«کردستان» منبع غنی آثار دفاع مقدس و شهداست
«کردستان» منبع غنی آثار دفاع مقدس و شهداست

سردار «مالکی» گفت: استان کردستان یک منبع غنی از آثار دفاع مقدس و شهدای بومی و مهاجر است؛ بنابراین استفاده از هنرمندان و بومی در ساخت مستند و سریال شهدا از جمله زندگی‌نامه شهید «قاسم نصراللهی» باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان، در جلسه هماهنگی ساخت مستند سردار شهید «قاسم نصراللهی» که با حضور معاون سیمای صداوسیمای مرکز کردستان برگزار شد، اظهار داشت: شهید «قاسم نصراللهی» یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در استان کردستان بود که بیشتر در جبهه فرهنگی فعالیت داشت و به‌دلیل مردمی بودن وی، یاد و خاطره‌اش هنوز در میان مردم است.

وی افزود: استان کردستان یک منبع غنی از آثار دفاع مقدس و شهدای بومی و مهاجر است؛ بنابراین استفاده از هنرمندان و بومی در ساخت مستند و سریال شهدا از جمله زندگی‌نامه شهید «قاسم نصراللهی» باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار مالکی با بیان اینکه امنیت و آرامش امروز ما مدیون خون پاک شهداست، گفت: کردستان بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید دارد که کمتر از شهدای شاخص نیستند؛ اما شهدای کردستان مظلوم واقع شده‌اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان خواستار برجسته‌سازی و انعکاس رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدای این استان شد و تصریح کرد: کردستان در دوران دفاع مقدس زحمات و رشادت‌های فراوانی را دید که متاسفانه ناشناخته مانده است؛ بنابراین باید حامی صدا و سیما مرکز استان در ساخت سریال و مستند شهدا باشیم و علاوه بر آن، از وجود هنرمندان بومی در ساخت این سریال‌ها استفاده کنیم.

انتهای پیام/