زنجیره تولیدات آثار هنری ایثار و شهادت باید مدیریت شود
زنجیره تولیدات آثار هنری ایثار و شهادت باید مدیریت شود

قاضی‌زاده هاشمی گفت: زنجیره تولیدات آثار هنری ایثار و شهادت باید مدیریت شود تا بتواند اثرگذاری اجتماعی مدنظر را داشته باشد.

«سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی «کتاب ایثار و شهادت» با عنوان «سرخ نگاران» که در تالار وحدت برگزار شد، اظهار داشت: امروز در حوزه کتاب از آثار برگزیده تجلیل می‌کنیم و امیدواریم هر ساله این جشنواره‌ها با ارتقای کمی و کیفی موجب ترویج کتابخوانی شوند و بتوانیم شاخص‌های کتابخوانی را ارتقا بخشیم.

وی با بیان اینکه تعداد کتاب‌های ارزنده باید افزایش یابد، گفت: جشنواره‌ها راهنما و هدایتگر آثار وزین هستند و می‌توانند جریان فرهنگی ایجاد کنند.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: از سال ۴۲ یعنی آغاز مبارزات انقلاب اسلامی یعنی ۶۰ سال، محتوای زیادی تولید شده است، زیرا اصالت انقلاب ما فرهنگی بود و شاید اندکی از این محتوا مورد بحث و بررسی قرار گرفته باشد بنابراین هرچه تولیدات در این زمینه بیشتر باشد، توفیق بیشتری حاصل می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در حوزه ایثار و شهادت حدود ۱۰ درصد از تولیدات توسط موسسات مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه شده و خرسندیم تا همه شخصیت‌های فرهنگی و هنری، خود را متعهد و مسئول بدانند و در این حوزه قلم بزنند تا آثار فاخری در این حوزه به جای گذاشته شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: کتاب یک تولید فرهنگی بین نسلی است و ارتباط گذشته و آینده را برقرار می‌کند و چه بسیار نویسندگان و مفاخر ادبی و هنری که ما از آثار آنان عظمت اندیشه آن‌ها و حوادث تاریخی و فلسفه زندگی را دریافت می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته غیر از توجه به کتاب باید رقبای کتاب و تولیدات و آثار فرهنگی دیگر نیز مبتنی بر شرایط روز مورد توجه قرار گیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: آثار برگزیده حوزه ایثار و شهادت باید در قالب‌های مختلف انیمیشن، تئاتر، عروسک، نقاشی و سایر فرآورده‌های هنری تبدیل شود تا ماندگاری بیشتری داشته باشد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» با حضور سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سردار کارگر رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و یوسفعلی شکری نماینده، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و یاسر احمدوند معاون فرهنگی وزیر ارشاد در تالار وحدت برگزار شد.

در این مراسم از برگزیدگان جشنواره تقدیر و کتاب «دلنوشته‌های فاطیما» با حضور مادر شهید والامقام علیرضا صدیق رونمایی شد.

انتهای پیام