آغاز فرایند مردمی کردن خدمات‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت
آغاز فرایند مردمی کردن خدمات‌رسانی و فعالیت‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به لزوم مردمی شدن خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: در حال حاضر شبکه مددکاران مردمی از خانواده‌های ایثارگران در حال تشکیل است و گروه‌های جهادی و خیرین مردمی نیز راه‌اندازی می‌شوند تا از ظرفیت آنان استفاده شود.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم بزرگداشت و تجلیل از خادمین ایثارگران وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که در سازمان حج و زیارت برگزار شد، ضمن تبریک میلاد حضرت ولی عصر (عج) اظهار داشت: امسال ایام ویژه‌ای از جمله روز شهید و روز جانباز در فاصله نزدیکی به یکدیگر قرار گرفتند که اتفاق مبارکی محسوب می‌شود.

وی افزود: قدرت‌های بزرگ در جهان پرتلاطم امروز مدام در حال اشتباه هستند، اما کشور ما در این جهان پرتلاطم به واسطه وجود، ولی فقیهی فرزانه و حکیم که راهنمای جامعه است با قدرت به پیش می‌رود و آثار عملی این مسئله را به خوبی می‌بینیم.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه خدماتی به ایثارگران را بر عهده دارد و پیگیر این موارد است. آیت‌الله رئیسی نیز روز گذشته اهمیت همراهی تمام دستگاه‌ها با بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور خدمات‌رسانی را یادآور شدند. مشاورین امور ایثارگران وزرا در این مسیر نقش بسیار مهمی دارند و علی‌رغم تمام مشکلات باید این فرایند‌ها را پیگیری کنند.

وی با اشاره به لزوم مردمی شدن خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: در حال حاضر شبکه مددکاران مردمی از خود خانواده‌های ایثار و شهادت تحت یک سازمان هوشمند در حال تشکیل است. همچنین گروه‌های جهادی و خیرین مردمی نیز راه‌اندازی می‌شوند تا از ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده شود. در حوزه فرهنگی نیز قطعاً از ظرفیت تشکل‌ها و گروه‌های مردمی استفاده بیشتری خواهد شد.

قاضی‌زاده هاشمی با تشکر از دستگاه‌های اجرایی که در امر تبدیل وضعیت ایثارگران به خوبی فعال بوده‌اند گفت: وزارتخانه‌هایی مانند نفت، نیرو و شهرداری تهران در این راه به خوبی فعال بوده‌اند و مشاورین امور ایثارگران دستگاه‌هایی که هنوز این قانون را اجرایی نکرده‌اند باید موضوع را پیگیری کنند. این موضوع قانونی است که در هر صورت باید اجرایی شود و چه بهتر که بدون مشکل اجرایی شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: اعمال دشمن را نباید بدون پاسخ گذاشت و از نیرو‌های نظامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت برخورد کوبنده با دشمنان تشکر می‌کنیم.

در پایان این مراسم با حضور معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تعدادی از مشاورین وزرا در امور ایثارگران تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام