انتشار نخستین جلد دایرةالمعارف دفاع مقدس در آینده نزدیک/ ایران می‌تواند یکی از قدرت‌های برتر آسیا شود
انتشار نخستین جلد دایرةالمعارف دفاع مقدس در آینده نزدیک/ ایران می‌تواند یکی از قدرت‌های برتر آسیا شود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: ایران با پیوستن به پیمان شانگهای می‌تواند جزو یکی از قدرت‌های برتر آسیا شود.

سردار سرلشکر پاسدار «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، صبح امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از دستاورد‌های علمی پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید حاج قاسم سلیمانی که در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: اسفند، ماهی است که در آن دو عملیات بزرگ «خیبر» و «بدر» انجام شد و رزمندگان اسلام تا دجله و فرات پیش رفتند و توانستند جزایر مجنون را تصرف کنند؛ البته در این رابطه سردارانی چون باکری، خرازی و همت هم به شهادت رسیدند.

وی افزود: تا سال ۲۰۵۰ جمعیت جهان به بیش از ۹ میلیارد نفر خواهد رسید و دین اسلام دین اول جهان به لحاظ تعداد جمعیت خواهد شد و مسیحیت و بعد هم دین بودایی‌ در رتبه دوم و سوم خواهند بود؛ البته با وجود این، حاکمان لائیک هستند و تا سال مورد اشاره کشور‌های آسیا قدرت برتر خواهند بود.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس اضافه کرد: ایران با پیوستن به پیمان شانگهای می‌تواند جزو یکی از قدرت‌های برتر آسیا شود؛ لذا امیدواریم با هوشمندی مسئولان از وضعیت فعلی به وضعیت مطلوب برسیم.

سردار صفوی در ادامه گفت: در این پژوهشگاه بالاترین سطح پژوهشی در رابطه با پنج حوزه فعالیتی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس را بر عهده داریم؛ از سوی دیگر، پژوهش‌های این پژوهشگاه کاربردی است؛ یعنی انجام پژوهش‌ها دارای کارفرما از نیرو‌های مسلح است و البته کار موازی با سایر پژوهشگاه‌ها هم انجام نمی‌دهیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه آثار پژوهشی این پژوهشگاه به زبان‌های زنده دنیا ترجمه خواهد شد، عنوان کرد: این پژوهشگاه تاکنون ۵۸ پژوهش علمی و کاربردی توسط ۱۹ گروه پژوهشی در چهار پژوهشکده امنیت داخلی، جنگ‌های نامنظم، دفاع مقدس، جبهه مقاومت و دایرةالمعارف دفاع مقدس انجام داده است؛ از سوی دیگر بیش از ۴۰ توافق‌نامه پژوهشی نیز با مراکز کشوری و لشکری دارد و تا سال آینده هم یک جلد از دایرةالمعارف دفاع مقدس را منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام