ارائه خدمات در سطح بین‌المللی به جانبازان شیمیایی در بیمارستان ساسان/ آغاز ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی برای ایثارگران
ارائه خدمات در سطح بین‌المللی به جانبازان شیمیایی در بیمارستان ساسان/ آغاز ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی برای ایثارگران

توکلی در نشست خبری که به منظور ارائه گزارش پیرامون خدمات ارائه شده به جانبازان و ایثارگران در سالن جلسات حوزه ریاست بیمارستان ساسان برگزار شد از آغاز ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی برای ایثارگران خبر داد.

دکتر علیرضا توکلی مهرجردی رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان با اشاره به تاریخچه این بیمارستان اظهار داشت: این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ به صورت خودگردان و تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران اداره می‌شود و ۷۸ درصد مراجعه‌کنندگان را جامعه ایثارگری تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس مجروحان جنگی بسیاری به این بیمارستان مراجعه می‌کردند، افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت خدمت رسانی به جانبازان و ایثارگران، سیاست‌های کلان بیمارستان بر همین اساس دنبال می‌شود و سعی می‌شود که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب میزان رضایتمندی به جامعه ایثارگری به بالاترین سطح برسد.

توکلی مهرجردی با اشاره به خدمات ارائه شده این بیمارستان به بیماران کووید ۱۹ از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون گفت: حدود ۳۸۰ هزار نفر از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۸ مشکوک به کووید به این بیمارستان مراجعه کردند که ۱۶۰ هزار نفر به صورت سرپایی درمان شدند. چهار هزار و ۴۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید در این بیمارستان بستری شدند که از این تعداد ۴۰۷ نفر فوت کرده‌اند که نسبت به آمار کشوری حاکی از شرایط مطلوب‌تری در زمینه ارائه خدمات به بیماران کووید بوده است.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ساسان با بیان اینکه این بیمارستان سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران را دنبال می‌کند، گفت: با حضور دکتر قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران برنامه راهبردی بر اساس فرآیند استاندارد تنظیم شد و برای همین کارگروهی تشکیل شد تا اهداف بنیاد را برای خدمت‌رسانی به جانبازان دنبال کند. با توجه به اینکه جانبازان ما به سن سالمندی رسیده‌اند و عوارض و بیماری‌های آن‌ها با افزایش سن تشدید شده است بحث طراحی مراکز جامع توانبخشی برای ایثارگران طبق شاخص‌های بنیاد مطرح شده است.

توکلی مهرجردی از ساخت بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی برای ایثارگران خبر داد و گفت: زمین این بیمارستان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران خریداری شده است و این مرکز در زمینه درمان نازایی و جراحی اعصاب پیشرفته است و در سال ۱۴۰۱ اجرای این پروژه آغاز می‌شود.

رئیس شرکت سهامی خاص پزشکی ساسانیان در خصوص فعالیت‌های این بیمارستان برای جانبازان شیمیایی با اشاره به فعالیت‌های کلینیک تخصصی ویژه جانبازان شیمیایی این بیمارستان و خدماتی که به جانبازان ارائه می‌شود، گفت: جانبازان شیمیایی نیاز به درمان‌های ویژه دارند. چند سال گذشته بیماران شیمیایی ما به کشور آلمان اعزام می‌شدند، اما در سال‌های اخیر خدمات قابل قبول و در سطح بین‌المللی و مشابه کشور‌های اروپایی به جانبازان شیمیایی ارائه می‌شود.

انتهای پیام