وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید در تمامی سطوح به‌طور کامل تبیین شود
وقایع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس باید در تمامی سطوح به‌طور کامل تبیین شود

سرلشکر باقری گفت: تلاش دشمنان برای وارونه جلوه دادن حقایق بزرگ مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ایجاب می‌کند که در همه سطوح کار تبیینی و تشریحی کامل صورت گیرد تا واقعیات آن‌گونه که بوده، بیان شود و برای نسل‌های آتی باقی بماند.

سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عصر امروز (شنبه) در دومین جلسه هیأت‌ امنای پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اظهار داشت: این پژوهشگاه مأموریت و مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: انجام کار علمی و پژوهش‌های بنیادین و راهبردی در خصوص موضوعات فوق‌العاده مهمی مانند دفاع مقدس، تأمین امنیت کشور به صورت مسلحانه و غیرمسلحانه و جبهه مقاومت، مسئولیت اصلی این پژوهشگاه است و در کنار این موارد، تدوین دایرةالمعارف مرتبط با همین حوزه‌ها بر عهده این پژوهشگاه گذاشته شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تلاش دشمنان برای تحریف واقعیت‌ها و وارونه جلوه دادن حقایق بزرگ مرتبط با انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و یکایک برکات این انقلاب ایجاب می‌کند که در همه سطوح کار تبیینی و تشریحی کامل صورت گیرد تا واقعیات آن‌گونه که بوده، بیان شود تا برای نسل‌های آتی باقی بماند.

سردار باقری اضافه کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر «جهاد تبیین» در روز‌های اخیر تأکید مجددی است بر اینکه مسئولیت این پژوهشگاه، سنگین و حائز اهمیت است.

وی گفت: این پژوهشگاه گذشته‌ای طولانی دارد، اما در دوره اخیر با تلاش سردار صفوی و همکارانش و همه نیرو‌های مسلح کارها رشد قابل توجهی یافته و پروژه‌های تحقیقی ارزشمندی به نتیجه رسیده و یا در حال انجام است که امیدواریم از نتایج آن مراکز آموزشی و نشر فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جبهه مقاومت و مأموریت‌های دیگر نیرو‌های مسلح از برکات این پژوهشگاه بهره‌مند شوند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: در این جلسه، مسیر یک سال آینده‌ی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس تدوین و نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/