بدعت ۱۴ اسفند ، ریشه فتنه های بعدی!
بدعت ۱۴ اسفند ، ریشه فتنه های بعدی!

سخنرانی ساختار شکنانه بنی‌صدر، در دانشگاه تهران و ایجاد درگیری‌ها و شعارهای تند و حرمت شکنی در ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ ؛ سبب ایجاد تنش در کشور جنگ زده شد.
*
دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه ۵۹۸، سید جواد هاشمی فشارکی: در این نوشتار بصورت اجمالی فتنه های ۱۳۵۹ بنی صدر ، ۱۳۷۸ خاتمی ، ۱۳۸۸ موسوی ، ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ روحانی تشریح شده است.

یکم : حوادث ۱۴ اسفند ۱۳۵۹

سخنرانی ساختار شکنانه ابوالحسن بنی‌صدر، رئیس‌جمهوری وقت در دانشگاه تهران و ایجاد درگیریهای ساختگی وشعارهای تند و حرمت شکنی در ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ ؛ سبب ایجاد تنش در کشور جنگ زده شد.

بدعت 14 اسفند ، ریشه فتنه های بعدی!بدعت 14 اسفند ، ریشه فتنه های بعدی!

راهپیمایی طلاب، بستن بازارهای قم و کاشان برای اعتراض به بنی‌صدر؛ موضع گیری های صنوف مختلف و نهایتا اعلام نتیجه بررسی هیئت رسیدگی به رویدادهای ۱۴ اسفند که قانون‌شکنی بنی‌صدر را علت اتفاقات ۱۴ اسفند دانست. و امام خمینی نیز در سخنرانی در تاریخ ۶ خرداد ۱۳۶۰بیان میدارند : ” قانون معین شده‌است. نمی‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد.”

بدعت 14 اسفند ، ریشه فتنه های بعدی!

وی با منافقین نفوذکرده در دفتر ریاست جمهوری ،با بهره گیری از اهرم های مختلف، و ایجاد انشقاق در صفوف مردم ومعطوف کردن کشور از مساله اصلی (جنگ تحمیلی ) به سمت مسایل داخلی و بهره گیریهای سیاسی و یک حرکت سازمان یافته و از پیش طراحی شده علیه انقلاب اسلامی ایران بود. که نهایتا چهار ماه بعد با رای عدم کفایت سیاسی بنی صدر توسط مجلس ؛ وی و رجوی زنانه فرار میکنند و طرح دشمنان شکست می خورد.

دوم ، فتنه ۱۳۷۸ :

بدنبال انتخاب محمد خاتمی بعنوان رییس جمهور در ۱۳۷۶ و میدان دادن وی به گروهک های سیاسی و فضای ساختار شکنانه روزنامه سلام و بسته شدن آن ؛ تجمع در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ در خوابگاه کوی دانشگاه تهران و سپس تظاهراتی که منجر به درگیری هایی که منشا هدایت آن گروههای دوم خردادی و طرفداران رییس دولت اصلاحات بود ؛ که منجر به اشوب و حمله به مراکز حساس میشود و نهایتا با راهپیمایی مردم در ۲۳ تیر این فتنه خاموش میشود.

سوم ؛ فتنه سنگین ۱۳۸۸ :

فتنه ۸۸ به بهانه اعتراض به نتایج انتخابات و با رمز تقلب در پیش از اعلام نتایج ازسوی میرحسین موسوی و کروبی و….. آغاز گردید و با فریب احساسات برخی از مردم سبب اعتراضات خیابانی و سپس خسارت گسترده به مراکز عمومی ومردمی و اشوبهای وسیع گردید . فتنه ای که سران آن تسلیم رای مردم و قانون نگردیدند و محارب و باغی نظام اسلامی شدند وبه حصر خانگی و خرید عذاب اخوی رسیدند.

این فتنه هشت ماهه ؛ نتیجه طراحى و برنامه ‏ریزى بسیار پیچیده سرویس‏هاى اطلاعاتى و دشمنان ایران ودر راس آن آمریکا تحت عنوان انقلاب مخملین با همراهی برخی غافلان و منحرفان بود. رهبر معظم انقلاب اسلامى فرمودند: «من بارها گفته ‏ام طراح و نقشه‏ کش و مدیر صحنه در بیرون از این مرزها بوده و هست، در داخل نیز با آن‏ها همکارى کردند، برخى دانسته و برخى ندانسته.» . این فتنه با راهپیمایی سراسری مردم انقلابی در ۹ دی ، سبب پایان تعطیلی و خسارت هشت ماهه کشور شد.

