شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند
شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران گفت: مسیر انقلاب اسلامی ایران روشن بوده و آینده درخشانی در انتظار ملت ایران است، شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند و این اقتدار در فعالیت‌های مختلف تبلور پیدا می‌کند.

عبدالله مرتضوی صبح چهارشنبه در یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز شهرستان ملارد که در سالن همایش‌های آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای راه حقیقت، گفت: بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور داریم که در برهه‌های حساس و سرنوشت‌ساز کشور نقش‌آفرینی کردند و حماسه آفریدند. هشت سال دفاع مقدس بیشترین حماسه از این دانش‌آموزان را به تصویر کشید و این مراسم یادآور این بزرگمردان کوچک است.
وی بابیان اینکه سرداران دفاع مقدس، همان نوجوانان و گهواره‌نشینان دوران انقلاب مردم ایران بودند، افزود: بیشتر مبارزات علیه رژیم ستم‌شاهی را دانش‌آموزان در سال‌های ۵۶ و ۵۷ با شرکت در تظاهرات، تجمعات و همایش‌ها انجام دادند که بیشتر این دانش‌آموزان را دبیرستانی‌ها و دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی تشکیل می‌دادند، این دلاوری‌ها ادامه داشت تا به دوران جنگ تحمیلی رسید و این بزرگمردان کوچک از ایثار و شجاعت و شهادت دست برنداشتند و عرصه را برای تاختن دشمن تنگ کردند و پا به پای سرداران و فرماندهان جنگیدند تا خاک وطن را حفظ کنند.
مرتضوی تصریح کرد: انسان خلیفه خدا بر روی زمین است اما وقتی صحبت از شهید و شهادت می‌شود، خداوند متعال خود را خلیفه و جانشین شهدا در خانواده‌های آن‌ها معرفی می‌کند و این نشان‌دهنده مقام و جایگاه رفیعی است که خداوند برای شهدا قائل است و در قرآن کریم بسیار بر احترام و ارج‌نهادن به خانواده آن‌ها و عدم بی‌توجهی به آن‌ها تأکید کرده است.
وی افزود: در هر موضوعی که دشمنان به ما حمله می‌کنند، متوجه می‌شویم که مسیر را درست رفته‌ایم، اگر مسیر شهدای ما را هدف می‌گیرند، یعنی راه حقیقی و درست است و باید آن را ادامه داد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران خاطرنشان کرد: ما مدعی نیستیم که مشکلی در کشور وجود ندارد، اما مسیر انقلاب اسلامی ایران روشن بوده و آینده درخشانی در انتظار ملت ایران است، شهدا مظهر اقتدار ایران اسلامی هستند و این اقتدار در فعالیت‌های مختلف تبلور پیدا می‌کند.
در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدای فرهنگی و همچنین از دانش‌آموزان برتر در عرصه‌های علمی و فرهنگی تجلیل شد.
انتهای پیام/