»اسلام شهر» اسما و عملا قابلیت الگوی شهر اسلامی در گام دوم انقلاب را براساس »تـوصیه هفتم رهبر انقلاب مبنی سبک زندگی اسلامی«  دارا ست!
»اسلام شهر» اسما و عملا قابلیت الگوی شهر اسلامی در گام دوم انقلاب را براساس »تـوصیه هفتم رهبر انقلاب مبنی سبک زندگی اسلامی«  دارا ست!

نمازجمعه شهر اسلامشهر در تاریخ ۶ اسفند ۱۴۰۰ در مصلی بزرگ اسلامشهر با رعایت موازین بهداشتی کرونایی برگزارشد . سخنران پیش از خطبه های نمازجمعه ، دکتر سید جواد هاشمی فشارکی بود. آنگاه خطبه های نمازجمعه توسط حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروزی در مصلای نماز این شهرستان بیان گردیده و سپس نماز وحدت بخش جمعه اسلامشهر به امامت ایشان اقامه شد.

دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و تبریک مبعث آخرین پیامبر الهی (ص) بیان داشت: خدا را شاکریم که درعصر بعثت انقلاب اسلامی که احیارگر اسلام ناب محمدی است قرارداریم . انقلابی که ایران واسلام را از غربت نجات و شکوفا کرد ، درحالیکه کشور در دوران ستم شاهی قاجار وپهلوی روبه قهقرا کشانده میشد و کشورهای اسلامی نیز در حال له شدن زیر نظام سلطه جهانی بودند ، انقلاب عظیم ایران در بهت ناظران سیاسی به پیروزی رسید و بیش از چهار دهه نیز تحت انواع تحریم ها و فتنه ها ؛ نه تنها به حیات خود ادامه داد ، بلکه دستاوردهای بی بدیلی را نیز بهمراه اورد . که رهبر انقلاب در چله انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را صادر کردند و دستاوردهای انقلاب را درخشان ، مایه افتخار و مباهات دانسته و تحت عنوان برکات انقلاب مصادیق آنرا ذکر کرده و چهل سال راه کمال و پیشرفت ، همراه با ایستادگی ومقاومت دانسته و ستوده اند .

بیانیه گام دوم انقلاب مصباح منیر آینده انقلاب

وی در ادامه چکیده ای از بیانیه گام دوم انقلاب را تشریح کرده و چنین گفت : بیانیه ای که رهبر انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ خطاب به ملت ایران صادر کردند ، دارای یک مقدمه در ورود انقلاب به دومین مرحله خود سازی،  جامعه پردازی و تمدن سازی بوده ،  شروع انقلاب از نقطه صفر را توضیح داده و دستاوردهای بزرگ انقلاب را با عنوان برکات انقلاب ذکر کرده اند ، که انرا عظیم، درخشان و بی نظیر و افتخار افرین دانسته و همچنین در آن علل عمده مشکلاتی را که هماکنون کشور دچار آن میباشد را نیزبیان نموده، تلاشهای دشمنان خارجی و داخلی و نیز چالشها وعیوب درونی کشور نیز بیان شده است ودر نهایت برای کشور در گام دوم هفت سرفصل توصیه راهبردی، رهنمود های عملیاتی و اجرایی بسیار مهم و راهگشا برای شرایط کشورتبیین و توصیه شده است. خطاب بیانیه به مردم بوده ، ولی تاکید آن بر جوانان مومن انقلابیست، این بیانیه یک سند راهبردی برای کشور بوده،  که گذشته و حال را ترسیم کرده و برای اینده ؛ راهبرهای هفت گانه در موضوعات »علم و پژوهش »؛ »معنویّت و اخلاق» ؛ »اقتصاد با رویکرد اقتصاد مقاومتی »، »عدالت و مبارزه با فساد »، »استقلال و آزادی» ؛ »عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن » و  »سبک زندگی » در گام دوم انقلاب ،  برای تحقق تمدن نوین اسلامی ارایه شده است، که بایستی مورد توجه واهتمام همه احاد ملت و بخصوص مدیران ادارات شهر قرارگرفته بنحویی که بعنوان چراغ فروزان و سوگیردر برنامه ریزی های سالانه ادارات وبخشهای مختلف جامعه ساری وجاری شود .

