ارادت مریدگونه سردار سلیمانی به یک شهید/ روایت سردار سلیمانی از عرفان شهید یوسف‌الهی
ارادت مریدگونه سردار سلیمانی به یک شهید/ روایت سردار سلیمانی از عرفان شهید یوسف‌الهی

شهید حسین یوسف‌الهی از جمله رزمندگان لشکر ۴۱ ثارالله (ع) کرمان بود که به واسطه روح ملکوتی و عرفانی که داشت، مورد علاقه و ارادت شهید قاسم سلیمانی بود.

ارتباط حاج قاسم با شهید «حسین یوسف الهی» به دوران دفاع مقدس و در لشکر ۴۱ ثارالله باز می‌گردد. علاقه حاج قاسم به این شهید به خصوصیات و ویژگی‌های او برمی‌گشت، حسین عارفی بود که یک شبه ره صد ساله را طی کرد و در مقامی جایگاه گرفت که عرفا و سالکان راه حق می‎بایست سال‌ها برای رسیدن به مقصود آن را طی کنند. انس و الفت حاج قاسم به او بعد از شهادت نیز ادامه داشت و تا جایی بود که به خصوص شب‌ها با حضور در گلزار شهدا در کنار مزار شهید یوسف الهی زیارت عاشورا می‌خواند و در وصیتنامه‌اش قید کرده بود که او را در کنار شهید یوسف الهی دفن کنند.

علاقه سردار سلیمانی به یک شهید/ روایت سردار سلیمانی از عرفان حسین یوسف اللهی

شهید عارف «محمدحسین یوسف الهی» در اسفند ۱۳۳۹ در شهر کرمان به دنیا آمد. پدر حسین فرهنگی و مادر بزرگوارش خانه‌دار بود. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و راهنمایی، در دبیرستان شریعتی در رشته تجربی مشغول تحصیل شد.

در روز‌های انقلاب، محمدحسین حضوری فعال داشت و با شروع جنگ عراق علیه ایران، به عنوان نیروی داوطلب بسیجی به جبهه‌های نبرد شتافت.

وی در واحد اطلاعات و عملیات لشکر ۴۱ ثارالله مشغول فعالیت شد و بعد‌ها به عنوان جانشین واحد انتخاب شد. در طول جنگ، پنج نوبت در مناطق شلمچه، جزایر مجنون، میمک، اروندکنار، قبل از عملیات و حین عملیات والفجر ۸ مجروح شد. سرانجام بعد از عملیات والفجر ۸ به دلیل مصدومیت ناشی از بمباران شیمیایی در بهمن ۱۳۶۴ در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران به لقاء الله پیوست.

سخن ماندگار او که بر سنگ قبرش حک شده، مؤید روح بلند و وارسته اوست، «اجر جهاد، شهادت است و من خیال ندارم از راهی که انتخاب کرده و می‌روم برای خود مظاهر مادی دنیای فانی را تدارک ببینم.»