سه شاخصه مورد تأکید «محسنی اژه‌ای» برای حل مسائل جانبازان
سه شاخصه مورد تأکید «محسنی اژه‌ای» برای حل مسائل جانبازان

در دیدار با جمعی از جانبازان و ایثارگران سرافراز دوران دفاع مقدس، قاضی‌القضات در رفع مسائل جانبازان توسط مسئولان نکاتی را مطرح کرد.

حجت‌الاسلام‌ «غلامحسین محسنی اژه‌ای» رئیس قوه قضائیه همزمان با اعیاد شعبانیه در دیدار با جمعی از جانبازان سرافراز دستگاه قضائی، با تبریک و تهنیت ولادت باسعادت اسوه استقامت و پایمردی در مبارزه با ظلم و استکبار حضرت امام حسین (ع) و ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) و امام سجاد (ع)، اظهار داشت: مقام و مرتبه شما جانبازان که برای حفظ و دفاع از ارزش‌های اسلامی مجاهدت مخلصانه کرده‌اید، در نزد پروردگار متعال بسیار رفیع و منیع است.

وی در ادامه با یادآوری وظایف همه آحاد مردم بویژه مسئولان در قبال جانبازان، اجر و ثواب خانواده جانبازان را نیز بسیار بالا دانست و گفت: درک مشقت‌ها و سختی‌هایی که شما جانبازان سرافراز و خانواده‌های مکرمتان متحمل می‌شوید برای ما دشوار و بعضاً ناممکن است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه و امور ایثارگران این معاونت دستور داد تا در راستای رفع مسائل و مشکلات جانبازان و ایثارگران شاغل در دستگاه قضائی و خانواده‌های آن‌ها نهایت سعی و تلاش خود را مصروف دارند.

رئیس عدلیه در همین زمینه بابیان اینکه برخی از قوانین ناظر بر امور ایثارگران به‌طور کامل اجرایی نشده است بر سه شاخصه در امر احیای قوانین حمایتی از ایثارگران و جانبازان تأکید کرد و بیان داشت: «گرامیداشت هدف متعالی جانبازان و ایثارگران که همان حفظ و پاسداری از ارزش‌های انقلاب اسلامی است» و «درک شرایط و موقعیت جانبازان عزیز و سرافراز و خانواده‌های مکرم آنها» و همچنین «رفع نیاز‌های این بزرگواران به‌صورت عزتمندانه» شاخصه‌هایی هستند که در رسیدگی به امور جانبازان و ایثارگران دستگاه قضائی باید مدنظر مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد.

حجت‌الاسلام‌ محسنی اژه‌ای به معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه دستور داد تا تمامی تدابیر لازم را برای اجرای کامل «قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران» در دستگاه قضائی به‌کارگیرند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه از جانبازان و ایثارگران و خانواده‌های معظم شهدا که در دستگاه قضائی حضور دارند خواست تا با ارائه کمک‌های فکری و عملیاتی، مجموعه عدلیه را در امر «صیانت و ارتقا نیروی انسانی به‌عنوان مهم‌ترین سرمایه دستگاه قضا» و همچنین «گزینش، جذب و ارتقا نیرو‌های متدین و ولایتمدار که در تراز قضای اسلامی در گام دوم انقلاب هستند»، یاری دهند.

رئیس عدلیه در ادامه بابیان اینکه ما در دستگاه قضائی قائل به عدم تبعیض و رفع تبعیض‌ها در کلیه امور و سطوح هستیم، گفت: شما جانبازان و ایثارگران سرافراز به‌عنوان نماد‌های مقاومت و پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب اسلامی باید به ما در جهت رفع تبعیض‌ها در جامعه و قوه قضائیه یاری رسانید.

وی صیانت از مجموعه عدلیه و نیروی انسانی شاغل در دستگاه قضا را در زمره اولویت‌ها دانست و بیان داشت: جانبازان و ایثارگران عزیز و سرافراز ما می‌توانند با ارائه نقطه‌نظرات و نقد‌های سازنده خود، ما را در راستای صیانت از مجموعه قضائی کشور یاری رسانند.

رئیس قوه قضائیه افزایش رضایتمندی میان مردم و مراجعه‌کنندگان به دستگاه قضائی را از دیگر موضوعات حائز اهمیت دانست و گفت: تضییقات و کمبود‌هایی که دستگاه قضائی در زمینه‌هایی نظیر بودجه و نیروی انسانی دارد نباید در مسیر خدمت‌رسانی حداکثری به مردم و مراجعه‌کنندگان مانع ایجاد کند و ضروری است با اتخاذ راهکار‌هایی علی‌رغم کمبود امکانات، خدمت‌رسانی قضائی گسترده‌تری به مردم ارائه دهیم و در این زمینه نیز جانبازان و ایثارگران با مشورت‌ها و کمک‌های فکری و عملیاتی خود می‌توانند ما را یاری دهند.

رئیس دستگاه قضا در پایان بابیان اینکه با توجه به‌ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امکان ملاقات با همه جانبازان و ایثارگران سرافراز قوه قضائیه فراهم نبود به مسئولان امور ایثارگران دستور داد تا ضمن دسته‌بندی جانبازان عزیز دستگاه قضائی، مقدمات دیدار‌های مستمر رئیس عدلیه با تمامی آن‌ها را در نوبت‌های مختلف در طول سال فراهم کنند.

انتهای پیام/