تلاش در راستای ثبت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از مصاديق جهاد تبیین است
تلاش در راستای ثبت و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از مصاديق جهاد تبیین است

طحان‌نظیف گفت: استفاده از قالب هنر تنها راه ماندگار کردن سلحشوری‌ها و خاطرات دفاع مقدس است که در موزه دزفول به خوبی از آن استفاده شده و تلاش در راستای ثبت، اشاعه و ترویج این امر مهم از مصاديق جهاد است و می‌تواند نمونه‌ای مثال‌زدنی از جهاد تبیین باشد.

«هادی طحان‌نظیف» عضو و سخنگوی شورای نگهبان امروز در بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول این مجموعه را یکی از غنی‌ترین موزه های کشور دانست و اظهار داشت: موزه ها به عنوان ویترین برشی از تاریخ کشور، رسالتی خطیر را برعهده دارند و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز بر همین اساس توانسته برش‌هایی از روزهای مقاومت مردان و زنان این سرزمین را ثبت کند و آن را به معرض نمایش بگذارد.

وی افزود: نشان دادن مقاومت مردم دزفول می تواند باعث غرور و افتخار نسل جوان این شهر باشد؛ مقاومتی که امروز از مرزهای این شهر و کشور فراتر رفته و ابعاد جهانی به خود گرفته است.

طحان نظیف گفت: واقعیت این است که استفاده از قالب هنر تنها راه ماندگار کردن این سلحشوری‌ها و خاطرات است که در موزه دزفول به خوبی از آن استفاده شده و تلاش در راستای ثبت، اشاعه و ترویج این امر مهم از مصاديق جهاد است و می‌تواند نمونه‌ای مثال زدنی از جهاد تبیین باشد.

سخنگوی شورای نگهبان یادآور شد: در این میان نباید این نکته مهم را از نظر دور داشت که فرصت مراجعه به کسانی که بلاواسطه روایت‌هایی را در این خصوص دارند و یا در خلق محتوای چنین روایت‌هایی نقش داشته‌اند، محدود و تکرار نشدنی است لذا باید قدر لحظه‌ها را در اين خصوص دانست و به صورت جهادی عمل کرد چرا که امروز وظیفه همه ما ثبت و ماندگار کردن این روایت‌هاست.

این مسئول متذکر شد: به هر حال، خالصانه از همه تلاش‌های عزیزان این مجموعه و هر مجموعه دیگری که دغدغه چنین امر مهمی را دارند، قدردانی می‌کنم و توفیقات روزافزون همه این عزیزان را از خداوند متعال خواهانم.

انتهای پیام