ضرورت حضور مدیر اجرایی قوی در کنار قاضی زاده در بنیاد شهید
ضرورت حضور مدیر اجرایی قوی در کنار قاضی زاده در بنیاد شهید

یکی از نهادهای انقلابی و اثر گذار در جامعه که مولود انقلاب اسلامی است بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

یکی از نهادهای انقلابی و اثر گذار در جامعه کنونی که مولود انقلاب اسلامی است، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

  انقلاب اسلامی در حالی وارد ۴۳ سالگی خود شده است که توانسته است اقتدار داخلی و منطقه ای خود را به منصه ظهور برساند. در این میان یکی از نهادهای انقلابی و اثرگذار که مولود انقلاب اسلامی است بنیاد شهید و امور ایثارگران است که در رأس آن آقای قاضی زاده هاشمی به عنوان مدیری با اخلاق، فردی آرام، متین و با دید عمیق نسبت به مسائل کلان کشوری قرار دارد.

  قاضی زاده هاشمی با سبقه چند دوره نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و اشراف کامل بر مسائل کلان کشور، در ابتدای دولت سیزدهم به عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد. وی پیش از این به عنوان نایب رییس مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم به عنوان فردی قانوندان، مدیر، متدین و انقلابی جایگاه ویژه ای در میان نمایندگان مجلس و به خصوص ایثارگران آن داشت.

 قاضی زاده هاشمی در این چندماهه حضور در بنیادشهید، اگر چه با چالش هایی از قبیل تجمعات، مطالبات و معوقات جامعه ایثارگری، مشکل اشتغال و… مواجه بوده است اما نشان داد که در کلان برنامه ریزی، بنیاد قادر به حل و فصل مشکلات و رفع گره های قانونی و اجرایی است.

 اما با توجه به حجم فعالیت بنیاد در سراسر کشور و تحت پوشش قرار گرفتن جمعیت کثیری، این موضوع می طلبد که وی در وهله اول در زمینه اجرایی از فردی با توان بالای رفع مشکلات بهره ببرد. چرا که تجربه نشان داده است، هرچند مدیری قوی و با اراده در رآس بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار داشته باشد و در کلان برنامه ریزی کند، اما در اجرا و گرفتاری در چنبره روزمرگی، نخواهد توانست اهداف مد نظر را جامعه عمل بپوشاند.

 آقای قاضی زاده هاشمی این موضوع را به وضوح در دوران حضور در مجلس شورای اسلامی در کسوت نمایندگی مردم و ریاست بر مسند نایب رئیسی مجلس یازدهم تجربه کرده است و جامعه ایثارگری در دوره کنونی این افتخار را بدست آورده است.

به عقیده کارشناسان و صاحب نظران مسائل ایثارگری، با توجه به کلان نگری در حل و فصل مسائل ایثارگران از سوی آقای قاضی زاده هاشمی، داشتن یک معاون اجرایی قوی می‌تواند آینده نوید بخشی را در بنیاد شهید و امور ایثارگران رقم بزند.

به عنوان مثال تعامل رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با هنرمندان و تاکید ایشان بر ساخت و نمایش فیلم‌های فاخر با مضمون ایثار، نمونه‌ای از عمق گستره دید آقای قاضی زاده هاشمی به عنوان مدیر با برنامه برای افق‌های بلند است. معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در حاشیه حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه قله قهرمانان ایران اسلامی شهدا هستند، تصریح کرد: ایفای نقش محوری برای ساخت آثار سینمایی برای معرفی شهدا به صورت متمرکز و منطقه‌ای در برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد. چرا که  مردم به فرهنگ ایثار نیاز دارند زیرا اگر مردم به فکر فداکاری در حق هم نباشند دنیا جای زشت و بدی می‌شود. مردم اگر خودخواه بوده و دیگرخواه نشوند زندگی مشکل می‌شود و حسن قهرمانان ایثارگر این است که مردم را به سوی دیگر خواهی و ایثار پیش برده و در این مسیر مشوق و راهنمای آنها هستند.

اما درگیر شدن ایشان به عنوان بالاترین مقام مدیریتی در بنیاد شهید و امور ایثارگران با مسائل روزمره و افتادن به دام روزمرگی، آفتی است که می‌تواند این مدیر خوش فکر جامعه ایثارگری را گرفتار کند. چرا که جامعه ایثارگری طی چند دهه اخیر همیشه با موضوعاتی مانند درمان، مسکن، اشتغال، درصدها و… مواجه بوده است. سخن اینکه به عنوان یک ایده‌پرداز جامعه ایثارگری به نظر می‌رسد بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال حاضر در کنار آقای قاضی زاده هاشمی به یک مدیر اجرایی بسیار قوی احتیاج دارد.

پایان