فعالیت ۳۵۰۰ پاسدار اهل قلم در سپاه/ ارسال ۳۴۶ عنوان کتاب به جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم
فعالیت ۳۵۰۰ پاسدار اهل قلم در سپاه/ ارسال ۳۴۶ عنوان کتاب به جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم

سردار آسودی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۵۰۰ پاسدار اهل قلم در سپاه، گفت: در این دوره جشنواره کتاب سال، ۳۴۶ عنوان کتاب و ۳۹ مقاله توسط ۲۱۰ نفر به جشنواره ارسال شده است.

سردار «محمدعلی آسودی» دبیر شانزدهمین جشنواره کتاب سال پاسداران اهل قلم در جشنواره انتخاب کتاب سال که صبح امروز در ستاد کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: این جشنواره در ۱۵ رشته داستان و رمان، زندگینامه شهدا، خاطره، شعر، تاریخ تحلیلی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، اعتقادی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی، امنیتی دفاعی، فنی و مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، متون آموزشی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به همراه بخش ویژه آثار مکتوب مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شده است.

وی با اشاره به فعالیت سه هزار و ۵۰۰ پاسدار اهل قلم در سپاه، افزود: در این دوره ۳۴۶ عنوان کتاب و ۳۹ مقاله توسط ۲۱۰ نفر به جشنواره ارسال شده که با بهره‌گیری از ۱۰۴ داور به مدت سه ماه آثار دریافتی مورد بررسی قرار گرفتند که از این تعداد برای رتبه اول هفت اثر، رتبه دوم ۱۲ اثر و رتبه سوم ۱۳ اثر انتخاب و ۹ اثر شایسته تقدیر شناخته شد؛ همچنین سه اثر نیز در بخش مکتب سلیمانی و چهار مقاله نیز مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش دفاع‌پرس، جشنواره انتخاب کتاب سال پاسداران اهل قلم از سال ۱۳۸۴ با هدف شناسایی و ارتقاء سطح علمی فرهنگی پاسدارانی که اهل قلم هستند، راه‌اندازی شده و پیشرفت‌های خوبی داشته است. این جشنواره تاکنون ۱۵ دوره برگزار شده و اکنون در جشنواره شانزدهم پاسداران در رشته‌های مختلف قلم‌فرسایی کرده و کتاب تألیف کرده‌اند و در بخش ترجمه آثار نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

به گفته سردار آسودی تاکنون بیش از ۳۵۰۰ پاسدار اهل قلم شناسایی و ساماندهی شده‌اند و در رشته‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و آثار خوبی ارائه کرده‌اند. تقریبا یک هزار عنوان کتاب تاکنون به دبیرخانه دائمی پاسداران جشنواره اهل قلم رسیده است.

انتهای پیام/۲۳۱