حمید یک فرمانده لایق بود
حمید یک فرمانده لایق بود

شهید حمید باکری از دید شهید حاج ابراهیم همت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) یک فرمانده لایق در حد فرمانده لشکر‌های بسیار مهم بود.

، ششم اسفندماه سالروز شهادت «حمید باکری» از فرماندهان دوران دفاع مقدس و برادر سردار شهید «مهدی باکری» است.

یکی از جملات زیبایی که از حمید باکری به یادگار مانده توصیفی بود که شهید حاج ابراهیم همت بعد از شنیدن خبر شهادت حمید گفت: «حمید یک فرمانده لایق در حد فرمانده لشکر‌های بسیار مهم بود»

حمید باکری در اول سال ۱۳۳۴ در شهرستان ارومیه به دنیا آمد . وی در تاریخ ششم اسفند ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در اثر اصابت آرپی‌جی به شهادت رسید و پیکر پاک او جاودانه شد و هرگز به میهن بازنگشت.

در ادامه مروری داریم به بخشی از سخنان فراموش نشدنی شهید حمید باکری جانشین فرماندهی لشکر ۳۱ عاشورا که از سالهای پس از جنگ و جایگاه و موقعیت رزمندگان پیش بینی کرده است: « دعا کنید که خداوند شهادت را نصیب شما کند در غیر این صورت زمانی فرامی‌رسد که جنگ تمام می‌شود و رزمندگان امروز سه دسته می‌شوند: دسته‌ای که به مخالفت با گذشته خود برمی‌خیزند. دوم دسته‌ای راه بی‌تفاوتی برمی‌گزینند و در زندگی مادی غرق می‌شوند و همه چیز را فراموش می‌کنند.دسته سوم به گذشته خود وفادار می‌مانند و احساس مسوولیت می‌کنند که از شدت مصائب و غصه‌ها دق خواهند کرد.

پس از خداوند بخواهید که با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید چون عاقبت دو دسته اول ختم به خیر نخواهد شد و جزو دسته سوم ماندن بسیار سخت و دشوار خواهد بود.»

انتهای پیام/