چهارم ، فتنه ۱۳۹۶ :

اعتراضاتی که از ۷ دی ۱۳۹۶ از مشهد و شهرهای دیگر به بهانه گرانی های چند برابری ( که بعلت سو مدیریت دولت روحانی حاصل شده بود ) آغاز شد. و سپس با هدایت سفارت خانه های غربی و همراهی گروهکهای سیاسی ورشکسته و میدان داری اشرار ، تبدیل به اشوب های خیابانی و خسارات زیادی برکشور گردید.

پنجم ، فتنه ۱۳۹۸ :

پس از افزایش ۲۰۰ درصدی یکباره قیمت بنزین توسط دولت دوازدهم ؛ در ۲۴ آبان ۱۳۹۸ اعتراضات مردمی اغاز ولی بلافاصله افراد فرصت طلب ، با هدایت گروههای معاند انرا به اشوب و درگیری و خسارت سنگین مبدل کردند . درحالیکه نهادهایی پیش از آن با این افزایش ناگهانی مخالفت کرده و هشدارهایی داده بودند ولی دولت دوازدهم بی توجهی کرد و بلکه اقای روحانی با خنده تمسخر امیز و خلاف واقع اعلام میکند ؛ خودم هم صبح جمعه متوجه شدم . علی ایحال با مدیریت نهادهای انقلابی بر مدیریت توزیع سوخت ؛ بسرعت این بحران کنترل میشود ، ولی زخم آن برجای می ماند.

سخن پایانی

فتنه ای که در ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ توسط بنی صدر و با میدان داری علنی سازمان منافقین با کشیدن برخی از مردم در تقابل با حکومت مردمی ایجاد کرد ، سبب رشد و نمو و بازپروری فتنه های بعدی با هدایت منافقین نقاب دار در به تقابل کشاندن برخی از مردم علیه نظام گردید.

فتنه ۱۴ اسفند ۱۳۵۹ ، بدعتی برای ایجاد فتنه ها و حوادث سالهای ۱۳۷۸ و ۱۳۸۸ و ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ شد وبعبارتی ریشه اینان در این بدعت طغیان علیه نظام اسلامی می باشد.

سران آن فتنه های مذکور ، افراد نفوذی در ارکان بالای دولت قرار داشته و در تلاش برای تحمیل خواسته های نامشروع خود بر نظام با تکیه بر فریب افکار عمومی بوده است .

کودتای رنگین (انقلاب رنگین یا مخملی ) در سال ۱۳۷۵ و ۱۳۷۸ (۱۹۹۷ و ۲۰۰۰)، در دومرحله در صربستان ، در سال ۱۳۸۳ (۲۰۰۳)در گرجستان ، در ۳ اسفند۱۳۹۲ (۲۰۰۴)در اوکراین ، در سال ۱۳۹۳ (۲۰۰۵)در قرقیزستان ؛ که همگی با اشوبهای خیابانی علیه دولت مستقر ، دولت طرفدار غرب روی کارآمد . در ایران نیز در چند مدل پیاده شد.

در تمامی فتنه های سالهای مذکور با هوشیاری رهبر امت و بصیرت و به صحنه امدن امت خنثی شدند ، والا سرنوشت کشور را به وضع خطرناکی همانند امروز اوکراین می کشاند.

با توجه به عدم خشک شدن ریشه های این موضوع درجامعه و تلاش دشمنان خارجی ؛ احتمال چنین حوادثی در آینده نیز محتمل است و بایستی تدابیر لازم پیش بینی شود ؛ تا قبل از شکل گیری خنثی شود.

جهاد تبیین یکی از تکالیف عینی مهم و ضروری همه آحاد جامعه است؛ تا با بیان و نشر مطالب صحیح ، مانع از عملیات روانی دشمن در قلب حقایق و فریب افکار عمومی و زمینه همراه سازی در فتنه های بعدی گردد.