک زندگی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است !
ماه رمضان فرصت بی نظیر در اصلاح سبک زندگی و زمینه ساز تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب است !

نمازجمعه شهر دماوند در نخستین جمعه ماه مبارک رمضان در تاریخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در مسجد جامع شهر با رعایت دستور العملهای کرونایی برگزارشد. سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع ” گام دوم انقلاب و برکات ماه رمضان ” بود . آنگاه خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین شیخ کاظم فتاح دماوندی بیان گردیده و سپس نماز وحدت بخش جمعه دماوند به امامت ایشان اقامه شد. و نمازگزاران ؛ پس از پایان نماز ، شعارهایی در محکومیت دشمنانی که دو روحانی جهادگر را درحرم امام رضا به شهادت رسانده بودند ؛ دادند .

 بهارقرآن ، بهار تجدید حیات

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ضمن عرض تبریک ماه رمضان بیان داشت: ماه رمضان ؛ والاترین ؛ با فضیلت ترین و با برکت ترین ماه سال بوده و ماه مهمانی خدا ؛ ماه صوم و صلاه و دعای سحر وافطار ؛ ماه تذکیه نفس و بندگی خدا است ؛ ماه نزول قران ، و ماه بهار قران بوده و پراز ثواب در تلاوت قران می باشد ؛ ماهی که تاکید زیادی بر تلاوت با تدبر در مفاهیم کلام الهی شده است . با تلاوت مدبرانه بازخوانی دستورات جامع الهی صورت گرفته و دریافت مفاهیم بیشتری بدست می آید ؛ تا انسان جلا یافته و تجدید حیاتی برای زندگیش صورت گیرد .

 تمرین سبک زندگی اسلامی رمضانه

ایشان در ادامه گفت : از آنجا که اسلام یک دین جامع و کامل برای همه شوون زندگی است ؛ لذا علاوه بر تعامل با خالق خویش ، معیارهایی برای تعامل انسان با خویشتن خویش و همچنین نزدیکان و همنوعان داشته و حتی برای تعامل با حیوانات و نباتات و محیط زیست دارد و نیز وظایفی را که در قبال نظام اسلامی دارد ؛ در دستورات الهی در قران کریم بیان شده است . و با تاکیداتی که در تلاوت با تدبر در ماه مبارک رمضان شده است ؛ ادارک بیشتری جاصل گشته و به اصلاح و ارتقاء زندگی به سمت کمال الهی منجر خواهد شد . ماهی که اصلاح وضع موجود و بهسازی آن ؛ با تمرین سبک زندگی اسلامی فردی و اجتماعی را بهمراه داشته و بعبارتی یک دوره فشرده یک ماهه تمرین سبک زندگی اسلامی خواهد بود . واین سبک زندگی یکی از توصیه های راهبردی رهبر انقلاب در گام دوم انقلاب می باشد .

 

گام دوم انقلاب ؛ راهبردهایی برای آینده انقلاب

ویدر ادامه چکیده ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرده و چنین گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند ، با مضامین دقیق مجمل گذشته ، حال و اینده و تبیین راهبردهایی برای اینده  انقلاب ؛  در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد . این بیانیه  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم اکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. خطاب بیانیه به مردم بوده ، ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابیست، این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده،  که برای اینده انقلاب ؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق» ؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی» ؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » و  »سبک زندگی » در گام دوم انقلاب ،  برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود . وشهروندان نیز بایستی همواره انرا رصد کرده و مطالبه نمایند.

تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدوی باشیم !

