تعبیر جالب رهبر معظم انقلاب درباره سردار شهید میرحسینی
تعبیر جالب رهبر معظم انقلاب درباره سردار شهید میرحسینی

شهدا قهرمانان جاودانه و ابدی ایران هستند که پیام آنان ایستادگی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مقاومت در برابر استکبار است. این بزرگواران در روز‌هایی که بهانه برای خالی کردن معرکه فراوان بود؛ جانانه مقاومت کردند و با نثار جان خود، عظمت، آرامش و امنیت را برای ایران به ارمغان آوردند.

شهدا قهرمانان جاودانه و ابدی ایران هستند که پیام آنان ایستادگی بر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و مقاومت در برابر استکبار است. این بزرگواران در روز‌هایی که بهانه برای خالی کردن معرکه فراوان بود؛ جانانه مقاومت کردند، بدون امکانات و با دستان خالی در مقابل قدرت‌ها ایستادند، کمبود امکانات و تجهیزات را بهانه نکردند، خالصانه به میدان آمدند و با نثار جان خود، عظمت، آرامش و امنیت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

از همین رو سازمان بسیج مستضعفین هر ساله شهدایی را به عنوان «شهید شاخص سال» انتخاب و معرفی می‌کند و همه رده‌های بسیج به ترویج زندگی نامه و افکار آنان می‌پردازند. شهدای شاخص سال ۱۴۰۰ نیز از بین شهدای پیشنهادی سپاه‌های استانی و سازمان‌های اقشاری سازمان بسیج مستضعفین در روز‌های ابتدایی امسال توسط سردار غلامرضا سلیمانی تصویب شدند.

شهید حاج «قاسم میر حسینی» به عنوان شهید شاخص برادر، شهیده «شیرین روحانی راد» به عنوان شهیده شاخص خواهر و شهید «سید مصطفی بدرالدین» به عنوان شهید شاخص جهان اسلام معرفی شدند. این شهدای والا مقام با رویکرد جوان مؤمن و انقلابی به عنوان شهدای شاخص سال ۱۴۰۰ توسط رئیس سازمان بسیج مستضعفین معرفی شدند.

شهید حاج «قاسم میر حسینی» در خرداد ماه ۱۳۴۲ در سیستان پا به این دنیا گذاشت که بعد‌ها آوازه‌اش در سراسر جبهه‌های جنگ پیچید، پدرش کشاورز بود واو را «میرقاسم» نام نهاد «میر قاسم میر حسینی» کوچک‌ترین فرزند یک خانواده هشت نفری بود.

شهید میرحسینی تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای «جزینک» به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به هنرستان کشاورزی زابل رفت. پس اخذ مدرک دیپلم در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در واحد پذیرش مشغول به خدمت شد و پس از چند ماه کار و تلاش صادقانه و خالصانه برای گذراندن دوره عالی برگزیده شد.

با شروع عملیات بیت المقدس میرحسینی به عنوان معاون یکی از گردان‌های عمل‌کننده در این عملیات شرکت کرد. سرانجام پس از آزادسازی و فتح خرمشهر برای دوره آموزش تکمیلی فرماندهی رهسپار تهران شد و پس از فراگیری آموزش‌های لازم به تیپ ۴۱ ثارالله (ع) پیوست.

میرقاسم میرحسینی در سال ۱۳۶۱ به عنوان فرمانده گردان «شهید مطهری» منصوب شد و پس از شرکت در عملیات‌هایی، چون «رمضان» و «والفجر مقدماتی» با لیاقتی که فرماندهان در او سراغ داشتند او را به عنوان مسئول طرح و عملیات تیپ ۴۱ ثارالله (ع) منصوب کردند.

وی در عملیات والفجر ۱ از ناحیه کتف و صورت مجروح شد. در سال ۱۳۶۲ سنت حسنه پیامبر (ص) را بجای آورده و ازدواج کرد. وی در عملیات والفجر ۳، سه شبانه روز چشم به هم نگذاشت تا این عملیات را ساماندهی کند.

در عملیات والفجر ۴ نیز به همراه رزمندگان اسلام ارتفاعات «دره شیلر» و «پنجوین» را با یاری خداوند و رزمندگان اسلام تصرف کردند. وی در عملیات خیبر به عنوان فرمانده تیپ معرفی شد و در این عملیات در جزیره مجنون پس از دلاوری‌های فراوان بر اثر بمباران شیمیایی دچار مسمومیت گاز‌های سمی و مجروحیت شد و به پشت جبهه اعزام و پس از آن به تهران منتقل شد.

سردار میرحسینی هنوز از بند جراحات وارد شده رها نشده بود که به مناطق عملیاتی برگشت و در عملیات «میمک» شرکت کرد تا اینکه ارتفاعات «میمک» را فتح کردند. در سال ۱۳۶۳ مسئولیت طرح و عملیات لشکر ۴۱ ثارالله (ع) به او واگذار شد. او در عملیات «بدر» دوباره بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن بعثی از ناحیه پا به شدت زخمی شد.

در سال ۱۳۶۴ به زیارت خانه خدا مشرف و در همان سال به سمت قائم مقامی لشکر ۴۱ ثارالله (ع) معرفی شد. در عملیات والفجر ۸ پس از رشادت‌ها و شجاعت‌های نیرو‌های سپاه اسلام شهر فاو آزاد شد. وی در عملیات کربلای ۱ که منجر به فتح ارتفاعات قلاویزان شد شرکت داشت و در کربلای ۴ که مقدمه کربلای ۵ بود خالصانه و شجاعانه جنگید و بعثی‌های ظالم را به همراه همرزمان خود از مرز‌های کشور بیرون راند.

سرانجام این سردار رشید اسلام در سال ۱۳۶۵ در خاک مقدس شلمچه و در عملیات کربلای ۵ پس از ساماندهی نیرو‌ها در حین عملیات بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به ناحیه پیشانی سر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

رهبر معظم انقلاب در سفرشان به منطقه سیستان در تجلیل از این شهید بزرگوار فرمودند: «شهید حاج قاسم میرحسینی که از سرداران لشکر ۴۱ ثارالله می‌باشد از آن شخصیت‌هایی استثنایی و جالب است که من مردم سیستان را اینگونه شناختم.»

انتهای پیام