«دفاع مقدس»، الگویی جامع برای نظم نوین جهانی
«دفاع مقدس»، الگویی جامع برای نظم نوین جهانی

دفاع مقدس به عنوان یکی از درخشان‌ترین مقاطع تاریخ ایران، می‌تواند الگویی نوین و بدیع برای ارائه به جهان باشد تا با شکست سیطره ابرقدرت‌ها، راهی جدید را برای سعادت ملت‌ها نشان دهد.
یادداشت/ حامد افروغ

با پیروزی انقلاب اسلامی و بریدن دست اجانب از دخالت در سرنوشت ملت ایران، به اذعان اغلب آینده پژوهان و تحلیل‌گران، اتفاق بزرگی در جهان رقم خورد، که آغازی بر پایان هژمونی غرب برای سیطره بر جهان بود.

انقلاب اسلامی با تکیه بر مبانی دینی و استقلال‌طلبی و آزادی‌خواهی، توانست رژیمی را که نماد وابستگی به ابرقدرت‌ها و نوچگی برای آنها بود را سرنگون سازد و راه جدیدی برای تضمین آینده ملت‌ها و تسلط آنها بر سرنوشت‌شان ارائه دهد.

از پس انقلاب شکوهمند اسلامی، با وقوع جنگ تحمیلی، پژواک صدای این انقلاب با طنین قوی‌تری در جهان منتشر شد تا دل‌های بسیاری به سمت ایران و وقایع آن معطوف شود. وقایعی که فطرت‌ها را تلنگر می‌زد تا ملت‌ها بتوانند برای مبارزه با استکبار جرات پیدا کنند. جراتی که امروز نهیب آن پایه‌های ظلم و ستم را در جای جای جهان به لرزه درآورده و آموخته که می‌توان علیه ظلم یک‌صدا و یک‌دل شد.

امروز نیز با توجه به وقایعی که در جهان در حال وقوع است و بعضا قدرت‌ها برای حفظ مستعمرات خود که به شکل نوین اداره می‌شوند، به جان هم افتاده‌اند، دفاع مقدس و مبانی انقلاب اسلامی می‌توانند به عنوان الگویی کارآمد و قوی برای پیاده‌سازی سبک جدید حیات بشر معرفی شوند؛ سبکی که در آن آزادی و استقلال همه بشر محترم شمرده شده و حق مبانی عمل و اقدام خواهد بود.

ایران اسلامی علی‌رغم همه تهدیدها و ناجوانمردی های جهان غرب و شرق در برهه‌های مختلف با تکیه بر ایمان و مردم خویش، توانست با اقتدار در برابر همه دسیسه‌ها بایستد و با هر سختی که شده آینده خود را تضمین کند، از این‌رو ابرقدرت‌ها هم می‌دانند که ایران امروز دیگر متفاوت از گذشته است چرا که قدرت ایمان و اعتماد به نفس ملت ایران از آنها کوهی سترگ و با عظمت ساخته که با بادها و طوفان‌های آنها متزلزل نمی‌شود.

دیگر ملت‌ها نیز راهی جز اتکاء به نفس و ایستادگی در برابر قدرت‌ها ندارند و الا تا ابد باید طوق بردگی و بندگی قدرت‌ها را به گردن بیاوزیند و در حسرت آزادی و آزادگی خود بمانند. لذا معرفی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به جهان، یکی از راه‌های تشریک مساعی ملت‌ها برای ایجاد وحدت رویه جهت مقابله با استکبار است.

انتهای پیام