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه گفت : جدال حق و باطل در عصر حاضر در اوج خود قرار دارد . جبهه مهدویت در برابر تمامی نظام باطل استکباری قرار گرفته و در این نبرد دشمنان مهدویت بصورت جنگ ترکیبی وهمه جانبه با استفاده از همه روشها و ابزارها ؛ توسط جریان انحراف و به شیوه تحریف ، بدنبال وارونه نمایی واقعیت های جامعه؛ وترویج سبک غربی ، بدنبال مایوس سازی مردم از نظام وانقلاب می باشند ، لذا مومنین انقلابی نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . این جهاد براساس تکلیف بایستی فراگیر باشد . علیرغم خواسته دشمنان که از وقوع ظهور نگران و مانع تراشند ، شواهد و حوادث پرچمداری سید یمانی ، اتفاقات یمن و بیداری جهانی و تمایل به سمت ایران مهدوی است ولو کره الکفرون و المشرکون و المنافقون فقط قتل نفس زکیه و صیحه اسمانی مانده که بایستی در تحقق  آرمان گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست بکوشیم ، لذا جهادگران گام دوم انقلاب جز منتظران واقعی و سربازان امام مهدی (عج) هستند. وان شالله در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته و بایستی در حد اعلای توان خویش ، توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را کسب کرده تا بعنوان منتظر واقعی آن حضرت تلقی شویم . ان شالله .

 

ترویج محصولات سبک زندگی اسلامی ، ایرانی

وی توصیه کرد : شعار سال در راستای گام دوم انقلاب بوده و مناسب است ستادهای نمازجمعه تراز گام دوم انقلاب ، بستر تسهیل گر شعار سال و گام دوم انقلاب باشند ؛ فضاهایی جهت ارایه محصولات دانش بنیان در حوزه های صنعت وکشاورزی و … ، تولیدات بومی ، محصولات سبک زندگی اسلامی ، ایرانی در بخشهای مختلف داشته باشند ؛ تا علاوه بر ترویج آن ؛ سبب فرهنگ سازی گردد و همچنین پیوند زننده بین بخش صنایع ؛ ادارات و شرکت های دانش بنیان و علاقمندان باشند .

 

شهرستان دماوند همانند گذشته ، چون کوه دماوند در برابر جریان تحریف و انحراف

دکتر هاشمی فشارکی در انتهای سخن خویش گفت : از انجا که جریان تحریف و انحراف ، بدنبال قلب واقعیت های جامعه؛ شبهه افکنی ، تهاجم فرهنگی وترویج سبک غربی ، تشدیدمعظلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و…. و در نهایت بدنبال مایوس سازی از نظام وانقلاب می باشند ، وهمچنین دشمن بصورت جنگ ترکیبی ؛ همه روشها و ابزارها را به میدان تهاجم آورده ؛  لذا مومنین نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . دشمنان مانع بیداری اسلامی و مانع ظهورند ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است ، لذا شایسته است شهرستان دماوند همانند گذشته چون کوه دماوند اهداف گام دوم انقلاب را محقق سازد . ان شالله  همگی در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته در حد اعلای توان خویش توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را داشته باشیم .

******************

لازم به یاد اوریست ، شهر دماوند به عنوان شهر نمونه گردشگری ایران در فاصله ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی کوه دماوند و ۷۴ کیلومتری شرق شهر تهران قرار دارد. جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۹،۱۲۱ نفر می‌باشد . امامزاده عبدالله و خیل‌الله و امامزاده عبدالله و عبیدالله و نیز شهدای دفاع مقدس این شهر را متبرک کرده است .

مسجد جامع دماوند در هسته بافت قدیمی شهر و برروی تپه قرار دارد . مسجد عتیق دماوند که در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد ، به دوره سلجوقیان بازمی‌گردد، این مسجد در سال ۱۳۳۷ تخریب و بازسازی شده و فقط مناره مدور آجری و یکی از ستون‌های داخل شبستان و بخشهایی از اجرکاری قدیمی آنرا برجای گذاشته‌اند . بر روی منار و در شرقی آثاری از خطوط کوفی و عربی برجای مانده‌است. و در مجاور مسجد نیز پنج شهید گلنام در زیر یک بقعه ای بخاک سپرده شده و محل زیارت نمازگزاران می باشد .