آرمانهای امام را درگام دوم انقلاب ، تا دستیابی به فتح قلل مهندسی جهان ادامه خواهیم داد !
آرمانهای امام را درگام دوم انقلاب ، تا دستیابی به فتح قلل مهندسی جهان ادامه خواهیم داد !

مراسم روز مهندس با حضور نمایندگان اقشار مهندسی و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی کرونایی در روز پنجشنبه ۵ اسفند ۱۴۰۰ در حرم مطهر امام خمینی برگزارگردید . پس از ادای احترام به مزار امام خمینی و قرائت زیارت نامه ، رییس سازمان بسیج مهندسین و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سخنرانی کردند .

دکتر سید جواد هاشمی فشارکی گفت : مهندسی از مصرف کننده تحقیرانه پیش از انقلاب به تولید کننده دانش و علوم و فنون و اجرا در پس از انقلاب و صدور خدمات فنی مهندسی مبدل شده و افتخارات بی نظیری را بهمراه آورده است . و همه این پیشرفتها در شرایط تحریم های ظالمانه کشور توسط دشمنان بشریت بوده است و مایه مباهات است که مهندسان توانمند این مرز و بوم به ویژه فرهیختگان بسیجی با روحیه جهادی منشا خدمات بسیاری شده است . ونقطه شروع خود باوری و خلاقیت نیز در جنگ تحمیلی با ابداع پل شناور ۱۴ کیلومتری خیبر برروی هور و پل لوله ای برروی رودخانه خروشان اروندرود و ابداعات دیگر مهندسی جنگ ، سبب خلق حماسه و پیروزی درجنگ تحمیلی برعلیه صدام مورد حمایت همه دشمنان گردید.

ایشان در ادامه چنین بیان داشت :  جنگ تحمیلی و دوران بازسازی کشور اثبات کرد که برای مهندسین بن بستی وجود نداشته و ندارد ؛ اگر راهی نباشد ، انرا خواهند ساخت و اگر با مانعی روبرو شدند ؛ پلی برروی افکار نمی توانیم ساخته و نا یافتنی ها را دست خواهیم یافت .  لذا بر همین اساس پس از انقلاب اسلامی ؛ علاوه بر اکتساب و خودکفایی دانش و توانایی سد ، نیروگاه ، پتروشیمی ، پل های عظیم و مترو و غیره ، اکنون به صادر کننده خدمات فنی مهندسی مبدل شده ایم واین روند شتابان در حال گسترش می باشد . ولی در حوزه معماری و شهرسازی اسلامی علیرغم مصوبات قانونی بسیار خوبی که داشته ایم ؛ متاسفانه توفیقات مناسبی نداشته ایم ؛ که انتظار این است در دولت انقلابی اقای رییسی جامه عمل بپوشد .

دکتر هاشمی فشارکی درپایان گفت : این روز را به همه مهندسان گرامی و دانشجویان عزیز مهندسی در کلیه رشته ها تبریک گفته و آرزوی موفقیت برای یکایک عزیزان جهت احداث زیر بنای گام دوم انقلاب اسلامی را دارم . اینک نیز با اتکا به یگانه مهندس عالم بی منتها ، مصممیم در گام دوم انقلاب توصیه های رهبر انقلاب را جامه عمل پوشانده و شکوفایی تمدن نوین اسلامی را با برآیند دانش و ایده های توانمند مهندسان بسیجی رقم زده و زمینه ساز حکومت جهانی مهدوی را فراهم سازیم .

لازم به یادآوریست که پنجم اسفند زادروز دانشمند ومهندس بزرگ ایرانی ازجمله خالق رصدخانه مراغه ، خواجه نصیرالدین طوسی ، روز بزرگداشت جایگاه مهندسان کشور نامگذاری شده است. روز مهندس روز تجلیل از اندیشه ها و روز پاسداشت خلاقیت و ابداع و روز گرامیداشت پیشگامان توسعه شهرها و طراحان و سازندگان زیر ساختهای کشور است.