حس و حال ملکوتی حجت‌الاسلام حسینی قبل از اعزام به حج و شهادت در مراسم برائت
حس و حال ملکوتی حجت‌الاسلام حسینی قبل از اعزام به حج و شهادت در مراسم برائت

شهید حجت‌الاسلام حاج سید جعفر حسینی از شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶ بود که در جریان مراسم برائت از مشرکین در عربستان توسط عمال سعودی به شهادت رسید.

سید رضا حسینی فرزند شهید حجه الاسلام حاج سید جعفر حسینی از شهدای حج خونین سال ۱۳۶۶ در گفت‌وگو با گروه «دوستان شهدایی» به بیان زندگینامه و ویژگی‌هایی از پدر شهیدش پرداخت و اظهار داشت: پدرم سال ۱۳۲۲ در مشهد مقدس هستند، پدر بزرگم نیز دروس حوزوی خوانده بود و لذا پدر در خانواده‌ای مذهبی رشد یافت و از کودکی با پدرش دروس حوزوی را شروع کرد و بعد‌ها تا مرحله خارج فقه پیش رفت. همزمان با شروع مبارزات انقلاب اسلامی در مبارزات علیه رژیم پهلوی شرکت داشت و سخنرانی‌های ایشان در روشنگری و بیان مسائل سیاسی روز و تبیین انقلاب انجام می‌گرفت.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب همزمان با شروع جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و همانند سایر رزمندگان با احساس تکلیفی که داشت و همچنین آرزوی شهادت پا در میدان‌های جهاد نهاد.

حسینی با ذکر ویژگی‌های اخلاقی پدرش بیان کرد: صبور، مهربان و خانواده دوست بود. با توجه به اینکه پنج سال بیشتر نداشتم، اما این رفتار زیبا و پر از مهر و محبت را فراموش نمی‌کنم. همه خانواده خاطرات شیرینی با ایشان داشتند از جمله کوهپیمایی و تفریح. به ورزش و شادابی روح بسیار اهمیت می‌داد و این خاطره را همیشه به یاد دارم که بعد از کوهپیمایی حتما باید برای بچه‌ها بستنی می‌خرید.

فرزند شهید حج خونین بیان کرد: پدر چندین بار به عنوان روحانی کاروان به حج اعزام شده بود، اما آن سال به عنوان زائر رفت. مادر هم قصد همراهی داشت، اما از آنجایی که به او الهام شده بود زیارتش ختم به شهادت می‌شود از مادر خواسته بود که همراه او به سفر حج نرود. مادر خودش این خاطره را تعریف کرد که اصرارش برای همراهی با پدر بی فایده بود.

وی به ماجرای شهادت پدر اشاره کرد و گفت: پدر به عربستان رفت و نهم مرداد ۱۳۶۶ در جریان حج تمتع در مراسم برائت از مشرکین که در آن سال‌ها به دستور حضرت امام خمینی (ره) با راهپیمایی حجاج و برگزاری مراسمی پرشور انجام می‌شد با هجوم و حمله پلیس عربستان و به خاک و خون کشیده شدن حجاج به شهادت رسید. بعد از این واقعه امام خمینی (ره) جمله تاریخی فرمودند که ما چنانچه روزی از صدام بگذریم از آل سعودهیچوقت نخواهیم گذشت. چون بی نهایت حجاج مظلومانه با حالت احرام به شهادت رسیدند.

حسینی در ادامه به روز‌های نبود پدر و پذیرش شهادت او اشاره کرد و افزود: ما هرچند حضور فیزیکی پدر را از دست دادیم، اما قطعا شهیدان زنده اند و خداوند هم در قرآن فرموده که شهدا زنده اند و در نزد خداوند از رزق و روزی بهره مندند. بنده و تمام خانواده با تمام وجود حس کردیم که در بسیاری از مسائل و مشکلات با توجه و توسل به شهید عزیز راه حل آن به طور شگفت آوری پیدا شده و به نحو احسن آنطور که گمان نمی‌کردیم به سرانجام مطلوبی ختم شده است. دلتنگی‌های خانواده حقیقتا با یاد پدر شهیدان و با مراسم یادبود آن عزیز منجر به شعف و صفای باطن شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: هدف پدر هدف مقدس و والا و معامله بسیار ارزشمندی بوده است که با تقدیم جان در راه خدا و کنار خانه خدا این احساس را به خانواده هم داده، راهی که شهید عزیزمان انتخاب کرده همان راه سعادت، نیک‌بختی، رستگاری و در نهایت رضایت خداوند متعال است.

فرزند شهید حج خونین به نقش مادر در تربیت فرزندان پس از شهادت پدر اشاره کرد و گفت: مادرم حقیقتا هم پدر بود و هم مادر. در این سالیان دراز بعد از شهادت پدر با کاستی‌های ما ساخت و از نواقص ما چشم پوشی کرد.

انتهای پیام/