«شعر» بهترین بیان برای بازگویی حماسه‌هاست
«شعر» بهترین بیان برای بازگویی حماسه‌هاست

سردار مرادحاجتی گفت: زبان شعر بهترین و زیباترین بیان برای تبیین حماسه‌هاست و خوشبختانه نسل امروز ما هم پیوند عمیقی با شعر و موسیقی دارند؛ لذا نهادهای فرهنگی باید از این بستر و قابلیت نهایت بهره را برای ترویج فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت به کار ببرند.

 دومین کنگره ملی شعر به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با عنوان «سردار دل‌ها» امروز در تالار فرهنگ شوشتر با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان برگزار شد.

سردار مرادحاجتی در این کنگره، زبان ادبی شعر را راه میانبر و زبان شیوای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید دانست و اظهار داشت: شعر حماسی ما، چکیده شعور نسلی است که شیفته شهادت بودند و نامشان برای همیشه در تاریخ این کشور جاودانه شد.

وی افزود: زبان شعر بهترین و زیباترین بیان برای تبیین حماسه‌هاست و خوشبختانه نسل امروز ما هم پیوند عمیقی با شعر و موسیقی دارند؛ لذا نهادهای فرهنگی باید از این بستر و قابلیت نهایت بهره را برای ترویج فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت به کار ببرند.

سردار مرادحاجتی با بیان اینکه شهید سلیمانی یکی از برجسته‌ترین سرداران میهن و جهان اسلام است و مرام و راه این سردار شهید، میراثی ماندگار برای آیندگان خواهد بود، گفت: اشعاری که در وصف سردار سلیمانی و دیگر شهدای شاخص ما سروده می‌شوند، باید به زبان‌های مختلف ترجمه شوند و در سطحی بین‌المللی انتشار یابند.

بنابراین گزارش، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر و انجمن شعر اندیشه، به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی و در راستای تعالی بیش از پیش هنر و ادبیات، دومین کنگره ملی شعر «سردار دل‌ها» را در تالار فرهنگ شهرستان شوشتر برگزار کردند.