گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست!
گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست!

مراسم جشن نیمه شعبان ، بهمراه نمازجمعه شهر رودهن و آبعلی در روز میلاد امام زمان (عج) در تاریخ ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ در مسجد جامع علی ابن ابیطالب (ع) با رعایت دستور العملهای بهداشتی کرونایی برگزارشد. سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی با موضوع گام دوم انقلاب و مهدویت بود. آنگاه خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی در مسجد جامع شهر رودهن بیان گردیده و سپس نماز وحدت بخش جمعه رودهن و آبعلی به امامت ایشان اقامه شد.

مهیا سازی شرایط ظهورمهدوی (عج)

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ضمن عرض تبریک عید بزرگ میلاد امام مهدی (عج) بیان داشت: شب نیمه شعبان بنام حدیث امام باقر (ع) بعد از لیله القدر افضل شبها ست و روز نیمه شعبان نیز جز بزرگترین اعیاد است و برای این شب و روز علاوه بر انواع ادعیه و زیرات ف شب زنده داری تاکید شده و در ول سال نیز زیارات و دعاهای زیادی در ارتباط با امام مهدی(عج) وارد شده است وهمه اینها در واقع علاوه براستمرار ارتباط با امام ، ضرورت یادآوری برقراری عهد وایفای وظیفه نسبت به امام زمان خویش و مهیا سازی شرایط ظهورش را می نمایاند. بخصوص که تهدیدات دشمنان اسلام ومهدویت در عصر حاضر بیش از همه اعصار است . با سلطه یهودیت بر قبله اول مسلمین و سلطه وهابیت برقبله گاه مسلمین و نیز سیطره و یا انواع مرارتها برای جهان اسلام وبخصوص بر ایران اسلامی ام القرای مسلمین می باشد .

 وظایف منتظران واقعی ظهور درعصر حاضر

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص وظایف منتظران ظهور چنین گفت : نخستین وظیفه منتظران ظهور ، معرفت و شناخت امام و ادراک جایگاه و جوار امام حاضر و ناظر، چناچه امام صادق (علیه‌السلام) می فرمایند خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می‌شوم.) [۱] و پیامبر اکرم (ص): ” هر فردی که بمیرد در حالی که امام زمانش را نشناسد، به مرگ جاهلی مرده است [۲] ” ودر زمان غیبت امام زمان (عج) بایستی به نایب ایشان رجوع کنیم  [۳]  ودر عصر حاضر امام المسلمین ایت الله العظمی خامنه ای هستند . تا مصداق این فراز صلوات شعبانیه از امام که از امام سجاد (علیه‌السلام): (همراه آنان ملحق به‌حق است) [۴] بتوانیم همراهی امام زمان را بیابیم .

دومین وظیفه منتظران ظهور براساس فرمایش امام کاظم (ع) تمسک به امام زمان خویش [۵] می باشد . و سومین وظیفه براساس فرمایش پیامبر اکرم (ص)،منتظر امام زمان بودن می باشد . [۶]  ودر زیارت آل یاسین، دعای فرج، دعای ندبه و … تمرین انتظار صورت میگیرد و این انتظار صرفا عمل عبادی و فقط ظاهری نیست ، بلکه مثل مهمانی دادن که انسان خانه تکانی کرده و خریدهای لازم را انجام داده وکاملا آماده ورود مهمان می نشیند ، در انتظار فرج امادگی کامل است چنانچه دردعای ندبه میگوییم :گ پدر و مادر و جانم بفدایت، برایت سپر و حفاظ شوم ”  [۷] ودر دعای عهد ، عهد و پیمان می‌بندیم که از مددکاران و دفاع کنندگان حضرت باشیم ! [۸]  و وقتی دعا میکنیم :«اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ» یعنی آمادگی همه جانبه. وچهارمین وظیفه زمینه ساز درونی (تهذیب نفس) می باشد ، تا مهذب نباشیم ، شرایط ورود به سربازی امام را نیافته و بعنوان سرباز پذیرفته نمی‌شویم . وپنجمین وظیفه منتظران ظهور زمینه ساز بیرونی (بستر سازی ظهور) است ، که با حفظ و تقویت انقلاب اسلامی ، بعنوان خیمه و پرچمدار اسلام ناب با تکلیف حفظ نظام اوجب واجبات و سپس تلاش برای اصلاح اجتماعی و کمک به گسترش هسته‌های مقاومت در جهان و ایجاد تحول و بیداری جهانی از ظلم نظام سلطه و تشنه منجی شدن مردم جهان برای آماده پذیرش وی شدن حضرت حجت (عج) می باشد .