سبک زندگی در گام دوم انقلاب

دکتر هاشمی فشارکی درخصوص هفتمین توصیه راهبردی رهبر انقلاب ؛ با موضوع »سبک زندگی »  گفت : شهرهمانند موجودات زنده دارای جسم وروح است . جسمش ساختمانها ؛ ستون فقراتش خیابانها و رگهای آن تاسیسات زیر بنایی شهر وروحش شهروندان ان است . شهری که متبرک به نام “اسلامشهر”است ، یعنی باید جسم وروحش مبتنی برمبانی دین مبین اسلام باشد. سیمای شهری از مظاهر بیگانه و بی هویتی بدور بوده و ساختمانهای آن بعنوان کالبد فضای زیست شهروندان از هویت اسلامی برخوردار باشد و شهروندان شهر اسلامی نیز در همه شوون زندگی سبک زندگی شان مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی باشد . « اسلامشهر» اسما و عملا قابلیت الگوی شهراسلامی در گام دوم انقلاب را براساس تـوصیه هفتم رهبر انقلاب مبنی سبک زندگی اسلامی داراست! ومدیران شهری بایستی بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب ” در شهر اسلامی، عدالت در تقسیم خدمات شهری، تأمین آرامش روحی و امنیت معنوی، ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی، عمران و آبادی و زیبایی، حفظ طبیعت و صفای طبیعی، همه با هم باید مورد توجه قرار گیرد.”  نوع سبک زندگی از اهمیت زیادی برخودار بوده ؛ اسلامی شدن سبک زندگی در حوزه های فردی و اجتماعی ضروری بوده و زمینه ساز و تعیین کننده سیرکمال دنیوی و اخروی می باشد. و بایستی هویت اسلامی در معماری و شهرسازی توسط شهرداریها و مردم رعایت شود ؛ تا بستر و فضا ها دارای  هویت اسلامی شده و خود نیزهویت ساز جامعه گردد .

قرارگاه فرهنگی نمازجمعه اسلامشهر مطالبه گرتحقق گام دوم انقلاب باشند!

ایشان افزود:  باتوجه به این که رهبر انقلاب، نماز جمعه را قلب فرهنگی شهر و امام جمعه را نیزفرمانده قرارگاه فرهنگی نامیده اند، و با توجه به اینکه هر قرارگاهی لازمه اش این است که امور حوزه ماموریت خویش را رصدکرده، سپس تحلیل نموده و فرامین عملیاتی صادر کرده و جهت اجرای ان نظارت و پیگیری نماید،  لذاضرورت دارد، زیر نظر امام جمعه محترم اسلامشهر ، سیاستهای ابلاغی رهبری و توصیه های بیانیه گام دوم انقلاب بعنوان مطالبات از مدیران شهرستان پیگیری شود ؛ تا ان شالله شهر به اهداف بیانیه گام دوم انقلاب که همانا اهداف عالیه انقلاب دست یابد .

همه مکلف به مجاهده در جهادتبیینی در برابر جریان تحریف و انحراف

دکتر هاشمی فشارکی در انتهای سخن خویش گفت : از انجا که جریان تحریف و انحراف ، بدنبال قلب واقعیت های جامعه؛ شبهه افکنی ، تهاجم فرهنگی وترویج سبک غربی ، تشدیدمعظلات اجتماعی و مشکلات اقتصادی و…. و در نهایت بدنبال مایوس سازی از نظام وانقلاب می باشند ، وهمچنین دشمن بصورت جنگ ترکیبی ؛ همه روشها و ابزارها را به میدان تهاجم آورده ؛  لذا مومنین نیز بایستی براساس تکلیف عینی بودن جهاد تبیین ؛ در همه رده های سنی ؛ در حد استطاعت به تولید و نشر مطالب صحیح اهتمام وبا جریان تحریف و انحراف مقابله کنند . دشمنان مانع بیداری اسلامی و مانع ظهورند ولی آرمان گام دوم انقلاب زمینه سازی ظهور مهدوی است ، لذا تلاشگران گام دوم انقلاب جز منتظران واقعی مهدی (عج) هستند. وان شالله در ساختن تمدن نوین اسلامی سهم داشته در حد اعلای توان خویش توفیق زمینه سازی برای طلوع خورشید ولایت عظما (عج) را داشته باشیم .