مرا با لباس پاسداری به خاک بسپارید
مرا با لباس پاسداری به خاک بسپارید

شهید «فیض‌الله بخشیان» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: «مرا حتما در روستای خودم و با لباس پاسداری که لباس عشق به معشوق و لباس دامادی که لباس ایمان و جهاد و شهادت است، دفن کنید».

«فیض‌الله بخشیان» فرزند «محمدرضا»، اول مرداد سال ۱۳۴۰ در یک خانواده مذهبی در روستای «قره‌تپه» شهرستان «شبستر» دیده به جهان گشود.

وی سال ۱۳۵۳ برای طی دوره دبیری وارد دانشسرا شد و پس از فارغ‌التحصیلی به استخدام اداره آموزش و پرورش درآمد و سپس ازدواج کرد.

«فیض‌الله بخشیان» با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های نیرد حق علیه باطل شد و نیمه شب ۲۸ آبان سال ۱۳۶۰ در سوسنگرد به شهادت رسید و پیکر مطهرش به‌عنوان نخستین شهید روستای «قره‌تپه» در زادگاهش به خاک سپرده شد و فرزندش نیز پس از شهادتش به دنیا آمد.

این شهید والامقام در وصیت‌نامه خود که حدود یک‌ماه پیش از شهادتش به تاریخ ۲۰ مهر سال ۱۳۶۰ نگاشته شده، آورده است:

بسم رب الشّهداء والصّدیقین

خداوند تبارک و تعالی خطاب به حضرت داود می‌فرماید: «مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی اَحَبَّنی وَ مَن اَحَبَّنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتَهُ وَ مَن عَشَقَتَهُ قَتَلتَهُ وَ مَن قَتَلتَهُ فَعَلی دِیَتَهُ وَ مَن عَلی دِیَتَهُ فَاِنّا دِیَتُه».

ضمن سلام بر شما و درود به رهبر کبیر اسلام، امام خمینی و شهدای انقلاب.

اگر معشوق و تنها معبود من، عاشقم شد و مرا کشت، در آن صورت با سخنان و پیام‌های ناقابلم وقت‌تان را می‌گیرم. در صورت عمل به وصیت‌هایم، روح من از شما راضی خواهد شد.

پدر و مادر مهربانم! مرا ببخشید و حلال کنید. شما را به خون حسین (ع) و به عصمت فاطمه زهرا (س) قسم می‌دهم که در سوگ من ناراحت نباشید و اصلا گریه نکنید و بدانید که فرزند شما راحت شده و از این دنیای لجن و تاریک به منزل ابدی (که همگی خواهید آمد) رفته و به آرزوی قلبی خود رسیده است.

بعد از من، اسم فرزندم را اگر پسر شد «على» و اگر دختر شد «زینب» بگذارید. در تربیت او کوشا باشید و اگر با لطف خداوند بزرگ شد، به او بگویید که پدرش اسمش را گذاشته تا در جامعه على‌وار یا زینب‌وار باشد؛ و تو‌ای خواهر و برادرانم کاملا در اطاعت پدر و مادرمان باشید. خواهر بزرگم هم چون زینب (س) بعد از من صبور باش.

اما شما برادران دینی و حزب اللهی‌ام و کسانی که نامه را می‌خوانند! همیشه در زندگی قرآن را معیار شناخت و راهنمای زندگی خود قرار دهید تا رستگار شوید. تا آخرین قطره‌ خون پشتیبان انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی و ولایت فقیه باشید. همیشه مبلغ و معلم راستین اسلام باشید و در هر کجا که هستید، با منافقین و کفار و دشمنان خدا بجنگید و آن‌جا را جبهه‌ حق علیه باطل کنید. نمازهایتان خالص برای خدا باشد و در ضمن در جامعه خودمان یک انجمن اسلامی توسط افراد صالح که از آرزوهایم بوده تشکیل بدهید.

سعی کنید [به] رهنمود‌های امام که جهت خودسازی فرموده‌اند، عمل کنید. در اوقات بیکاری دعا بخوانید از دعا‌های زیر که مفیدتر می‌باشد غافل نشوید؛ دعای کمیل، مناجات شعبانیه، دعای توسل، زیارت عاشورا، دعای امام زمان، دعای یومیه، دعای ندبه و خمس عشر و همچنین بیکار نمانید و قرآن و نهج‌البلاغه و دعا بخوانید و برای کسانی که بلد نیستند، یاد بدهید که این‌ها چشمان جامعه اسلامی هستند.

مرا حتما در روستای خودم و با لباس پاسداری که لباس عشق به معشوق و لباس دامادی که لباس ایمان و جهاد و شهادت است، دفن کنید.

خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.

انتهای پیام/