بیانیه گام دوم در امتداد نهضت مهدویت (عج)

وی گفت: خدا را شاکریم که بین دو فجر انقلاب اسلامی و فجر طلوع مهدوی قرارداریم . درعصر بعثت انقلاب اسلامی که احیارگر اسلام ناب محمدی (ص) و زمینه ساز ظهور مهدوی (عج) است . انقلابی که ایران واسلام را از غربت نجات و شکوفا کرد ، درحالیکه کشور در دوران ستم شاهی قاجار وپهلوی روبه قهقرا کشانده میشد و کشورهای اسلامی نیز در حال له شدن زیر نظام سلطه جهانی بودند ، انقلاب عظیم ایران در بهت ناظران سیاسی به پیروزی رسید و بیش از چهار دهه نیز تحت انواع تحریم ها و فتنه ها ؛ نه تنها به حیات خود ادامه داد ، بلکه دستاوردهای بی بدیلی را نیز بهمراه اورد . که رهبر انقلاب در چله انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند و دستاوردهای انقلاب را درخشان ، مایه افتخار و مباهات دانسته و تحت عنوان برکات انقلاب مصادیق آنرا ذکر کرده و چهل سال راه کمال و پیشرفت ، همراه با ایستادگی ومقاومت دانسته و ستوده اند .

دکتر هاشمی فشارکی در ادامه بیان داشت: درچنین شرایط سلطه نظام دوقطبی جهان انقلاب اسلامی علیرغم فتنه های کشورهای مختلف انقلاب اسلامی پیروز میدان شدو بیش از سه دهه نیز با سخت ترین تحریمها و فشارها و فتنه های داخلی توانسته است ، مقاوم و قدرتمند جلوه نماید . لذا در میانه فجر پیروزی انقلاب و فجر ظهور مهدوی بیانیه گام دوم انقلاب از سوی رهبر انقلاب صادر شد . تا با تبیین دستاوردها و برکات چله اول خویش افق اینده یعنی گام دوم انقلاب را با راهبردهای هفت گانه مشخص نماید .

گام دوم انقلاب چراغ فروزان جامعه آماده ظهور

ایشان در ادامه چکیده ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرده و چنین گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند ، با مضامین دقیق مجمل گذشته ، حال و اینده و تبیین راهبردهایی برای اینده  انقلاب ؛  در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی می باشد . این بیانیه  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هم اکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. خطاب بیانیه به مردم بوده ، ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابیست، این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده،  که برای اینده انقلاب ؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق» ؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی» ؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » و  »سبک زندگی » در گام دوم انقلاب ،  برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان در برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود . وشهروندان نیز بایستی همواره انرا رصد کرده و مطالبه نمایند.

جهاد تبیین بایستی سرلوحه امور منتظران واقعی مهدوی قرارگیرد ، تا گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت محقق و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدوی گردد!

دکتر هاشمی فشارکی در انتهای سخن خویش گفت : جدال حق و باطل در عصر حاضر در اوج خود قرار دارد . جبهه مهدویت در برابر تمامی نظام باطل استکباری قرار گرفته و در این نبرد دشمنان مهدویت بصورت جنگ ترکیبی وهمه جانبه با استفاده از همه روشها و ابزارها ؛ توسط جریان انحراف و به شیوه تحریف ، بدنبال وارونه نمایی واقعیت های جامعه؛ وترویج سبک غربی ، بدنبال مایوس سازی مردم از نظام وانقلاب می باشند ، لذا مومنین انقلابی نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . این جهاد براساس تکلیف بایستی فراگیر باشد . علیرغم خواسته دشمنان که از وقوع ظهور نگران و مانع تراشند ، شواهد و حوادث پرچمداری سید یمانی ، اتفاقات یمن و بیداری جهانی و تمایل به سمت ایران مهدوی است ولو کره الکفرون و المشرکون و المنافقون فقط قتل نفس زکیه و صیحه اسمانی مانده که بایستی در تحقق  آرمان گام دوم انقلاب در امتداد نهضت مهدویت و تسهیل گر و زمینه ساز ظهور مهدویست بکوشیم ، لذا جهادگران گام دوم انقلاب جز منتظران واقعی و سربازان امام مهدی (عج) هستند. وان شالله در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته و بایستی در حد اعلای توان خویش ، توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را کسب کرده تا بعنوان منتظر واقعی آن حضرت تلقی شویم . ان شالله .

