رزمندگان «لشکر زینبیون» مرد میدان‌های سخت نبرد با داعش
رزمندگان «لشکر زینبیون» مرد میدان‌های سخت نبرد با داعش

رزمندگان و مجاهدان «لشکر زینبیون» اعتبار و معروفیت اصلی خود را از دلاوری‌ها و از جان گذشتگی‌های خود در میدان‌های نبرد با تروریست‌های تکفیری داعشی در سوریه به دست آورده‌اند

 «لشکر زینبیون» یک گروه شبه نظامی طرفدار دولت در جنگ داخلی سوریه است که از شیعیان پاکستانی تشکیل شده است. بیشتر این افراد شیعیان هزاره افغان هستند که به عنوان آوارگان جنگی در پاکستان زندگی می‌کردند.

اما «لشکر زینبیون» چرا و چگونه ایجاد شد؟ پاسخ این سوال در ظهور و بروز گروه تروریستی تکفیری «داعش» در سوریه و در خطر قرار گرفتن حرم حضرت زینب (س) بود. در این شرایط بود که طلاب و جوانان پاکستانی به منظور دفاع از حرم حضرت زینب (س) تصمیم گرفتند تا به سوریه بروند. این در حالی بود که به علت حساسیت‌ها و تمرکز سرویس اطلاعاتی پاکستان بر روی شیعیان، این امکان به راحتی برای آن‌ها فراهم نبود.

در همین وضعیت و شرایط بود که عده‌ای از جوان پاکستانی که در ایران حضور داشتند تصمیم به این اقدام گرفتند و در زمستان سال ۱۳۹۲ اجتماعی را در تهران برپا کردند که در آنجا هسته اولیه ۲۴ نفره‌ای شکل گرفت. این جوانان در آن اجتماع، آمادگی خود را برای مقابله با تکفیری‌ها اعلام کرده و نام «زینبیون» را برای گروه خود انتخاب کردند.

پس از انتخاب نام «زینبیون» در اواخر سال ۱۳۹۲ اولین گروه از رزمندگان و مجاهدان در ابتدای سال ۱۳۹۳ عازم سوریه شدند و در جبهه‌های نبرد علیه تروریست‌های تکفیری داعش حضور پیدا کردند. بر این اساس رزمندگان «زینبیون» با عملکرد بسیار خوب و قابل تحسین خود نقش بسیار مهم و اساسی در آزادسازی مناطقی، چون «حلب»، «نبل و الزهرا»، «تدمر»، «حما» و حاشیه «دمشق» داشتند.

پس از این اعزام، داوطلبان پاکستانی برای حضور در جبهه مقاومت به سرعت زیاد شدند. این درخواست‌ها آنقدر زیاد شد که استعداد «تیپ زینبیون» در مدت زمان کوتاهی به استعداد یک لشکر رسید و از آن پس همه این گروه را با عنوان «لشکر زینبیون» شناختند.

رزمندگان «تیپ زینبیون» که بعداً به «لشکر زینبیون» تبدیل شدند به همان صورتی که در مبارزه با «وهابیون» در پاکستان حضوری مؤثر و غیرقابل انکاری داشتند، در طول چند سال حضور مؤثر و پررنگ خود در جبهه مقاومت، در کشور سوریه و در مبارزه با تروریست‌های تکفیری «داعش» شهدا و جانبازان فراوانی را در قالب رزمنده، روحانی، پزشک و بهیار تقدیم آستان حضرت زینب (س) کردند و زمینه ساز بازگشت آرامش و ثبات را به کشور سوریه فراهم کردند.

نکته بسیار جالب و دیدنی پیرامون عملکرد «لشکر زینبیون» در جبهه‌های نبرد سوریه این است که اعتماد و اطمینان فرماندهان جبهه مقاومت به عملکرد لشکر زینبیون آنقدر بالا بود که نبرد پایانی و تعیین‌کننده با «داعش» در سوریه که منجر به نابودی این شجره خبیثه شد، به فرماندهی سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» و با دلاوری و خط‌شکنی نیرو‌های زینبیون در منطقه «البوکمال» انجام شد.

اما تمامی رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های «لشکر زینبیون» در مبارزه با تروریست‌های تکفیری «داعش» در سوریه و تار و مار کردن آن‌ها در شهر‌های مختلف این کشور در نهایت موجب شد تا در بهمن ماه ۱۳۹۷ مورد تحریم آمریکا قرار بگیرند و خزانه داری این کشور اسامی لشکر‌های «زینبیون» و «فاطمیون» را در فهرست تحریم‌های خود قرار بدهد.

امروز گلزار شهدای استان «قم» محل دفن بسیاری از شهدای لشکر‌های «زینبیون» پاکستان و «فاطمیون» افغانستان است. اما سخت‌گیری‌های دولت پاکستان در سالیان گذشته در رابطه با شیعیان به خصوص مدافعان حرم پاکستانی آنقدر شدید بود که امکان بازتاب رسانه‌ای شهادت و تشییع شهدای زینبیون آنگونه که باید و شاید وجود نداشته است.

رزمندگان و مجاهدان «لشکر زینبیون» اعتبار و معروفیت اصلی خود را از دلاوری‌ها و از جان گذشتگی‌های خود در میدان‌های نبرد با تروریست‌های تکفیری داعشی در سوریه به دست آورده‌اند. زیرا موضوعی در میان رزمندگان حاضر در جبهه‌های نبرد سوریه وجود دارد و آن این است که همیشه عملیات‌های سخت و دشوار را به «لشکر زینبیون» پاکستان می‌سپردند و غالبا هم همیشه موفق و سربلند از آن خارج شده و ماموریت خود را به بهترین شکل ممکن به پایان می‌رساندند.

انتهای پیام