************************

رودِهِن، شهری در شهرستان دماوند از توابع استان تهران است که در ۳۵کیلومتری شرق تهران قرار دارد. و قدمت آن به ۳۰۰ سال پیش می رسد . جمعیت این شهر براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ ایران، ۲۱٬۴۷۷ نفر (۶٬۶۲۷ خانوار) شامل ۱۰٬۸۰۷ مرد و ۱۰٬۶۷۰ زن است. این شهرستان بصورت کوهستانی ونیمه سرسبز بوده و از مناطق بسیار زیبا، خنک و خوش آب و هوا در نزدیکی شهر تهران است .

شهر آبْعَلی، شهری در استان تهران که در بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند قرار دارد. این شهر دارای چند شهرک و روستا می‌باشد؛ و براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ ایران، جمعیت این شهر برابر با ۲٬۷۵۸ نفر (۸۷۵ خانوار) شامل ۱٬۴۴۸ مرد و ۱٬۳۱۰ زن بوده‌است.

شرایط ویژه و اقلیم سرد و کوهستانی منطقه شرق استان تهران، کشاورزی و دامداری در این شهرها را سخت و تا حدی ناممکن کرده است اما باغات میوه و روستاهای سرسبز، اماکن تاریخی و تفریحی از جمله: پل نمیر و حمام نوده با قدمت بیش از ۳۰۰ سال و حمام تجرک، مربوط به دوره صفویه و هتل آبعلی با قدمت بیش از ۹۰ سال و جذابیت‌های منحصر به فرد طبیعی از جمله پیست بین‌المللی آبعلی، کوه زیبای بام محمد، سادات محله و کریتون در فاصله بسیار کوتاه از شهر تهران و با امکان دسترسی بسیار سریع و آسان، زمینه مناسبی برای رشد و توسعه روزافزون شهرهای رودهن و آبعلی و روستاهای اطراف این شهرها فراهم کرده وبصورت مهاجر پذیر در آمده و از نقاط گردشگری ایران می باشد .

پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا سال ۱۳۹۳ , نماز جمعه شهرهای رودهن، بومهن و پردیس در شهر بومهن بصورت مشترک برگزار می‎شد. ولی از ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ براساس تصمیم شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان تهران برای رعایت فاصله شرعی بین رودهن و بومهن نماز جمعه رودهن و ابعلی بصورت مجزا برقرار شده است . وبرپایی نماز جمعه رودهن موجب برکات زیادی برای منطقه شده است .

زیرنویس :

[۱]  «اَللّهُمَّ عَرِّفْنى حُجَّتَكَ، فَاِنَّكَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنى حُجَّتَكَ، ضَلَلْتُ عَنْ دينى»

[۲]  «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة»

[۳]  امام مهدی (عج): (امّا در رویدادهای زمانه، به راویان حدیث ما رجوع کنید. آنان، حجت من بر شمایند و من، حجّت خدا بر آنانم.) «اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فیها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ»

[۴]  «وَاللَّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ»

[۵]   امام کاظم (ع): (خوشا به حال شیعیان ما که در زمان غیبت قائم ما پیرو ما هستند و همچنان بر دوستی ما ثابت و از دشمنان ما بیزارند؛ آنها از ما و ما از آنها هستیم؛ آنها ما را به عنوان امامان خود برگزیده و ما هم آنها را شیعیان خود می دانیم، پس خوشا به حال آنها و باز خوشا به حال آنها؛ به خدا سوگند آنها روز قیامت همنشینان ما خواهند بود.) «طُوبَى لِشِيعَتِنا المُتَمَسّكينَ بِحَبلِنا في غيبةِ قائِمِنا، الثّابِتينَ عَلَى موالاتِنا و البراءَةِ مِن أعدائِنا، أولئِكَ مِنّا وَ نَحنُ مِنهُم، قَد رَضُوا بِنَا أئمةً، و رَضِينَا بِهِم شيعةَ، فَطُوبَى لَهُم، ثمّ طُوَبى لَهُم هُم وَ اللّهِ مَعَنا في دَرَجَتِنا يومَ القيامةِ»

[۶] (انتظار فرج (و گشایش) از جانب خداى بلند مرتبه، برترین عمل امت من است) «افضلُ اعمال امّتى انتظار الفرج من اللّه عزّوجل» و  پیامبر اکرم (ص): (با فضیلت ترین عبادات، انتظار فرج است) «افضل العبادة انتظار الفرج»

[۷]  (پدر و مادر و جانم فدایت شود، می‌خواهم برایت سپر و حصار باشم) «بِأَبِي أَنْتَ وَأُمِّي وَنَفْسِي لَكَ الْوِقاءُ وَالْحِمىٰ»

[۸]  (خدایا مرا، از یاران و مددکاران و دفاع کنندگان از او قرار ده) «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ»